Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Herkules Poirot udaje się na zasłużony relaks do Egiptu. Jednak nawet w otoczeniu starożytnych cudów jego detektywistyczne zmysły nie dają mu spokoju, kiedy dostrzega napięcia w grupie turystów. Na czele dramatu stoi Linnet Ridgeway, kobieta obdarzona urodą, inteligencją i bogactwem, która niedawno poślubiła mężczyznę wcześniej związany z jej przyjaciółką, Jacqueline. Po ślubie, Linnet i jej mąż, pragnąc samotności, są nieustannie śledzeni przez zazdrosną Jacqueline. Pomimo ich starań o odrobinę prywatności oraz niespodziewaną decyzję o rejsie po Nilu, tajemnicza Jacqueline znowu pojawia się u ich boku, wzbudzając niepokój pary.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Herkules Poirot udaje się na zasłużony relaks do Egiptu. Jednak nawet w otoczeniu starożytnych cudów jego detektywistyczne zmysły nie dają mu spokoju, kiedy dostrzega napięcia w grupie turystów. Na czele dramatu stoi Linnet Ridgeway, kobieta obdarzona urodą, inteligencją i bogactwem, która niedawno poślubiła mężczyznę wcześniej związany z jej przyjaciółką, Jacqueline. Po ślubie, Linnet i jej mąż, pragnąc samotności, są nieustannie śledzeni przez zazdrosną Jacqueline. Pomimo ich starań o odrobinę prywatności oraz niespodziewaną decyzję o rejsie po Nilu, tajemnicza Jacqueline znowu pojawia się u ich boku, wzbudzając niepokój pary.
Szczegóły
Wydania
Opinie
Książki autora
Podobne
Dla Ciebie
Książki z kategorii
Dostawa i płatność
Szczegóły
Powiązane tagi:
Filmy na podstawie książekInne wydania książki: Śmierć na Nilu. Herkules Poirot. Tom 17
23.47 zł
jak nowa
-
23.47 zł
jak nowa
Taniej o 125.53 zł 149.00 zł
30.71 zł
nowa
-
30.71 zł
nowa
Taniej o 4.19 zł 34.90 zł
39.42 zł
nowa
-
39.42 zł
nowa
Taniej o 10.48 zł 49.90 zł
31.35 zł
nowa
-
31.35 zł
nowa
Taniej o 3.64 zł 34.99 zł
Inne książki: Agatha Christie
Podobne produkty
Może Ci się spodobać
Inne książki z tej samej kategorii
Napisz opinię o książce i wygraj nagrodę!
W każdym miesiącu wybieramy najlepsze opinie i nagradzamy recenzentów.
Dowiedz się więcejWartość nagród w tym miesiącu
880 zł
Na wypadek, gdyby tytuł nie zdradzał, "Śmierć na Nilu" jest swego rodzaju karą dla Herkulesa Poirota. Biedny drań nie ma ani chwili spokoju. To chyba zemsta za to, że jest tak nieznośnie arogancki. Poirot to drań, z wielkim wąsem, a ta książka udowadnia to dość definitywnie. Zapożyczając anachroniczną stronę z telewizyjnego kryminału, Christie podbija stawkę nie jednym, ale dwoma dodatkowymi morderstwami. Goście na pokładzie statku są odpowiednio przerażeni. Poirot i zdolny, ale nie tak bystry pułkownik Race muszą odkryć sprawcę. Kto zabił dziedziczkę, jej służącą i pisarza?
