Książka - Zaufanie i ryzyko w doświadczeniu przedsiębiorców

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Zaufanie i ryzyko w doświadczeniu przedsiębiorców

Zaufanie i ryzyko w doświadczeniu przedsiębiorców

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

W ostatnim czasie tematy zaufania i ryzyka zyskały dużą uwagę wśród socjologów. Analizując teoretyczne koncepcje z zakresu nauk społecznych, często natykamy się na wzmianki o zaufaniu w kontekście ryzyka, i na odwrót. Szczególnie ciekawe jest zagadnienie ryzyka zaufania – ryzyka, które podejmujemy, gdy decydujemy się komuś zaufać. Chociaż te dwa problemy są ze sobą ściśle powiązane, wciąż brakuje spójnego teoretycznego podejścia. Zintegrowanie tych kwestii stanowi istotne wyzwanie dla współczesnej socjologii.

Dotychczas badania nad zaufaniem i ryzykiem były prowadzone oddzielnie, co wynikało prawdopodobnie z nieobecności zintegrowanej teorii obejmującej oba zagadnienia. Niemniej łączenie tych obszarów jest konieczne i może znacząco przyczynić się do stworzenia spójnej koncepcji teoretycznej. W niektórych paradygmatach badań nad ryzykiem doskonale widać łączenie teorii z praktyką. Rosnące znaczenie ryzyka w naukach społecznych jest również odzwierciedlone w postulowanej przez Lecha Zachera subdyscyplinie, jaką jest socjologia ryzyka.

Książka ta opiera się na badaniach przeprowadzonych w 2007 i 2013 roku. Początkowo planowano, że ustalenia z 2007 roku będą wystarczającą podstawą studium, lecz finansowy kryzys, jaki wybuchł wówczas na świecie, zmusił do ponownego przyjrzenia się uzyskanym danym. Kryzys ten, największy od czasu wielkiego kryzysu z lat 20. i 30. XX wieku, wzbudził wątpliwości co do trafności wcześniejszych wniosków.

Zdecydowano się ponownie przeprowadzić badania w momencie, gdy kryzys osiągnie swój punkt kulminacyjny, co ostatecznie nastąpiło w 2013 roku – najgorszym roku trwającego kryzysu. Dzięki temu udało się zdobyć dane zarówno z okresu szczytowej koniunktury lat 2002-2007, kiedy nic nie wskazywało na nadchodzące zmiany, jak i z najniższego punktu bessy zapoczątkowanej w 2008 roku. W obu przypadkach stosowano te same założenia, cele, narzędzia i metody doboru próby. Mimo że nie były to badania panelowe, ze względu na znaczną liczbę przedsiębiorstw, które nie przetrwały między jednym badaniem a drugim, udało się porównać postrzeganie zaufania i ryzyka przez przedsiębiorców w różnych kontekstach sytuacyjnych.

Wybierz stan zużycia:

WIĘCEJ O SKALI

W ostatnim czasie tematy zaufania i ryzyka zyskały dużą uwagę wśród socjologów. Analizując teoretyczne koncepcje z zakresu nauk społecznych, często natykamy się na wzmianki o zaufaniu w kontekście ryzyka, i na odwrót. Szczególnie ciekawe jest zagadnienie ryzyka zaufania – ryzyka, które podejmujemy, gdy decydujemy się komuś zaufać. Chociaż te dwa problemy są ze sobą ściśle powiązane, wciąż brakuje spójnego teoretycznego podejścia. Zintegrowanie tych kwestii stanowi istotne wyzwanie dla współczesnej socjologii.

Dotychczas badania nad zaufaniem i ryzykiem były prowadzone oddzielnie, co wynikało prawdopodobnie z nieobecności zintegrowanej teorii obejmującej oba zagadnienia. Niemniej łączenie tych obszarów jest konieczne i może znacząco przyczynić się do stworzenia spójnej koncepcji teoretycznej. W niektórych paradygmatach badań nad ryzykiem doskonale widać łączenie teorii z praktyką. Rosnące znaczenie ryzyka w naukach społecznych jest również odzwierciedlone w postulowanej przez Lecha Zachera subdyscyplinie, jaką jest socjologia ryzyka.

Książka ta opiera się na badaniach przeprowadzonych w 2007 i 2013 roku. Początkowo planowano, że ustalenia z 2007 roku będą wystarczającą podstawą studium, lecz finansowy kryzys, jaki wybuchł wówczas na świecie, zmusił do ponownego przyjrzenia się uzyskanym danym. Kryzys ten, największy od czasu wielkiego kryzysu z lat 20. i 30. XX wieku, wzbudził wątpliwości co do trafności wcześniejszych wniosków.

Zdecydowano się ponownie przeprowadzić badania w momencie, gdy kryzys osiągnie swój punkt kulminacyjny, co ostatecznie nastąpiło w 2013 roku – najgorszym roku trwającego kryzysu. Dzięki temu udało się zdobyć dane zarówno z okresu szczytowej koniunktury lat 2002-2007, kiedy nic nie wskazywało na nadchodzące zmiany, jak i z najniższego punktu bessy zapoczątkowanej w 2008 roku. W obu przypadkach stosowano te same założenia, cele, narzędzia i metody doboru próby. Mimo że nie były to badania panelowe, ze względu na znaczną liczbę przedsiębiorstw, które nie przetrwały między jednym badaniem a drugim, udało się porównać postrzeganie zaufania i ryzyka przez przedsiębiorców w różnych kontekstach sytuacyjnych.

Szczegóły

Opinie

Książki autora

Podobne

Dla Ciebie

Książki z kategorii

Dostawa i płatność

Szczegóły

Cena: - zł
Okładka: Miękka
Ilość stron: 272
Rok wydania: 2016
Rozmiar: 1 × 2 mm
ID: 9788380129962

Dane producenta:

Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego , ul. Bankowa 12B, 40-007 Katowice, Polska ,[email protected] ,tel. +48 32 359 21 77

Inne książki tych autorów

Podobne produkty

Może Ci się spodobać

Inne książki z tej samej kategorii

Opinie użytkowników
0.0
0 ocen i 0 recenzji
Reviews Reward Icon

Napisz opinię o książce i wygraj nagrodę!

W każdym miesiącu wybieramy najlepsze opinie i nagradzamy recenzentów.

Dowiedz się więcej

Wartość nagród w tym miesiącu

880 zł

Napisz opinię i wygraj nagrodę!
Twoja ocena to:
wybierz ocenę 0
Treść musi mieć więcej niż 50 i mniej niż 20000 znaków

Dodaj swoją opinię

Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość dodawania opinii.

Czy chcesz zostawić tylko ocenę?

Dodanie samej oceny o książce nie jest brane pod uwagę podczas losowania nagród. By mieć szansę na otrzymanie nagrody musisz napisać opinię o książce.

Już oceniłeś/zrecenzowałeś te książkę w przeszłości.

Możliwe jest dodanie tylko jednej recenzji do każdej z książek.

Sposoby dostawy

Płatne z góry

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

ORLEN Paczka

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty DHL BOX 24/7 i punkty POP

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

DPD Pickup Automaty i Punkty Odbioru

9.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty Orlen Paczka, sklepy Żabka i inne

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

GLS U Ciebie - Kurier

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DPD

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier InPost

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Pocztex Kurier

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DHL

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier GLS - kraje UE

69.00 zł

Punkt odbioru (Dębica)

2.99 zł

Darmowa od 190 zł

Płatne przy odbiorze

Kurier GLS pobranie

23.99 zł

Sposoby płatności

Płatność z góry

Przedpłata

platnosc

Zwykły przelew info