Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Wydawnicze i cenzuralne losy twórczości Juliusza Słowackiego w okresie zaborów
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Doktor Małgorzata Rowicka, uznana badaczka, specjalizuje się w historii ruchu wydawniczego oraz cenzury z XIX i początków XX wieku. Wśród jej licznych publikacji można znaleźć takie prace jak: "O neurotycznym cenzorze, przebiegłym wydawcy i manipulowanym czytelniku, czyli 'Pan Tadeusz' w Warszawie w okresie zaborów" (2004), "Wydawnicze i cenzuralne losy twórczości Adama Mickiewicza w okresie zaborów" (2014) czy współtworzone z Januszem Kosteckim trzytomowe "Granice wolności słowa w zaborze rosyjskim w latach 1865-1904" (2006). W najnowszym dziele Rowicka kontynuuje badania dotyczące obecności dzieł wielkich polskich romantyków w oficjalnym obiegu czytelniczym w dobie zaborów. Pierwszy etap jej prac, skoncentrowany na twórczości Adama Mickiewicza, znalazł swoje podsumowanie w jednej z jej książek. Obecna książka odkrywa przed czytelnikami dziedzictwo Juliusza Słowackiego, analizując ofertę wydawniczą lat 1830-1914, jej rozprzestrzenienie geograficzne oraz dynamiczne zmiany w czasie. Rowicka przybliża również ówczesne standardy edycji dzieł Słowackiego. Ponadto, autorka bada ewolucję polityki cenzury dotyczącej twórczości Słowackiego, zarówno tej lokalnie wydawanej, jak i importowanej, z naciskiem na metody działania carskiego aparatu kontrolnego. Opisuje zarazem działania ochronne podejmowane przez wydawców, mające na celu wprowadzenie tych dzieł na rynek mimo cenzuralnych ograniczeń. Aneksy dołączone do książki zawierają kompletny spis wydań dzieł Słowackiego, w tym dotąd nieznanych, jak również listę fragmentów jego utworów poddanych cenzurze.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Doktor Małgorzata Rowicka, uznana badaczka, specjalizuje się w historii ruchu wydawniczego oraz cenzury z XIX i początków XX wieku. Wśród jej licznych publikacji można znaleźć takie prace jak: "O neurotycznym cenzorze, przebiegłym wydawcy i manipulowanym czytelniku, czyli 'Pan Tadeusz' w Warszawie w okresie zaborów" (2004), "Wydawnicze i cenzuralne losy twórczości Adama Mickiewicza w okresie zaborów" (2014) czy współtworzone z Januszem Kosteckim trzytomowe "Granice wolności słowa w zaborze rosyjskim w latach 1865-1904" (2006). W najnowszym dziele Rowicka kontynuuje badania dotyczące obecności dzieł wielkich polskich romantyków w oficjalnym obiegu czytelniczym w dobie zaborów. Pierwszy etap jej prac, skoncentrowany na twórczości Adama Mickiewicza, znalazł swoje podsumowanie w jednej z jej książek. Obecna książka odkrywa przed czytelnikami dziedzictwo Juliusza Słowackiego, analizując ofertę wydawniczą lat 1830-1914, jej rozprzestrzenienie geograficzne oraz dynamiczne zmiany w czasie. Rowicka przybliża również ówczesne standardy edycji dzieł Słowackiego. Ponadto, autorka bada ewolucję polityki cenzury dotyczącej twórczości Słowackiego, zarówno tej lokalnie wydawanej, jak i importowanej, z naciskiem na metody działania carskiego aparatu kontrolnego. Opisuje zarazem działania ochronne podejmowane przez wydawców, mające na celu wprowadzenie tych dzieł na rynek mimo cenzuralnych ograniczeń. Aneksy dołączone do książki zawierają kompletny spis wydań dzieł Słowackiego, w tym dotąd nieznanych, jak również listę fragmentów jego utworów poddanych cenzurze.
