Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Fascynacja pięknem. Między Biblią a teologią
DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Refleksja na temat sztuki i estetyki w świecie chrześcijańskim Piękno lepiej od innych słów wyraża całość i integralność wizji Boga, stworzenia i odkupienia. ,,Piękno zbawia świat" wołał książę Myszkin w Idiocie Dostojewskiego. To zwięzłe i dość zagadkowe zdanie nasuwa od razu wiele wątpliwości, a w naszym umyśle pojawiają się natychmiast dwa z wielu pytań: w jaki sposób i dlaczego? Na kolejnych stronach książki Ravasi i Rupnik podają nam rozwiązanie tej łamigłówki, dokonując przejścia, w którym doświadczenie biblijne i refleksja teologiczna są zafascynowane stworzeniem i sposobem, w jaki człowiek je przedstawił. Ravasi wychodzi od greckich i hebrajskich określeń stosowanych przy opisie piękna. Wybierając biblijne fragmenty, prowadzi czytelnika do poznania w tym całościowo odczytywanym dziele ,,wielkiego kodeksu" estetycznego. Z kolei Rupnik, teolog i artysta, badając filozofów i pisarzy chrześcijańskich, którzy rozprawiali na temat estetyki, kreśli trasę, wokół której obraca się myśl zachodnia i wschodnia. Dużo miejsca pozostawia dla filozofii wschodniej, w której myśl i artystyczny geniusz konfrontują się i stawiają pytania o zrozumienie boskości.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Refleksja na temat sztuki i estetyki w świecie chrześcijańskim Piękno lepiej od innych słów wyraża całość i integralność wizji Boga, stworzenia i odkupienia. ,,Piękno zbawia świat" wołał książę Myszkin w Idiocie Dostojewskiego. To zwięzłe i dość zagadkowe zdanie nasuwa od razu wiele wątpliwości, a w naszym umyśle pojawiają się natychmiast dwa z wielu pytań: w jaki sposób i dlaczego? Na kolejnych stronach książki Ravasi i Rupnik podają nam rozwiązanie tej łamigłówki, dokonując przejścia, w którym doświadczenie biblijne i refleksja teologiczna są zafascynowane stworzeniem i sposobem, w jaki człowiek je przedstawił. Ravasi wychodzi od greckich i hebrajskich określeń stosowanych przy opisie piękna. Wybierając biblijne fragmenty, prowadzi czytelnika do poznania w tym całościowo odczytywanym dziele ,,wielkiego kodeksu" estetycznego. Z kolei Rupnik, teolog i artysta, badając filozofów i pisarzy chrześcijańskich, którzy rozprawiali na temat estetyki, kreśli trasę, wokół której obraca się myśl zachodnia i wschodnia. Dużo miejsca pozostawia dla filozofii wschodniej, w której myśl i artystyczny geniusz konfrontują się i stawiają pytania o zrozumienie boskości.