Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Wartości formalne antycznego dramatu i teatru...
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Zbiór tekstów zatytułowany "Wartości formalne antycznego dramatu i teatru greckiego" jest związany z konferencją zorganizowaną z okazji 50. rocznicy śmierci Profesora Stefana Srebrnego. Uczestnicy tego wydarzenia, teatrolodzy i filolodzy klasyczni, eksplorują zarówno naukową, jak i artystyczną spuściznę tego wybitnego hellenisty, tłumacza oraz krytyka teatralnego. Rozważania te umiejscowione są na tle jego życia jako człowieka oddanego zawodowej etyce i zasadom w czasach totalitaryzmu.
Tom aspiruje do ukazania wpływu Srebrnego, rozważając jego dziedzictwo w kontekście prac takich badaczy jak Zofia Abramowiczówna, Jerzy Łanowski, Marian Plezia i Lidia Winniczuk. Szczególną uwagę poświęcono jego pismom z lat 80. oraz przepływowi myśli poprzez korespondencję z Tadeuszem Zielińskim, co ukazuje publikacja Uniwersytetu Warszawskiego z lat 90.
W tekście omawiane są nowe ustalenia w kontekście przekładów "Orestei" Ajschylosa i "Dialogów" Platona z uwzględnieniem szerokiego spektrum teorii przekładu języków klasycznych. Rekonstrukcja polskiej prapremiery "Prometeusza w okowach" oraz wystawienia komedii "Gromiwoi/Lysistrate" Arystofanesa odbywa się przy uwzględnieniu kontekstu politycznego PRL.
Analizy dotyczą także recepcji konwencji teatru misteryjnego oraz wystawień "Orfeusza" Anny Świrszczyńskiej, a współczesne inscenizacje repertuaru antycznego badane są pod kątem nowych strategii twórczych i reinterpretacji greckiego antyku, obejmując dzieła takie jak "Ifigenia w Aulidzie" i "Bachantki" Eurypidesa oraz "Filoktet" Sofoklesa.
Publikacja po półwieczu od śmierci Stefana Srebrnego podkreśla nieprzemijającą aktualność jego dorobku naukowego i artystycznego, ukazując jego inspirującą moc. Jest skierowana do teatrologów, filologów klasycznych, kulturoznawców oraz historyków.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Zbiór tekstów zatytułowany "Wartości formalne antycznego dramatu i teatru greckiego" jest związany z konferencją zorganizowaną z okazji 50. rocznicy śmierci Profesora Stefana Srebrnego. Uczestnicy tego wydarzenia, teatrolodzy i filolodzy klasyczni, eksplorują zarówno naukową, jak i artystyczną spuściznę tego wybitnego hellenisty, tłumacza oraz krytyka teatralnego. Rozważania te umiejscowione są na tle jego życia jako człowieka oddanego zawodowej etyce i zasadom w czasach totalitaryzmu.
Tom aspiruje do ukazania wpływu Srebrnego, rozważając jego dziedzictwo w kontekście prac takich badaczy jak Zofia Abramowiczówna, Jerzy Łanowski, Marian Plezia i Lidia Winniczuk. Szczególną uwagę poświęcono jego pismom z lat 80. oraz przepływowi myśli poprzez korespondencję z Tadeuszem Zielińskim, co ukazuje publikacja Uniwersytetu Warszawskiego z lat 90.
W tekście omawiane są nowe ustalenia w kontekście przekładów "Orestei" Ajschylosa i "Dialogów" Platona z uwzględnieniem szerokiego spektrum teorii przekładu języków klasycznych. Rekonstrukcja polskiej prapremiery "Prometeusza w okowach" oraz wystawienia komedii "Gromiwoi/Lysistrate" Arystofanesa odbywa się przy uwzględnieniu kontekstu politycznego PRL.
Analizy dotyczą także recepcji konwencji teatru misteryjnego oraz wystawień "Orfeusza" Anny Świrszczyńskiej, a współczesne inscenizacje repertuaru antycznego badane są pod kątem nowych strategii twórczych i reinterpretacji greckiego antyku, obejmując dzieła takie jak "Ifigenia w Aulidzie" i "Bachantki" Eurypidesa oraz "Filoktet" Sofoklesa.
Publikacja po półwieczu od śmierci Stefana Srebrnego podkreśla nieprzemijającą aktualność jego dorobku naukowego i artystycznego, ukazując jego inspirującą moc. Jest skierowana do teatrologów, filologów klasycznych, kulturoznawców oraz historyków.