Charakteryzacja jest tu genialna. Podobnie jak w "I nie było już nikogo", Christie spędza około rozdziału na wprowadzenie każdej postaci w kolejności. To może przyprawić o zawrót głowy - uważam, że ta technika jest o wiele bardziej skuteczna w filmach, ze względu na wszystkie różne wizualne wskazówki, które mamy do dyspozycji. Wkrótce jednak wyruszamy w rejs. Obserwujemy, jak Lynette i jej mąż Simon próbują uciec przed swoim prześladowcą, Joanną. Tim Allerton i jego matka pragną tylko spokoju i ciszy. Rosalie Otterbourne opiekuje się matką . Jest też doktor Bessner i archeolog Signor Richetti. A Cornelia Robson towarzyszy swojej kuzynce, Madame Van Schulyer. Do tej licznej obsady Christie wrzuca Poirota, który nie traci czasu na wmieszanie się we wszystkie sprawy.
Bardzo łatwo byłoby postrzegać Poirota jako osobę wręcz nieznośną. Spędza dużo czasu na gadaniu o tym jaki jest mądry. Ale na koniec dnia ma rację. Nie mówi o sobie, że jest mądry, tylko że jest dokładny. Skromność z jego strony byłaby z konieczności fałszywą skromnością. Niezliczone postacie nazywają Poirota podrzutkiem, łobuzem lub głupcem, nie doceniają go i myślą, że mogą coś ukryć. On zawsze i tak to odkrywa.
W "Śmierci na Nilu", Poirot nalega na zabawę w swatkę, zanim wyjawi tożsamość mordercy pułkownikowi Race'owi. To jest genialne. Przypomina nam, że pomimo jego nacisku na porządek, organizację i czystość, w głębi serca Poirot jest romantykiem. Wierzy, że młodzi zasługują na szczęście. Myślę, że po części jego obsesja na punkcie elementu kryminalnego i rozwiązywania zagadek jest obsesją na punkcie tego, co czyni ludzi szczęśliwymi. Tak często jesteśmy pobudzani do zbrodni, namiętnych lub zimnokrwistych, ponieważ nie jesteśmy szczęśliwi i myślimy, że usunięcie kogoś lub zdobycie czegoś uczyni nas szczęśliwszymi.
Egipt jako taki nie pojawia się w tej książce zbyt często. W tym względzie, Nil część tytułu wskazuje ustawienie tylko ledwo - to może być równie łatwo było rejs w dół rzeki Tamizy, choć wątpię, że nie byłoby żadnych wzmianek gdyby tak było! Jest to prosta zagadka typu "morderstwo na łodzi", bardzo podobna do "Morderstwa w Orient Expressie", do którego Poirot się odwołuje.
Motywy. Zemsta. Żądza. Miłość. Zdrada. Tak pierwotne, że aż imponujące. I mnóstwo motywów dookoła. Nie tylko każdy ma coś do ukrycia, ale też każdy ma coś, co go denerwuje. Christie jest mistrzynią w odsuwaniu kurtyny i odsłanianiu emocji, które biją pod naszymi piersiami.
Po drugie, konstrukcja tajemnicy. Christie wykorzystuje kombinację wyczucia czasu i kolejnych morderstw, aby umiejscowić zwrot akcji na samym końcu. Jak zwykle, próba znalezienia mordercy jest procesem eliminacji - ale wiąże się również z przyjmowaniem założeń na podstawie niedoskonałych informacji. Poirot przypomina nam, że jeśli ktoś nie jest skłonny odrzucić założenia i stworzyć nowe teorie, aby dopasować je do faktów, to nie zajdzie daleko.
Śmierć na Nilu jest z pewnością przyjemną zagadką. Pokazuje wszystko, co najlepsze w pisarstwie Christie, a belgijski detektyw z małymi szarymi komórkami jest tutaj w swoim najlepszym wydaniu. Część mnie czuje się tak smutno, że ci ludzie muszą umrzeć, aby przynieść mi radość.
