Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Style zachowań awangardowych
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Oto świeża perspektywa na temat awangardy – pozycja niezwykła, której próżno było szukać na rynku literackim. Książka ta to kalejdoskopowa mozaika oraz miejsce eksperymentów, które ukazuje przenikające się i nakładające ścieżki narracyjne. Znajdują się tu zarówno liczne opowieści utkane z fragmentarycznych śladów działań awangardowych, jak i akademickie analizy najważniejszych i najbardziej dyskutowanych tekstów. W tej imponującej pracy autorki Iwona Boruszkowska i Michalina Kmiecik demonstrują swoją ogromną wiedzę i bezkompromisowe podejście do kultury, podważając utrwalone pojęcia oraz poszukując nietypowych punktów wyjścia dla interpretacji sensu. Dokonały ogromnego przedsięwzięcia, przywracając z zapomnienia twórców, grupy artystyczne oraz teksty, które odegrały istotną rolę w formowaniu i rozwoju polskiej awangardy. Struktura tej wyjątkowej książki, przypominająca sylwiczny układ, staje się zupełnie odmienną formą od zhierarchizowanych akademickich opracowań. Badaczki tworzą tutaj swego rodzaju labirynt z powracających, acz nieidentycznych modułów, przemieszczając się przez mniej znane szlaki awangardologiczne.
Monografia autorstwa krakowskich uczonych to inspirująca próba reinterpretacji historii polskiej awangardy, zdolna do rewizji powszechnie obowiązujących wizji i narracji dotyczących międzywojennej awangardy i jej twórców. O tej oryginalności świadczy kilka zaproponowanych rozwiązań. Przede wszystkim włączenie do głównego nurtu postaci, środowisk i artystów, którzy dotąd byli marginalizowani lub pomijani, przyznając im równorzędność w narracji książki. Kolejnym aspektem jest odstąpienie od tekstocentrycznej wizji historii literatury na rzecz eksploracji sposobów funkcjonowania, tworzenia grup, strategii działania i form komunikacji. Autorki płynnie przechodzą między tekstem a kontekstem historycznym, integrując socjologiczne, historyczne i antropologiczne perspektywy w analizie literackiej, skupiając się na „działaniach”: gestach, doświadczeniach, materialności, sensualności, wpływie i identyfikacji. Ta perspektywa jest zrealizowana z precyzją i odkrywczością, otwierając nowe ścieżki w analizie i słowniku badaczy awangardy.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Oto świeża perspektywa na temat awangardy – pozycja niezwykła, której próżno było szukać na rynku literackim. Książka ta to kalejdoskopowa mozaika oraz miejsce eksperymentów, które ukazuje przenikające się i nakładające ścieżki narracyjne. Znajdują się tu zarówno liczne opowieści utkane z fragmentarycznych śladów działań awangardowych, jak i akademickie analizy najważniejszych i najbardziej dyskutowanych tekstów. W tej imponującej pracy autorki Iwona Boruszkowska i Michalina Kmiecik demonstrują swoją ogromną wiedzę i bezkompromisowe podejście do kultury, podważając utrwalone pojęcia oraz poszukując nietypowych punktów wyjścia dla interpretacji sensu. Dokonały ogromnego przedsięwzięcia, przywracając z zapomnienia twórców, grupy artystyczne oraz teksty, które odegrały istotną rolę w formowaniu i rozwoju polskiej awangardy. Struktura tej wyjątkowej książki, przypominająca sylwiczny układ, staje się zupełnie odmienną formą od zhierarchizowanych akademickich opracowań. Badaczki tworzą tutaj swego rodzaju labirynt z powracających, acz nieidentycznych modułów, przemieszczając się przez mniej znane szlaki awangardologiczne.
Monografia autorstwa krakowskich uczonych to inspirująca próba reinterpretacji historii polskiej awangardy, zdolna do rewizji powszechnie obowiązujących wizji i narracji dotyczących międzywojennej awangardy i jej twórców. O tej oryginalności świadczy kilka zaproponowanych rozwiązań. Przede wszystkim włączenie do głównego nurtu postaci, środowisk i artystów, którzy dotąd byli marginalizowani lub pomijani, przyznając im równorzędność w narracji książki. Kolejnym aspektem jest odstąpienie od tekstocentrycznej wizji historii literatury na rzecz eksploracji sposobów funkcjonowania, tworzenia grup, strategii działania i form komunikacji. Autorki płynnie przechodzą między tekstem a kontekstem historycznym, integrując socjologiczne, historyczne i antropologiczne perspektywy w analizie literackiej, skupiając się na „działaniach”: gestach, doświadczeniach, materialności, sensualności, wpływie i identyfikacji. Ta perspektywa jest zrealizowana z precyzją i odkrywczością, otwierając nowe ścieżki w analizie i słowniku badaczy awangardy.
