Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Transfer. Teksty dla teatru. Antologia
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Antologia prezentuje teksty, które dokumentują kluczowe zmiany, jakie zaszły w polskim teatrze publicznym w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Zmiany obejmują zarówno tematykę prezentowaną na scenie, jak i nowe sposoby jej przedstawiania. Przyciąga uwagę nie tylko przemiana w sposobie nawiązywania relacji z widzami poprzez odwoływanie się do ich doświadczeń społecznych i kulturowych, ale także zmiany w wewnętrznej strukturze teatru, takie jak relacje wśród zespołu twórców czy podział ról i zadań w procesie tworzenia spektakli.
Te utwory teatralne, napisane z myślą o konkretnych twórcach, teatrach i publiczności, ukazują te wszystkie aspekty, a ich reformatorski potencjał jest niezwykle widoczny. Stanowią żywy zapis historii teatru publicznego XXI wieku.
Rewolucjonizują one nie tylko sposób myślenia o teatrze jako forum debaty, ale również o dramacie jako gatunku literackim. Wprowadzają nową formę literacką, która wykracza poza tradycyjne ramy teatralne. Wiele z tych tekstów dotąd istniało tylko na scenie lub w prywatnych rękopisach, ale dzięki tej publikacji zyskują nowe życie, stając się literaturą nie tylko teatru, ale również dokumentalną i polityczną, co oferuje im możliwość powrotu na scenę w przyszłości.
Wśród autorów znajdują się między innymi: Marcin Cecko, Paweł Demirski, Agnieszka Jakimiak, Jolanta Janiczak, Jan Klata, Sebastian Majewski i Weronika Szczawińska.
Joanna Krakowska, historyczka teatru współczesnego, eseistka, tłumaczka i redaktorka, pracuje w Instytucie Sztuki PAN i redakcji „Dialogu”. Jest autorką m.in. monografii „Mikołajska. Teatr i PRL” (2011), nominowanej do nagród Nike, Gryfia i Moczarskiego. Jest też współautorką książek „Soc i sex” (2009) oraz „Soc, sex i historia” (2014), które ukazały się nakładem Wydawnictwa Krytyki Politycznej.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Antologia prezentuje teksty, które dokumentują kluczowe zmiany, jakie zaszły w polskim teatrze publicznym w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Zmiany obejmują zarówno tematykę prezentowaną na scenie, jak i nowe sposoby jej przedstawiania. Przyciąga uwagę nie tylko przemiana w sposobie nawiązywania relacji z widzami poprzez odwoływanie się do ich doświadczeń społecznych i kulturowych, ale także zmiany w wewnętrznej strukturze teatru, takie jak relacje wśród zespołu twórców czy podział ról i zadań w procesie tworzenia spektakli.
Te utwory teatralne, napisane z myślą o konkretnych twórcach, teatrach i publiczności, ukazują te wszystkie aspekty, a ich reformatorski potencjał jest niezwykle widoczny. Stanowią żywy zapis historii teatru publicznego XXI wieku.
Rewolucjonizują one nie tylko sposób myślenia o teatrze jako forum debaty, ale również o dramacie jako gatunku literackim. Wprowadzają nową formę literacką, która wykracza poza tradycyjne ramy teatralne. Wiele z tych tekstów dotąd istniało tylko na scenie lub w prywatnych rękopisach, ale dzięki tej publikacji zyskują nowe życie, stając się literaturą nie tylko teatru, ale również dokumentalną i polityczną, co oferuje im możliwość powrotu na scenę w przyszłości.
Wśród autorów znajdują się między innymi: Marcin Cecko, Paweł Demirski, Agnieszka Jakimiak, Jolanta Janiczak, Jan Klata, Sebastian Majewski i Weronika Szczawińska.
Joanna Krakowska, historyczka teatru współczesnego, eseistka, tłumaczka i redaktorka, pracuje w Instytucie Sztuki PAN i redakcji „Dialogu”. Jest autorką m.in. monografii „Mikołajska. Teatr i PRL” (2011), nominowanej do nagród Nike, Gryfia i Moczarskiego. Jest też współautorką książek „Soc i sex” (2009) oraz „Soc, sex i historia” (2014), które ukazały się nakładem Wydawnictwa Krytyki Politycznej.