Christie ustawia swoje początkowe sceny głównie w Anglii, z kilkoma krótkimi wycieczkami na Majorkę i do Nowego Jorku, aby wprowadzić nas do postaci, które będą nam towarzyszyć w tej podróży i ich złożonych relacji. Ale (jak sugeruje tytuł) większa część opowieści rozgrywa się w Egipcie, na przyjaznym dla turystów rejsie po Nilu dla Brytyjczyków i Amerykanów, którzy mogą sobie na to pozwolić. To prawda, że to tylko doświadczenie Egiptu, jaki widzieli zachodni turyści; nie mamy tu właściwie żadnego wprowadzenia do samych Egipcjan. Dostajemy przebłyski powszechnej rozpaczliwej biedy i przelotne wzmianki o zamieszkach przeciwko brytyjskiemu panowaniu - Egipt tamtych czasów był nominalnie niezależny, pod marionetkowym królem, ale tak naprawdę pod brytyjskim panowaniem - ale nic więcej. Ale autorka ograniczyła swój portret do wąskiego środowiska, które rzeczywiście znała.
Typowo dla powieści Christie, mamy dość zamkniętą grupę ludzi współdziałających w otoczeniu, gdzie przyjazdy i wyjazdy są nieliczne i ściśle monitorowane: tutaj, wyspiarskie otoczenie łodzi z jej pasażerami i załogą. Ale ta grupa zawiera beczkę prochu z sekretami, ukrytymi planami, miłością, zdradą, nienawiścią i zazdrością (nie wspominając o naszyjniku z pereł wartym fortunę). A kiedy pułkownik Race z brytyjskiego wywiadu wojskowego dołącza do rejsu, dowiadujemy się, że jeden z pasażerów jest tajnym agitatorem/prowokatorem stojącym za ostatnimi zamieszkami. Pytanie brzmi, który pasażer? Również typowo dla Christie, dostajemy wskazówki, ale zagadka jest bardzo złożona i wymagająca. Czy udało mi się zidentyfikować sprawcę przed ujawnieniem, zapytacie? Och, na pewno, z niemal absolutną pewnością - dwa razy, ale za każdym razem się myliłem.
Jeden z moich przyjaciół skrytykował Christie, że jej postacie (tutaj i gdzie indziej) są "uproszczone" i "blade", nie tak głębokie i bogate, jak te stworzone przez nowszych pisarzy w gatunku. Ilustruje to prawdę, że postrzeganie przez czytelnika głębi i zainteresowania postacią, fabułą lub sytuacją, a także nasze upodobanie do elementów stylu autora, często ma silny element subiektywny. Ja to widziałem inaczej. Żywość i realizm, z jakimi Agatha Christie tworzy skomplikowane i zniuansowane postacie, i angażuje je w sieć wiarygodnych interakcji, jest jedną z jej wielkich zalet, zarówno w tej powieści, jak i w innych. Poirot jest tu bardziej filozoficzny niż zazwyczaj, z głębią moralnego wglądu, którą doceniam; widzimy tu również, że w głębi serca jest. Jak zawsze, jej proza jest jasna, łatwa w odbiorze i sprawna (choć, podobnie jak inny recenzent, wolałbym, żeby zrezygnowała z pieprzu okazjonalnych, nieprzetłumaczonych francuskich powiedzeń, zwrotów i cytatów, które nie są przetłumaczone na język polski).
Na wypadek, gdyby tytuł nie zdradzał, "Śmierć na Nilu" jest swego rodzaju karą dla Herkulesa Poirota. Biedny drań nie ma ani chwili spokoju. To chyba zemsta za to, że jest tak nieznośnie arogancki. Poirot to drań, z wielkim wąsem, a ta książka udowadnia to dość definitywnie. Zapożyczając anachroniczną stronę z telewizyjnego kryminału, Christie podbija stawkę nie jednym, ale dwoma dodatkowymi morderstwami. Goście na pokładzie statku są odpowiednio przerażeni. Poirot i zdolny, ale nie tak bystry pułkownik Race muszą odkryć sprawcę. Kto zabił dziedziczkę, jej służącą i pisarza?
