Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Ahmed Cherkaoui w Warszawie. Polskomarokańskie relacje artystyczne w latach 1955-1980
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka eksploruje polsko-marokańskie relacje w świecie sztuki, koncentrując się na malarstwie, grafice, filmie i praktykach konceptualnych. Autor bada, jak przyjazd Farida Belkahii do Warszawy oraz warszawska twórczość Ahmeda Cherkaouiego, a także innych marokańskich studentów polskich uczelni artystycznych, wpłynęły na wymianę kulturalną między Polską a Marokiem. Dzieło przybliża także aktywność polskich twórców w Maroku, przedstawiając te interakcje w kontekście przemian artystycznych zachodzących w okresie zimnej wojny. Na tej szerokiej mapie artystycznych powiązań, książka ujawnia znaczenie polsko-marokańskich kontaktów, podkreślając ich rolę w transkontynentalnej i transnarodowej wymianie artystycznej.
Oparta na krytycznej geografii, publikacja jest częścią badań prowadzonych przez młodsze pokolenie historyków sztuki, koncentrujących się na analizie sieci kontaktów z krajami Afryki, Ameryki Południowej i Azji, zgodnie z logiką wpływów ZSRR oraz krajów demokracji ludowej. Autor podkreśla, że relacje polsko-marokańskie stanowią istotny element globalnej sieci kontaktów artystycznych, przypisując tworzonym dziełom transkulturowe korzenie i proponując nowe spojrzenie na transregionalną historię sztuki.
Recenzja naukowa napisana przez prof. dr. hab. Annę Markowską potwierdza istotność analiz przedstawionych w książce.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka eksploruje polsko-marokańskie relacje w świecie sztuki, koncentrując się na malarstwie, grafice, filmie i praktykach konceptualnych. Autor bada, jak przyjazd Farida Belkahii do Warszawy oraz warszawska twórczość Ahmeda Cherkaouiego, a także innych marokańskich studentów polskich uczelni artystycznych, wpłynęły na wymianę kulturalną między Polską a Marokiem. Dzieło przybliża także aktywność polskich twórców w Maroku, przedstawiając te interakcje w kontekście przemian artystycznych zachodzących w okresie zimnej wojny. Na tej szerokiej mapie artystycznych powiązań, książka ujawnia znaczenie polsko-marokańskich kontaktów, podkreślając ich rolę w transkontynentalnej i transnarodowej wymianie artystycznej.
Oparta na krytycznej geografii, publikacja jest częścią badań prowadzonych przez młodsze pokolenie historyków sztuki, koncentrujących się na analizie sieci kontaktów z krajami Afryki, Ameryki Południowej i Azji, zgodnie z logiką wpływów ZSRR oraz krajów demokracji ludowej. Autor podkreśla, że relacje polsko-marokańskie stanowią istotny element globalnej sieci kontaktów artystycznych, przypisując tworzonym dziełom transkulturowe korzenie i proponując nowe spojrzenie na transregionalną historię sztuki.
Recenzja naukowa napisana przez prof. dr. hab. Annę Markowską potwierdza istotność analiz przedstawionych w książce.
