Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Wino demonów
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Gniew, impulsywność i uraza mają ogromny wpływ na nasze relacje z innymi. Jak mówi Gabriel Bunge, badacz życia duchowego i współczesny eremita, żadne inne wady nie przekształcają człowieka w demona tak skutecznie jak gniew. Korzystając z nauk Ewagriusza z Pontu, Bunge podejmuje próbę zrozumienia źródła gniewu, który, kiedy nie jest kontrolowany, staje się pożywką dla destrukcyjnych i gwałtownych działań, poprzez zdradliwe „wino demonów”.
Bunge przedstawia gniew jako utratę rozsądku, wskazując na tajemniczy, choć oczywisty związek między pychą a impulsywnością. Pycha pozbawia nas kontroli, pchając w objęcia szkodliwego zaciętości. Wszyscy musimy być świadomi, że gniew zaciemnia rozum nie tylko u tych, którzy świadomie odeszli od wiary, ale również u tych, którzy próbują jej bronić. Często gniew prowadzi do nieodwracalnych konsekwencji, takich jak podziały w Kościele, będące gorzkimi owocami tej wady.
Odwołując się do nauk Ewagriusza, Bunge stawia łagodność w kontrze do nieopanowania, opisując ją jako cnotę aniołów. Dzięki temu porównaniu, osoby zmagające się z gniewem mogą dążyć do poprawy, inspirowane wizją ideału. Taka perspektywa poszerza nasze horyzonty, ukazując lepszy, choć może nieosiągalny ideał ludzkiego bytu, który wzywa nas do walki z własnymi słabościami.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Gniew, impulsywność i uraza mają ogromny wpływ na nasze relacje z innymi. Jak mówi Gabriel Bunge, badacz życia duchowego i współczesny eremita, żadne inne wady nie przekształcają człowieka w demona tak skutecznie jak gniew. Korzystając z nauk Ewagriusza z Pontu, Bunge podejmuje próbę zrozumienia źródła gniewu, który, kiedy nie jest kontrolowany, staje się pożywką dla destrukcyjnych i gwałtownych działań, poprzez zdradliwe „wino demonów”.
Bunge przedstawia gniew jako utratę rozsądku, wskazując na tajemniczy, choć oczywisty związek między pychą a impulsywnością. Pycha pozbawia nas kontroli, pchając w objęcia szkodliwego zaciętości. Wszyscy musimy być świadomi, że gniew zaciemnia rozum nie tylko u tych, którzy świadomie odeszli od wiary, ale również u tych, którzy próbują jej bronić. Często gniew prowadzi do nieodwracalnych konsekwencji, takich jak podziały w Kościele, będące gorzkimi owocami tej wady.
Odwołując się do nauk Ewagriusza, Bunge stawia łagodność w kontrze do nieopanowania, opisując ją jako cnotę aniołów. Dzięki temu porównaniu, osoby zmagające się z gniewem mogą dążyć do poprawy, inspirowane wizją ideału. Taka perspektywa poszerza nasze horyzonty, ukazując lepszy, choć może nieosiągalny ideał ludzkiego bytu, który wzywa nas do walki z własnymi słabościami.
