Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Historia filozofii współczesnej
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka "Historia filozofii współczesnej" autorstwa ks. Rogera Verneaux stanowi kontynuację wcześniejszego dzieła, "Historii filozofii nowożytnej", zagłębiając się w okres od Karola Marksa do Jean-Paula Sartre’a. Autor, we wstępie do swojej wcześniejszej publikacji, przedstawił kluczowe założenia swojego podręcznika. Zauważył, że chociaż krytyczne uwagi mogą wydawać się nietypowe i ryzykowne w kontekście historii filozofii, to uważają, że historia filozofii nie powinna być celem samym w sobie. Powinna raczej służyć nauce myślenia, co zdaniem autora jest nie tylko naturalne, ale wręcz konieczne. Dąży do tego, aby po przyswojeniu jakiejś doktryny umysł potrafił ocenić jej mocne i słabe strony. Verneaux podkreśla, że nie zgadza się z redukowaniem filozofii jedynie do historii filozofii, co implikowałoby zaprzeczenie filozofii jako poszukiwania prawdy. Taki podejście byłoby swoistą formą sceptycyzmu. Jednocześnie, krytyczne podejście nie wyklucza uczucia sympatia metodologicznej wobec geniuszu, co jest kluczowe w studiowaniu historii idei. Autor zapewnia, że krytyka nigdy nie zakłóca prezentacji treści, a ich poprawne zrozumienie jest priorytetem. Opis pochodzi od wydawcy.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka "Historia filozofii współczesnej" autorstwa ks. Rogera Verneaux stanowi kontynuację wcześniejszego dzieła, "Historii filozofii nowożytnej", zagłębiając się w okres od Karola Marksa do Jean-Paula Sartre’a. Autor, we wstępie do swojej wcześniejszej publikacji, przedstawił kluczowe założenia swojego podręcznika. Zauważył, że chociaż krytyczne uwagi mogą wydawać się nietypowe i ryzykowne w kontekście historii filozofii, to uważają, że historia filozofii nie powinna być celem samym w sobie. Powinna raczej służyć nauce myślenia, co zdaniem autora jest nie tylko naturalne, ale wręcz konieczne. Dąży do tego, aby po przyswojeniu jakiejś doktryny umysł potrafił ocenić jej mocne i słabe strony. Verneaux podkreśla, że nie zgadza się z redukowaniem filozofii jedynie do historii filozofii, co implikowałoby zaprzeczenie filozofii jako poszukiwania prawdy. Taki podejście byłoby swoistą formą sceptycyzmu. Jednocześnie, krytyczne podejście nie wyklucza uczucia sympatia metodologicznej wobec geniuszu, co jest kluczowe w studiowaniu historii idei. Autor zapewnia, że krytyka nigdy nie zakłóca prezentacji treści, a ich poprawne zrozumienie jest priorytetem. Opis pochodzi od wydawcy.
