Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Tonic
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
„Tonic” to czwarty tom poezji Mariusza Appela, do którego poprzedziły dzieła „Kocie łby” (2004), „Kotochwile” (2005) oraz „Blok rysunkowy” (2007). Zbiory te, gdy czyta się je razem, ukazują spójność i kontrasty, tworząc wyjątkowe doświadczenie lekturowe. Nie zawsze przemawiają jednym głosem — tam, gdzie wcześniej dominowała ekspresyjna przerzutnia, teraz pojawia się wyciszony epitet. Dzięki temu każda kolejna książka odkrywa przed czytelnikiem, że chociaż twórca przychodzi z określonymi tematami, nie dostaje gotowego języka; musi go samodzielnie wypracować.
Tom „Tonic” zawiera trzy wiersze, które są nowymi wersjami utworów z „Kotochwil”. Dopiero w tej nowej formie eksponują unikalną frazę rozciągniętą w dłuższym wersie, oprawionym przez surową strukturę strofy. Joanna Mueller, pisząc o poprzednich pracach, wspominała o „równaniu oddechu”. W „Tonicu” ten element to tylko jeden z wielu, które Appel próbuje zharmonizować. Obok znajdziemy napięcie między tempem narracji a zawiłością języka, dynamikę pulsacji wiersza i logiczne powiązanie scen, aż po subtelnie zarysowaną konstrukcję całości.
Wiersze Appela dążą do pokazania, że mimo iż współczesne wartości mogą wydawać się niejasne, to rzemiosło poetyckie pozostaje samowystarczalnym miernikiem wartości.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
„Tonic” to czwarty tom poezji Mariusza Appela, do którego poprzedziły dzieła „Kocie łby” (2004), „Kotochwile” (2005) oraz „Blok rysunkowy” (2007). Zbiory te, gdy czyta się je razem, ukazują spójność i kontrasty, tworząc wyjątkowe doświadczenie lekturowe. Nie zawsze przemawiają jednym głosem — tam, gdzie wcześniej dominowała ekspresyjna przerzutnia, teraz pojawia się wyciszony epitet. Dzięki temu każda kolejna książka odkrywa przed czytelnikiem, że chociaż twórca przychodzi z określonymi tematami, nie dostaje gotowego języka; musi go samodzielnie wypracować.
Tom „Tonic” zawiera trzy wiersze, które są nowymi wersjami utworów z „Kotochwil”. Dopiero w tej nowej formie eksponują unikalną frazę rozciągniętą w dłuższym wersie, oprawionym przez surową strukturę strofy. Joanna Mueller, pisząc o poprzednich pracach, wspominała o „równaniu oddechu”. W „Tonicu” ten element to tylko jeden z wielu, które Appel próbuje zharmonizować. Obok znajdziemy napięcie między tempem narracji a zawiłością języka, dynamikę pulsacji wiersza i logiczne powiązanie scen, aż po subtelnie zarysowaną konstrukcję całości.
Wiersze Appela dążą do pokazania, że mimo iż współczesne wartości mogą wydawać się niejasne, to rzemiosło poetyckie pozostaje samowystarczalnym miernikiem wartości.
