Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Strategia postępowania z dziećmi z autyzmem
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Posiadanie dziecka z autyzmem oznacza, że jest ono tak samo dzieckiem, jak każde inne, choć z pewnymi szczególnymi potrzebami wynikającymi z niepełnosprawności – o czym pisze Snijders-Oomen (1978). Aby skutecznie wspierać osoby z autyzmem, niezbędne jest konsekwentne i ciągłe podejście, ponieważ każde z tych dzieci wyróżnia się unikalnymi cechami. Dlatego właśnie wsparcie musi być dostosowane indywidualnie, gdyż nie istnieją uniwersalne rozwiązania, które można by zastosować w każdym przypadku.
Praca z dziećmi z autyzmem często wymaga kreatywności i pomysłowości, a zarówno specjaliści, jak i rodzice mogą czuć się czasami bezradni. Wychowanie dziecka z autyzmem to ogromne wyzwanie i każdy etap rozwoju może przynosić nowe trudności. Normalne metody wychowawcze często zawodzą. Pewna matka opisała swoją frustrację, mówiąc, że metody, które sprawdzały się przy jej pozostałych dzieciach, zupełnie nie zadziałały w przypadku jej syna Marka. W chwilach desperacji marzyła o „magicznej skrzynce”, do której mogłaby sięgnąć po pomoc.
Wielu rodziców dzieli podobne marzenia, ale jednocześnie posiadają oni niezwykłą zdolność do tworzenia nowych pomysłów użytecznych dla innych. Nederlandse Vereniging voor Autisme (NVA) stara się gromadzić te rozwiązania i dzielić nimi podczas spotkań rodziców. Organizacja dąży do znalezienia odpowiedzi na pytania dotyczące codziennych wyzwań, takich jak problemy ze snem czy jedzeniem, wspieranie samodzielności oraz rozwijanie umiejętności społecznych.
Annelie Schenk zebrała i przeanalizowała te doświadczenia oraz wiedzę, tworząc pracę doktorską na Uniwersytecie w Lejdzie w 1989 roku. Materiały te zostały opublikowane w czasopiśmie „Engagement” w specjalnej edycji z 1990 roku zatytułowanej „Praktyczny poradnik dla rodziców”. Publikacja ta nie oferuje gotowych recept, ale raczej zestaw wskazówek, które mają wspierać rodziców w wyzwaniach związanych z wychowaniem dziecka z autyzmem. Przewodnik ten prezentuje różnorodne kwestie dotyczące wychowania i oferuje porady, z którymi rodzice mogą się zmierzyć na swojej trudnej drodze.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Posiadanie dziecka z autyzmem oznacza, że jest ono tak samo dzieckiem, jak każde inne, choć z pewnymi szczególnymi potrzebami wynikającymi z niepełnosprawności – o czym pisze Snijders-Oomen (1978). Aby skutecznie wspierać osoby z autyzmem, niezbędne jest konsekwentne i ciągłe podejście, ponieważ każde z tych dzieci wyróżnia się unikalnymi cechami. Dlatego właśnie wsparcie musi być dostosowane indywidualnie, gdyż nie istnieją uniwersalne rozwiązania, które można by zastosować w każdym przypadku.
Praca z dziećmi z autyzmem często wymaga kreatywności i pomysłowości, a zarówno specjaliści, jak i rodzice mogą czuć się czasami bezradni. Wychowanie dziecka z autyzmem to ogromne wyzwanie i każdy etap rozwoju może przynosić nowe trudności. Normalne metody wychowawcze często zawodzą. Pewna matka opisała swoją frustrację, mówiąc, że metody, które sprawdzały się przy jej pozostałych dzieciach, zupełnie nie zadziałały w przypadku jej syna Marka. W chwilach desperacji marzyła o „magicznej skrzynce”, do której mogłaby sięgnąć po pomoc.
Wielu rodziców dzieli podobne marzenia, ale jednocześnie posiadają oni niezwykłą zdolność do tworzenia nowych pomysłów użytecznych dla innych. Nederlandse Vereniging voor Autisme (NVA) stara się gromadzić te rozwiązania i dzielić nimi podczas spotkań rodziców. Organizacja dąży do znalezienia odpowiedzi na pytania dotyczące codziennych wyzwań, takich jak problemy ze snem czy jedzeniem, wspieranie samodzielności oraz rozwijanie umiejętności społecznych.
Annelie Schenk zebrała i przeanalizowała te doświadczenia oraz wiedzę, tworząc pracę doktorską na Uniwersytecie w Lejdzie w 1989 roku. Materiały te zostały opublikowane w czasopiśmie „Engagement” w specjalnej edycji z 1990 roku zatytułowanej „Praktyczny poradnik dla rodziców”. Publikacja ta nie oferuje gotowych recept, ale raczej zestaw wskazówek, które mają wspierać rodziców w wyzwaniach związanych z wychowaniem dziecka z autyzmem. Przewodnik ten prezentuje różnorodne kwestie dotyczące wychowania i oferuje porady, z którymi rodzice mogą się zmierzyć na swojej trudnej drodze.
