Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Teatr bez teatru. Performanse w Anglii Wsch...
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
„Teatr bez teatru” to fascynująca książka, która przybliża czytelnikom mało znany w Polsce okres w historii teatru angielskiego, koncentrując się na widowiskach z XIV i XV wieku. Mirosław Kocur, autor tej publikacji, dogłębnie analizuje zachowane teksty średniowiecznych przedstawień, przy użyciu metod z zakresu performatyki. Obejmuje to szczegółowe opisy przestrzeni teatralnej, scenografii, kostiumów oraz specyfiki aktorskiej gry, uwzględniając także reakcje publiczności. Książka klasyfikuje różnorodne przedstawienia i osadza je w kontekstach historycznych, społecznych oraz politycznych.
Na początku znajduje się wprowadzenie, które przenosi czytelnika w czasy Wschodniej Anglii, opisując jej historię i unikalność. Dalsza część podzielona jest na trzy duże sekcje: „Konteksty”, które bada tło narodzin religijnych widowisk, „Performanse”, zawierające dogłębną analizę ośmiu tekstów z rękopisów, oraz „Summa polifoniczna”. Każdy tekst jest dokładnie omówiony pod względem genezy, obsady i przestrzeni, gdzie był prezentowany. Walorem książki są tłumaczenia średniowiecznych tekstów na język polski, z zachowaniem stylistyki, oraz bogata ikonografia — zdjęcia wnętrz kościołów i reprodukcje dzieł z British Library.
Artyści Wschodniej Anglii wystawiali swoje dzieła w różnych przestrzeniach — od placów i kościołów, przez domy parafialne, po łąki i ulice. Perfomanse te służyły ewangelizacji, wzmacniając wiarę widzów poprzez doświadczenie religijnych wydarzeń w ich codziennym środowisku. Średniowieczni twórcy z wielką pomysłowością przełamywali granice między fikcją a rzeczywistością, tworząc jednocześnie iluzję i liturgię. W tej książce teatr staje się zarówno sztuką, jak i narzędziem społecznej obecności, manifestując życie i wiarę bez potrzeby zamkniętego, tradycyjnego teatru. Dzieło zamyka spis ilustracji, bibliografia oraz szczegółowy indeks.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
„Teatr bez teatru” to fascynująca książka, która przybliża czytelnikom mało znany w Polsce okres w historii teatru angielskiego, koncentrując się na widowiskach z XIV i XV wieku. Mirosław Kocur, autor tej publikacji, dogłębnie analizuje zachowane teksty średniowiecznych przedstawień, przy użyciu metod z zakresu performatyki. Obejmuje to szczegółowe opisy przestrzeni teatralnej, scenografii, kostiumów oraz specyfiki aktorskiej gry, uwzględniając także reakcje publiczności. Książka klasyfikuje różnorodne przedstawienia i osadza je w kontekstach historycznych, społecznych oraz politycznych.
Na początku znajduje się wprowadzenie, które przenosi czytelnika w czasy Wschodniej Anglii, opisując jej historię i unikalność. Dalsza część podzielona jest na trzy duże sekcje: „Konteksty”, które bada tło narodzin religijnych widowisk, „Performanse”, zawierające dogłębną analizę ośmiu tekstów z rękopisów, oraz „Summa polifoniczna”. Każdy tekst jest dokładnie omówiony pod względem genezy, obsady i przestrzeni, gdzie był prezentowany. Walorem książki są tłumaczenia średniowiecznych tekstów na język polski, z zachowaniem stylistyki, oraz bogata ikonografia — zdjęcia wnętrz kościołów i reprodukcje dzieł z British Library.
Artyści Wschodniej Anglii wystawiali swoje dzieła w różnych przestrzeniach — od placów i kościołów, przez domy parafialne, po łąki i ulice. Perfomanse te służyły ewangelizacji, wzmacniając wiarę widzów poprzez doświadczenie religijnych wydarzeń w ich codziennym środowisku. Średniowieczni twórcy z wielką pomysłowością przełamywali granice między fikcją a rzeczywistością, tworząc jednocześnie iluzję i liturgię. W tej książce teatr staje się zarówno sztuką, jak i narzędziem społecznej obecności, manifestując życie i wiarę bez potrzeby zamkniętego, tradycyjnego teatru. Dzieło zamyka spis ilustracji, bibliografia oraz szczegółowy indeks.
