Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Wybór poezji
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Jarosław Iwaszkiewicz to postać niezwykle ważna dla polskiej poezji XX wieku. Jego twórczość, obejmująca różne epoki, jest fascynującym świadectwem bogactwa liryki tego okresu. Od pierwszych tomików, które sprawiają wrażenie dzieł dwóch odmiennych autorów, można zauważyć, że sprzeczność to fundament napędzający jego poezję. Jest to sposób na uchwycenie napięć i mediacji między skrajnymi emocjami oraz różnorodnymi refleksjami filozoficznymi.
Iwaszkiewicz w swoich wierszach zdołał oddać pełne spektrum ludzkiego doświadczenia, łącząc afirmację istnienia z jego negacją, wiarę w zbawczą moc sztuki z wątpliwościami co do sensu ludzkich wysiłków. Intensywność i brak zaspokojenia spotykają się tutaj z kontemplacyjnością oraz fascynacją śmiercią, dając wyraz swoistej faustycznej pełni, która pełni funkcję katartyczną. W połączeniu z innymi formami literackimi, które uprawiał, powstaje wielka autobiograficzna narracja.
Radosław Romaniuk przybliża tę narrację, ukazując biograficzne tło twórczości Iwaszkiewicza i rozszerzając dostępne informacje o datowanie wierszy. Ważne utwory, które znalazły się w poszczególnych tomach, są uzupełnione tekstami rzadziej spotykanymi lub pominiętymi w zbiorowych wydaniach za życia autora. Wśród nich odnajdziemy cykle o charakterze autobiograficznym, takie jak unikalny cykl trzydziestu homoseksualnych erotyków „Droga”, inspirowany relacją z Jerzym Błeszyńskim. Tego typu poezja stanowi wyjątkowy wkład Iwaszkiewicza do polskiej literatury.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Jarosław Iwaszkiewicz to postać niezwykle ważna dla polskiej poezji XX wieku. Jego twórczość, obejmująca różne epoki, jest fascynującym świadectwem bogactwa liryki tego okresu. Od pierwszych tomików, które sprawiają wrażenie dzieł dwóch odmiennych autorów, można zauważyć, że sprzeczność to fundament napędzający jego poezję. Jest to sposób na uchwycenie napięć i mediacji między skrajnymi emocjami oraz różnorodnymi refleksjami filozoficznymi.
Iwaszkiewicz w swoich wierszach zdołał oddać pełne spektrum ludzkiego doświadczenia, łącząc afirmację istnienia z jego negacją, wiarę w zbawczą moc sztuki z wątpliwościami co do sensu ludzkich wysiłków. Intensywność i brak zaspokojenia spotykają się tutaj z kontemplacyjnością oraz fascynacją śmiercią, dając wyraz swoistej faustycznej pełni, która pełni funkcję katartyczną. W połączeniu z innymi formami literackimi, które uprawiał, powstaje wielka autobiograficzna narracja.
Radosław Romaniuk przybliża tę narrację, ukazując biograficzne tło twórczości Iwaszkiewicza i rozszerzając dostępne informacje o datowanie wierszy. Ważne utwory, które znalazły się w poszczególnych tomach, są uzupełnione tekstami rzadziej spotykanymi lub pominiętymi w zbiorowych wydaniach za życia autora. Wśród nich odnajdziemy cykle o charakterze autobiograficznym, takie jak unikalny cykl trzydziestu homoseksualnych erotyków „Droga”, inspirowany relacją z Jerzym Błeszyńskim. Tego typu poezja stanowi wyjątkowy wkład Iwaszkiewicza do polskiej literatury.
