Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Wizualność w kulturze. Tom 1
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Koniec XX wieku oraz początek XXI wieku często bywają określane jako "epoka kultury obrazkowej", co jest postrzegane pejoratywnie. Współczesnej erze zarzuca się osłabienie znaczenia kultury wysokiej i zanik słowa pisanego. Jak pokazują badania, w dobie dynamicznego rozwoju technologii, zmiennej sytuacji społeczno-politycznej oraz globalnej ekspansji mass mediów, fascynacja kulturą wizualną nieustannie rośnie. Wizualność odgrywa kluczową rolę w tym, jak współczesne społeczeństwo postrzega i interpretuje świat. W centrum zainteresowania znalazła się relacja obrazu z widzem, co stanowi trzon kultury wizualnej.
John Berger mawiał, że "obraz to widok, który został odtworzony lub zreprodukowany. Obraz to wygląd rzeczy lub zbiór wyglądów, wyrwany z pierwotnego kontekstu, w którym powstał, i utrwalony - na kilka sekund lub na kilka stuleci. Każdy obraz ucieleśnia jakiś sposób widzenia". Dzięki tej koncepcji możemy umieścić obraz – wytwór kultury wizualnej – w centrum uwagi, jako swoisty "axis mundi", wokół którego skupiają się różnorodne relacje i zjawiska.
Książka, którą przedstawiamy, bada wielowymiarowość kultury wizualnej z perspektywy końca drugiej dekady XXI wieku. Zawarte w niej teksty przedstawiają szeroki wachlarz problemów badawczych w zakresie sztuk pięknych, fotografii, filmu, cyfryzacji oraz mediów społecznościowych, a także różne sposoby ich analizy i zrozumienia. Mamy nadzieję, że głos środowiska naukowego będzie wyraźnym wkładem w debatę na temat współczesnych tendencji w kulturze wizualnej, a przedstawione badania ukażą rozległość i kompleksowość tego zjawiska.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Koniec XX wieku oraz początek XXI wieku często bywają określane jako "epoka kultury obrazkowej", co jest postrzegane pejoratywnie. Współczesnej erze zarzuca się osłabienie znaczenia kultury wysokiej i zanik słowa pisanego. Jak pokazują badania, w dobie dynamicznego rozwoju technologii, zmiennej sytuacji społeczno-politycznej oraz globalnej ekspansji mass mediów, fascynacja kulturą wizualną nieustannie rośnie. Wizualność odgrywa kluczową rolę w tym, jak współczesne społeczeństwo postrzega i interpretuje świat. W centrum zainteresowania znalazła się relacja obrazu z widzem, co stanowi trzon kultury wizualnej.
John Berger mawiał, że "obraz to widok, który został odtworzony lub zreprodukowany. Obraz to wygląd rzeczy lub zbiór wyglądów, wyrwany z pierwotnego kontekstu, w którym powstał, i utrwalony - na kilka sekund lub na kilka stuleci. Każdy obraz ucieleśnia jakiś sposób widzenia". Dzięki tej koncepcji możemy umieścić obraz – wytwór kultury wizualnej – w centrum uwagi, jako swoisty "axis mundi", wokół którego skupiają się różnorodne relacje i zjawiska.
Książka, którą przedstawiamy, bada wielowymiarowość kultury wizualnej z perspektywy końca drugiej dekady XXI wieku. Zawarte w niej teksty przedstawiają szeroki wachlarz problemów badawczych w zakresie sztuk pięknych, fotografii, filmu, cyfryzacji oraz mediów społecznościowych, a także różne sposoby ich analizy i zrozumienia. Mamy nadzieję, że głos środowiska naukowego będzie wyraźnym wkładem w debatę na temat współczesnych tendencji w kulturze wizualnej, a przedstawione badania ukażą rozległość i kompleksowość tego zjawiska.
