Książka - Wizualność w kulturze. Tom 1

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Koniec XX wieku oraz początek XXI wieku często bywają określane jako "epoka kultury obrazkowej", co jest postrzegane pejoratywnie. Współczesnej erze zarzuca się osłabienie znaczenia kultury wysokiej i zanik słowa pisanego. Jak pokazują badania, w dobie dynamicznego rozwoju technologii, zmiennej sytuacji społeczno-politycznej oraz globalnej ekspansji mass mediów, fascynacja kulturą wizualną nieustannie rośnie. Wizualność odgrywa kluczową rolę w tym, jak współczesne społeczeństwo postrzega i interpretuje świat. W centrum zainteresowania znalazła się relacja obrazu z widzem, co stanowi trzon kultury wizualnej.

John Berger mawiał, że "obraz to widok, który został odtworzony lub zreprodukowany. Obraz to wygląd rzeczy lub zbiór wyglądów, wyrwany z pierwotnego kontekstu, w którym powstał, i utrwalony - na kilka sekund lub na kilka stuleci. Każdy obraz ucieleśnia jakiś sposób widzenia". Dzięki tej koncepcji możemy umieścić obraz – wytwór kultury wizualnej – w centrum uwagi, jako swoisty "axis mundi", wokół którego skupiają się różnorodne relacje i zjawiska.

Książka, którą przedstawiamy, bada wielowymiarowość kultury wizualnej z perspektywy końca drugiej dekady XXI wieku. Zawarte w niej teksty przedstawiają szeroki wachlarz problemów badawczych w zakresie sztuk pięknych, fotografii, filmu, cyfryzacji oraz mediów społecznościowych, a także różne sposoby ich analizy i zrozumienia. Mamy nadzieję, że głos środowiska naukowego będzie wyraźnym wkładem w debatę na temat współczesnych tendencji w kulturze wizualnej, a przedstawione badania ukażą rozległość i kompleksowość tego zjawiska.

Wybierz stan zużycia:

WIĘCEJ O SKALI

Koniec XX wieku oraz początek XXI wieku często bywają określane jako "epoka kultury obrazkowej", co jest postrzegane pejoratywnie. Współczesnej erze zarzuca się osłabienie znaczenia kultury wysokiej i zanik słowa pisanego. Jak pokazują badania, w dobie dynamicznego rozwoju technologii, zmiennej sytuacji społeczno-politycznej oraz globalnej ekspansji mass mediów, fascynacja kulturą wizualną nieustannie rośnie. Wizualność odgrywa kluczową rolę w tym, jak współczesne społeczeństwo postrzega i interpretuje świat. W centrum zainteresowania znalazła się relacja obrazu z widzem, co stanowi trzon kultury wizualnej.

John Berger mawiał, że "obraz to widok, który został odtworzony lub zreprodukowany. Obraz to wygląd rzeczy lub zbiór wyglądów, wyrwany z pierwotnego kontekstu, w którym powstał, i utrwalony - na kilka sekund lub na kilka stuleci. Każdy obraz ucieleśnia jakiś sposób widzenia". Dzięki tej koncepcji możemy umieścić obraz – wytwór kultury wizualnej – w centrum uwagi, jako swoisty "axis mundi", wokół którego skupiają się różnorodne relacje i zjawiska.

Książka, którą przedstawiamy, bada wielowymiarowość kultury wizualnej z perspektywy końca drugiej dekady XXI wieku. Zawarte w niej teksty przedstawiają szeroki wachlarz problemów badawczych w zakresie sztuk pięknych, fotografii, filmu, cyfryzacji oraz mediów społecznościowych, a także różne sposoby ich analizy i zrozumienia. Mamy nadzieję, że głos środowiska naukowego będzie wyraźnym wkładem w debatę na temat współczesnych tendencji w kulturze wizualnej, a przedstawione badania ukażą rozległość i kompleksowość tego zjawiska.

Szczegóły

Opinie

Książki autora

Podobne

Dla Ciebie

Książki z kategorii

Dostawa i płatność

Szczegóły

Cena: 39.51 zł
Okładka: Miękka
Ilość stron: 160
Rok wydania: 2020
Rozmiar: 170 × 240 mm
ID: 9788322793367

Inne książki tych autorów

Podobne produkty

Może Ci się spodobać

Inne książki z tej samej kategorii

Opinie użytkowników
0.0
0 ocen i 0 recenzji
Reviews Reward Icon

Napisz opinię o książce i wygraj nagrodę!

W każdym miesiącu wybieramy najlepsze opinie i nagradzamy recenzentów.

Dowiedz się więcej

Wartość nagród w tym miesiącu

880 zł

Napisz opinię i wygraj nagrodę!
Twoja ocena to:
wybierz ocenę 0
Treść musi mieć więcej niż 50 i mniej niż 20000 znaków

Dodaj swoją opinię

Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość dodawania opinii.

Czy chcesz zostawić tylko ocenę?

Dodanie samej oceny o książce nie jest brane pod uwagę podczas losowania nagród. By mieć szansę na otrzymanie nagrody musisz napisać opinię o książce.

Już oceniłeś/zrecenzowałeś te książkę w przeszłości.

Możliwe jest dodanie tylko jednej recenzji do każdej z książek.

Sposoby dostawy

Płatne z góry

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

ORLEN Paczka

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty DHL BOX 24/7 i punkty POP

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

DPD Pickup Automaty i Punkty Odbioru

9.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty Orlen Paczka, sklepy Żabka i inne

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

GLS U Ciebie - Kurier

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DPD

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier InPost

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Pocztex Kurier

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DHL

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier GLS - kraje UE

69.00 zł

Punkt odbioru (Dębica)

2.99 zł

Darmowa od 190 zł

Płatne przy odbiorze

Kurier GLS pobranie

23.99 zł

Sposoby płatności

Płatność z góry

Przedpłata

platnosc

Zwykły przelew info