Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Przymus powtórzenia. Wątki rosyjskie w eseistyce Czesława Miłosza
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Rosja nieustannie absorbowała uwagę Miłosza, będąc tematem, do którego wielokrotnie powracał w ciągu swojego życia. Analizował i ponownie rozważał swoje wcześniejsze przemyślenia, wykorzystując różnorodne podejścia interpretacyjne. Miłosz poszukiwał sensu w przeżyciach swojego życia, a także nie unikał porównań między kulturą polską i rosyjską. Cofając się do przeżyć z XIX wieku, starał się lepiej zrozumieć mechanizmy kolejnych stuleci. W swojej pracy przyjmował różne role: jako pisarz starał się oddać paradoksy wschodniej mentalności, jako krytyk badał sukcesy współczesnej mu literatury rosyjskiej, jako sowietolog i historiozof analizował związek między rewolucją a totalitaryzmem, a jako wykładowca akademicki objaśniał amerykańskim studentom zawiłości poetyki Dostojewskiego. „Przymus powtórzenia” to dzieło rozłożone na pięć esejów, które bada, jakie konsekwencje miało to rosyjskie uzależnienie dla intelektualnej biografii Miłosza.
Dzięki konsekwentnemu trzymaniu się przez Małgorzatę Szumną określonego podejścia metodologicznego, powstała publikacja, która ukazuje złożoną duchową podróż Miłosza. Rosyjski sposób myślenia o ludzkiej kondycji, ukształtowany przez atmosferę i realia XIX wieku, balansujący między religijnością, historycznością a żywiołową emocjonalnością, wydaje się szczególnie pokrewny mentalności i intelektualnym zainteresowaniom Miłosza. Precyzyjnie napisana i dobrze udokumentowana książka Szumnej rzeczowo rekonstruuje te skomplikowane związki Miłosza z kulturą rosyjską, co znalazło wyraz uznania w recenzji prof. dr hab. Marty Wyki.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Rosja nieustannie absorbowała uwagę Miłosza, będąc tematem, do którego wielokrotnie powracał w ciągu swojego życia. Analizował i ponownie rozważał swoje wcześniejsze przemyślenia, wykorzystując różnorodne podejścia interpretacyjne. Miłosz poszukiwał sensu w przeżyciach swojego życia, a także nie unikał porównań między kulturą polską i rosyjską. Cofając się do przeżyć z XIX wieku, starał się lepiej zrozumieć mechanizmy kolejnych stuleci. W swojej pracy przyjmował różne role: jako pisarz starał się oddać paradoksy wschodniej mentalności, jako krytyk badał sukcesy współczesnej mu literatury rosyjskiej, jako sowietolog i historiozof analizował związek między rewolucją a totalitaryzmem, a jako wykładowca akademicki objaśniał amerykańskim studentom zawiłości poetyki Dostojewskiego. „Przymus powtórzenia” to dzieło rozłożone na pięć esejów, które bada, jakie konsekwencje miało to rosyjskie uzależnienie dla intelektualnej biografii Miłosza.
Dzięki konsekwentnemu trzymaniu się przez Małgorzatę Szumną określonego podejścia metodologicznego, powstała publikacja, która ukazuje złożoną duchową podróż Miłosza. Rosyjski sposób myślenia o ludzkiej kondycji, ukształtowany przez atmosferę i realia XIX wieku, balansujący między religijnością, historycznością a żywiołową emocjonalnością, wydaje się szczególnie pokrewny mentalności i intelektualnym zainteresowaniom Miłosza. Precyzyjnie napisana i dobrze udokumentowana książka Szumnej rzeczowo rekonstruuje te skomplikowane związki Miłosza z kulturą rosyjską, co znalazło wyraz uznania w recenzji prof. dr hab. Marty Wyki.
