InPost Paczkomaty 24/7
13.99 zł
Darmowa dostawa od 190 zł
Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Przedmiotem naszych intelektualnych dociekań uczyniliśmy filozofię i
literaturę, ponieważ również one - obok religii - roszczą sobie prawo do
intelektualnej i artystycznej eksploracji doświadczenia duchowości. Dlatego o
doświadczeniu duchowości mówimy w kontekście filozoficzno-literackim. Nie
chodziło nam o zrekonstruowanie jakiejś teorii, która uwolni badany przedmiot od
przypisywanej mu przez interpretacyjną tradycję niepoznawalności i
niejednoznaczności. Nasz zamiar jest o wiele skromniejszy - chcemy mówić o
doświadczeniu duchowości dwoma językami: filozofii i literatury. Pierwsza część
książki charakteryzuje się zatem większym stopniem ogólności formułowanych
rozważań. Natomiast w części drugiej skupiamy się na analizie literackiego
doświadcze(a)nia duchowości, czyli jej artystycznych wizualizacjach. Piszemy
przede wszystkim o pewnej istotnej potencji literatury, która manifestuje się
wykraczaniem poza jej wąsko rozumianą funkcję poetycką. Sprowadza się ona do
chęci artystycznego uchwycenia kategorii, która od zawsze była związana z
religią i filozofią - duchowości i jej doświadcze(a)nia. W ten sposób zostaje
przerzucony swoisty intelektualny most pomiędzy ogółem i szczegółem.
Ze
Wstępu
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Przedmiotem naszych intelektualnych dociekań uczyniliśmy filozofię i
literaturę, ponieważ również one - obok religii - roszczą sobie prawo do
intelektualnej i artystycznej eksploracji doświadczenia duchowości. Dlatego o
doświadczeniu duchowości mówimy w kontekście filozoficzno-literackim. Nie
chodziło nam o zrekonstruowanie jakiejś teorii, która uwolni badany przedmiot od
przypisywanej mu przez interpretacyjną tradycję niepoznawalności i
niejednoznaczności. Nasz zamiar jest o wiele skromniejszy - chcemy mówić o
doświadczeniu duchowości dwoma językami: filozofii i literatury. Pierwsza część
książki charakteryzuje się zatem większym stopniem ogólności formułowanych
rozważań. Natomiast w części drugiej skupiamy się na analizie literackiego
doświadcze(a)nia duchowości, czyli jej artystycznych wizualizacjach. Piszemy
przede wszystkim o pewnej istotnej potencji literatury, która manifestuje się
wykraczaniem poza jej wąsko rozumianą funkcję poetycką. Sprowadza się ona do
chęci artystycznego uchwycenia kategorii, która od zawsze była związana z
religią i filozofią - duchowości i jej doświadcze(a)nia. W ten sposób zostaje
przerzucony swoisty intelektualny most pomiędzy ogółem i szczegółem.
Ze
Wstępu