Charakteryzacja jest tu genialna. Podobnie jak w "I nie było już nikogo", Christie spędza około rozdziału na wprowadzenie każdej postaci w kolejności. To może przyprawić o zawrót głowy - uważam, że ta technika jest o wiele bardziej skuteczna w filmach, ze względu na wszystkie różne wizualne wskazówki, które mamy do dyspozycji. Wkrótce jednak wyruszamy w rejs. Obserwujemy, jak Lynette i jej mąż Simon próbują uciec przed swoim prześladowcą, Joanną. Tim Allerton i jego matka pragną tylko spokoju i ciszy. Rosalie Otterbourne opiekuje się matką . Jest też doktor Bessner i archeolog Signor Richetti. A Cornelia Robson towarzyszy swojej kuzynce, Madame Van Schulyer. Do tej licznej obsady Christie wrzuca Poirota, który nie traci czasu na wmieszanie się we wszystkie sprawy.
Bardzo łatwo byłoby postrzegać Poirota jako osobę wręcz nieznośną. Spędza dużo czasu na gadaniu o tym jaki jest mądry. Ale na koniec dnia ma rację. Nie mówi o sobie, że jest mądry, tylko że jest dokładny. Skromność z jego strony byłaby z konieczności fałszywą skromnością. Niezliczone postacie nazywają Poirota podrzutkiem, łobuzem lub głupcem, nie doceniają go i myślą, że mogą coś ukryć. On zawsze i tak to odkrywa.
W "Śmierci na Nilu", Poirot nalega na zabawę w swatkę, zanim wyjawi tożsamość mordercy pułkownikowi Race'owi. To jest genialne. Przypomina nam, że pomimo jego nacisku na porządek, organizację i czystość, w głębi serca Poirot jest romantykiem. Wierzy, że młodzi zasługują na szczęście. Myślę, że po części jego obsesja na punkcie elementu kryminalnego i rozwiązywania zagadek jest obsesją na punkcie tego, co czyni ludzi szczęśliwymi. Tak często jesteśmy pobudzani do zbrodni, namiętnych lub zimnokrwistych, ponieważ nie jesteśmy szczęśliwi i myślimy, że usunięcie kogoś lub zdobycie czegoś uczyni nas szczęśliwszymi.
Egipt jako taki nie pojawia się w tej książce zbyt często. W tym względzie, Nil część tytułu wskazuje ustawienie tylko ledwo - to może być równie łatwo było rejs w dół rzeki Tamizy, choć wątpię, że nie byłoby żadnych wzmianek gdyby tak było! Jest to prosta zagadka typu "morderstwo na łodzi", bardzo podobna do "Morderstwa w Orient Expressie", do którego Poirot się odwołuje.
Motywy. Zemsta. Żądza. Miłość. Zdrada. Tak pierwotne, że aż imponujące. I mnóstwo motywów dookoła. Nie tylko każdy ma coś do ukrycia, ale też każdy ma coś, co go denerwuje. Christie jest mistrzynią w odsuwaniu kurtyny i odsłanianiu emocji, które biją pod naszymi piersiami.
Po drugie, konstrukcja tajemnicy. Christie wykorzystuje kombinację wyczucia czasu i kolejnych morderstw, aby umiejscowić zwrot akcji na samym końcu. Jak zwykle, próba znalezienia mordercy jest procesem eliminacji - ale wiąże się również z przyjmowaniem założeń na podstawie niedoskonałych informacji. Poirot przypomina nam, że jeśli ktoś nie jest skłonny odrzucić założenia i stworzyć nowe teorie, aby dopasować je do faktów, to nie zajdzie daleko.
Śmierć na Nilu jest z pewnością przyjemną zagadką. Pokazuje wszystko, co najlepsze w pisarstwie Christie, a belgijski detektyw z małymi szarymi komórkami jest tutaj w swoim najlepszym wydaniu. Część mnie czuje się tak smutno, że ci ludzie muszą umrzeć, aby przynieść mi radość.
