Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Racjonalność procesu kształcenia. Studium z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej. Tom 1
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Pierwszy tom serii "Racjonalność procesu kształcenia. Studium z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej" autorstwa Renaty Nowakowskiej-Siuta oraz Bogusława Śliwerskiego oferuje wszechstronną analizę kwestii związanych z racjonalnością edukacji. Książka podzielona jest na dwie główne części, każda z nich pochylająca się nad innym aspektem tematu.
W pierwszej części Renata Nowakowska-Siuta eksploruje kontekst porównawczy związany z pojęciem racjonalności w systemach oświatowych oraz szkolnictwie wyższym na różnych poziomach. Autorka poszukuje odpowiedzi na pytanie, jak różnorodne rozwiązania edukacyjne są interpretowane i w jaki sposób uwzględniają perspektywę porównawczą. Skupia się także na roli badań porównawczych w kształtowaniu systemowych ram edukacji oraz analizuje polskie rozwiązania na tle europejskim. Kluczową koncepcją w jej rozważaniach jest neofunkcjonalizm, który sugeruje stopniowy, ale nieunikniony postęp w kierunku integracji poprzez mechanizmy rozlewania się (spill-over). Autorka bada, czy ten proces jest koniecznym ruchem ku federacji, a także jakie wyzwania mogą się pojawiać w jego trakcie. Jej podejście ilustrują przykłady z różnych systemów edukacyjnych, które prezentują wdrażanie dyrektyw Unii Europejskiej.
Druga część książki, opracowana przez Bogusława Śliwerskiego, skupia się na analizie polityki oświatowej w Polsce oraz recepcji pedagogiki krytycznej od lat 80. XX wieku. Autor przeprowadza głęboką analizę zmian w tym obszarze po 1989 roku, z uwzględnieniem wcześniejszych lat jako punktu odniesienia dla późniejszych reform. Śliwerski zgłębia, w jakim stopniu politycy kierowali się racjonalnością pedagogiczną oraz jakie były determinanty tych decyzji. Metoda badań socjohistorycznych pozwala mu na zbadanie, jak przeszłe wydarzenia wpływają na stan obecny polskiej polityki oświatowej, a także na jej ewolucję w kontekście europejskim.
Książka stanowi wnikliwe studium nad złożonością procesów edukacyjnych na poziomie krajowym i międzynarodowym, oferując cenne wnioski dla badaczy oraz praktyków działających w obszarze edukacji.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Pierwszy tom serii "Racjonalność procesu kształcenia. Studium z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej" autorstwa Renaty Nowakowskiej-Siuta oraz Bogusława Śliwerskiego oferuje wszechstronną analizę kwestii związanych z racjonalnością edukacji. Książka podzielona jest na dwie główne części, każda z nich pochylająca się nad innym aspektem tematu.
W pierwszej części Renata Nowakowska-Siuta eksploruje kontekst porównawczy związany z pojęciem racjonalności w systemach oświatowych oraz szkolnictwie wyższym na różnych poziomach. Autorka poszukuje odpowiedzi na pytanie, jak różnorodne rozwiązania edukacyjne są interpretowane i w jaki sposób uwzględniają perspektywę porównawczą. Skupia się także na roli badań porównawczych w kształtowaniu systemowych ram edukacji oraz analizuje polskie rozwiązania na tle europejskim. Kluczową koncepcją w jej rozważaniach jest neofunkcjonalizm, który sugeruje stopniowy, ale nieunikniony postęp w kierunku integracji poprzez mechanizmy rozlewania się (spill-over). Autorka bada, czy ten proces jest koniecznym ruchem ku federacji, a także jakie wyzwania mogą się pojawiać w jego trakcie. Jej podejście ilustrują przykłady z różnych systemów edukacyjnych, które prezentują wdrażanie dyrektyw Unii Europejskiej.
Druga część książki, opracowana przez Bogusława Śliwerskiego, skupia się na analizie polityki oświatowej w Polsce oraz recepcji pedagogiki krytycznej od lat 80. XX wieku. Autor przeprowadza głęboką analizę zmian w tym obszarze po 1989 roku, z uwzględnieniem wcześniejszych lat jako punktu odniesienia dla późniejszych reform. Śliwerski zgłębia, w jakim stopniu politycy kierowali się racjonalnością pedagogiczną oraz jakie były determinanty tych decyzji. Metoda badań socjohistorycznych pozwala mu na zbadanie, jak przeszłe wydarzenia wpływają na stan obecny polskiej polityki oświatowej, a także na jej ewolucję w kontekście europejskim.
Książka stanowi wnikliwe studium nad złożonością procesów edukacyjnych na poziomie krajowym i międzynarodowym, oferując cenne wnioski dla badaczy oraz praktyków działających w obszarze edukacji.
