Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Poza katedrą
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
W swojej książce profesor Jan Skoczyński eksploruje złożoność polskich nurtów myśli społecznej, w tym pesymizm, katastrofizm, modernizm i desakralizację języka religijnego. Składające się na ten temat elementy, nie ograniczają się do samych idei i teorii, ale obejmują także kontekst społeczny i polityczny, w jakim te idee się rozwijały. Niejednokrotnie musiały przebijać się przez bariery tworzonych przez politykę, instytucje i grupy opiniotwórcze przeszkód.
Skoczyński opiera się na studium Jerzego Perzanowskiego dotyczącego Izydory Dąmbskiej, by opracować strategię pisania o historiografii filozoficznej, gdzie nie brakuje kontrowersji czy ostracyzmu wobec mniej popularnych myśli w kręgach akademickich. Jego książka jest świadectwem dynamiczności polskich tradycji intelektualnych oraz istoty wolności słowa, mimo częstego występowania zjawisk dyskryminacyjnych wobec niektórych uczonych.
Najbardziej fascynującym elementem pracy Skoczyńskiego jest jego analiza katastrofizmu, w której przygląda się polskim historykom XX wieku dążącym do stworzenia nowych narracji o świecie, w którym Związek Sowiecki stał się rzeczywistością. Odwołania do przeszłości i teraźniejszości rosyjskiej są przyrównywane do wykładów Lelewela na temat rosyjskiej historii i katastroficznych poglądów Mariana Zdziechowskiego, skierowanych do takich studentów jak Czesław Miłosz. To pokazuje ciągłość i zmianę w polskim myśleniu o rzeczywistości geopolitycznej i społecznej.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
W swojej książce profesor Jan Skoczyński eksploruje złożoność polskich nurtów myśli społecznej, w tym pesymizm, katastrofizm, modernizm i desakralizację języka religijnego. Składające się na ten temat elementy, nie ograniczają się do samych idei i teorii, ale obejmują także kontekst społeczny i polityczny, w jakim te idee się rozwijały. Niejednokrotnie musiały przebijać się przez bariery tworzonych przez politykę, instytucje i grupy opiniotwórcze przeszkód.
Skoczyński opiera się na studium Jerzego Perzanowskiego dotyczącego Izydory Dąmbskiej, by opracować strategię pisania o historiografii filozoficznej, gdzie nie brakuje kontrowersji czy ostracyzmu wobec mniej popularnych myśli w kręgach akademickich. Jego książka jest świadectwem dynamiczności polskich tradycji intelektualnych oraz istoty wolności słowa, mimo częstego występowania zjawisk dyskryminacyjnych wobec niektórych uczonych.
Najbardziej fascynującym elementem pracy Skoczyńskiego jest jego analiza katastrofizmu, w której przygląda się polskim historykom XX wieku dążącym do stworzenia nowych narracji o świecie, w którym Związek Sowiecki stał się rzeczywistością. Odwołania do przeszłości i teraźniejszości rosyjskiej są przyrównywane do wykładów Lelewela na temat rosyjskiej historii i katastroficznych poglądów Mariana Zdziechowskiego, skierowanych do takich studentów jak Czesław Miłosz. To pokazuje ciągłość i zmianę w polskim myśleniu o rzeczywistości geopolitycznej i społecznej.