"Death on the Nile" toczy się wokół Linnet- jednej z najznakomitszych i najbogatszych kobiet w Anglii. Wszyscy jej zazdroszczą i wielu uważa, że dla jednej osoby posiadanie wszystkiego jest absolutnie niesprawiedliwe. Wraz z mężem wsiada na pokład statku Karnak, który pływa po Nilu, aby odbyć miesiąc miodowy. Nie spodziewa się jednak okropności, które na nią czekają...
Agatha Christie utkała kolejną piękną tajemnicę. Najlepsze w książkach Christie jest to, że właśnie wtedy, gdy myślisz, że stają się przewidywalne, autorka całkowicie obraca konwencję i pozostawia cię w osłupieniu. Historia miała wiele wątków pobocznych i zwrotów akcji, które trzymały mnie w napięciu do samego końca. Uwielbiałam naszego małego belgijskiego detektywa w jego całej okazałości. Nic nie może umknąć geniuszowi Herkulesa Poirota. A jednak to właśnie podczas tej podróży czuje strach!
Książka jest bardzo, bardzo wciągająca. Nie mogłam odłożyć tej książki na bok. Jest to jedna z najlepszych zagadek Herkulesa Poirota. Ma również małe odniesienia do wcześniejszych powieści z Poirotem, co ucieszy oddanych fanów. Zanim nawet zdałam sobie sprawę, byłam całkowicie wchłonięta w historię i w odkrywanie tajemnicy, która wciąż narastała.
Czytanie w obcym języku pozwala poznać ogrom nowych słówek. To dokładnie tak jak po polsku. Osoba czytająca książki ma po prostu większy zasób słownictwa od osób nieczytających. W zasadzie nieważne, co czytasz w języku obcym, będzie to działało korzystnie na Twój poziom języka. W przypadku tego wydawnictwa sprawę mamy ułatwioną do maksimum za sprawą słowników - tego na marginesie i z tyłu książki. Mogłam więc odłożyć telefon i laptopa na bok i skupić się wyłącznie na czytaniu. Na koniec problemem pozostaje wymowa, której tu nie poznamy i nie przećwiczymy.
Zamówienie ze strony skupszopu zostało szybko zrealizowane, więc jestem zadowolona i z książki i z obsługi!
Dodaj swoją opinię
Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość dodawania opinii.
Czy chcesz zostawić tylko ocenę?
Dodanie samej oceny o książce nie jest brane pod uwagę podczas losowania nagród. By mieć szansę na otrzymanie nagrody musisz napisać opinię o książce.
Już oceniłeś/zrecenzowałeś te książkę w przeszłości.
Możliwe jest dodanie tylko jednej recenzji do każdej z książek.
Sposoby dostawy
Płatne z góry
InPost Paczkomaty 24/7
13.99 zł
Darmowa od 190 zł
ORLEN Paczka
12.99 zł
Darmowa od 190 zł
Automaty DHL BOX 24/7 i punkty POP
12.99 zł
Darmowa od 190 zł
DPD Pickup Automaty i Punkty Odbioru
9.99 zł
Darmowa od 190 zł
Automaty Orlen Paczka, sklepy Żabka i inne
12.99 zł
Darmowa od 190 zł
GLS U Ciebie - Kurier
14.99 zł
Darmowa od 190 zł
Kurier DPD
14.99 zł
Darmowa od 190 zł
Kurier InPost
14.99 zł
Darmowa od 190 zł
Pocztex Kurier
13.99 zł
Darmowa od 190 zł
Kurier DHL
14.99 zł
Darmowa od 190 zł
Kurier GLS - kraje UE
69.00 zł
Punkt odbioru (Dębica)
2.99 zł
Darmowa od 190 zł
Płatne przy odbiorze
Kurier GLS pobranie
23.99 zł
Sposoby płatności
Płatność z góry
Przedpłata

Zwykły przelew