Książka - Polszczyzna jako język szkolnej edukacji w perspektywie glottodydaktycznej

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Polszczyzna jako język szkolnej edukacji w perspektywie glottodydaktycznej

Polszczyzna jako język szkolnej edukacji w perspektywie glottodydaktycznej

Masz tę lub inne książki?

Sprzedaj je u nas

Monografia dotycząca języka w edukacji szkolnej podejmuje niezwykle ważną społecznie tematykę. Kluczowym dla dzieci z doświadczeniem migracji jest zdobycie odpowiednich kompetencji językowych, w szczególności opanowanie polszczyzny edukacyjnej. To bowiem stanowi fundament ich adaptacji w środowisku szkolnym, a jednocześnie wpływa na sukces edukacyjny, który przejawia się w zdobyciu solidnego wykształcenia. W dalszej perspektywie może to być przepustka do satysfakcjonującego życia zawodowego i osobistego. W monografii Anny Seretny, język edukacyjny został przedstawiony z wielu różnych perspektyw. Ukazany jest w kontekście szkolnej wspólnoty dyskursywnej oraz innych odmian polszczyzny, a także podkreślona została jego rola w zdobywaniu i przekazywaniu wiedzy. Jest to dojrzałe i wartościowe źródło wiedzy, które z pewnością zainspiruje badaczy, autorów programów i podręczników, jak również nauczycieli pracujących w środowiskach wielokulturowych.

Dr hab. Małgorzata Gębka-Wolak, prof. UMK w Toruniu, zwraca uwagę, że monografia „Polszczyzna jako język edukacji szkolnej w perspektywie glottodydaktycznej” jest jednym z pierwszych kompleksowych opracowań w Polsce na temat dyskursu edukacyjnego analizowanego w kontekście glottodydaktyki. To podejście pozwala spojrzeć na środki językowe charakterystyczne dla tego dyskursu nie tylko z perspektywy systemu językowego, ale też wykorzystania określonych jego elementów dla konkretnych celów dydaktycznych, takich jak przekazywanie wiedzy uczniom na różnych etapach ich edukacji. Monografia powstała z troski o językowy dobrostan dzieci z migracyjnym doświadczeniem oraz z przekonania, że w polskiej edukacji nadal brakuje uwagi poświęcanej związkowi między językiem a poznaniem. Celem autorki było przybliżenie specyfiki języka szkolnej edukacji, z naciskiem na jego znaczenie dla osiągnięć uczniów oraz na rozwijanie ich kognitywnych umiejętności edukacyjnych.

Wybierz stan zużycia:

WIĘCEJ O SKALI

Monografia dotycząca języka w edukacji szkolnej podejmuje niezwykle ważną społecznie tematykę. Kluczowym dla dzieci z doświadczeniem migracji jest zdobycie odpowiednich kompetencji językowych, w szczególności opanowanie polszczyzny edukacyjnej. To bowiem stanowi fundament ich adaptacji w środowisku szkolnym, a jednocześnie wpływa na sukces edukacyjny, który przejawia się w zdobyciu solidnego wykształcenia. W dalszej perspektywie może to być przepustka do satysfakcjonującego życia zawodowego i osobistego. W monografii Anny Seretny, język edukacyjny został przedstawiony z wielu różnych perspektyw. Ukazany jest w kontekście szkolnej wspólnoty dyskursywnej oraz innych odmian polszczyzny, a także podkreślona została jego rola w zdobywaniu i przekazywaniu wiedzy. Jest to dojrzałe i wartościowe źródło wiedzy, które z pewnością zainspiruje badaczy, autorów programów i podręczników, jak również nauczycieli pracujących w środowiskach wielokulturowych.

Dr hab. Małgorzata Gębka-Wolak, prof. UMK w Toruniu, zwraca uwagę, że monografia „Polszczyzna jako język edukacji szkolnej w perspektywie glottodydaktycznej” jest jednym z pierwszych kompleksowych opracowań w Polsce na temat dyskursu edukacyjnego analizowanego w kontekście glottodydaktyki. To podejście pozwala spojrzeć na środki językowe charakterystyczne dla tego dyskursu nie tylko z perspektywy systemu językowego, ale też wykorzystania określonych jego elementów dla konkretnych celów dydaktycznych, takich jak przekazywanie wiedzy uczniom na różnych etapach ich edukacji. Monografia powstała z troski o językowy dobrostan dzieci z migracyjnym doświadczeniem oraz z przekonania, że w polskiej edukacji nadal brakuje uwagi poświęcanej związkowi między językiem a poznaniem. Celem autorki było przybliżenie specyfiki języka szkolnej edukacji, z naciskiem na jego znaczenie dla osiągnięć uczniów oraz na rozwijanie ich kognitywnych umiejętności edukacyjnych.

Szczegóły

Opinie

Książki autora

Podobne

Dla Ciebie

Książki z kategorii

Dostawa i płatność

Szczegóły

Cena: 33.60 zł
Okładka: Miękka
Ilość stron: 258
Rok wydania: 2024
Rozmiar: 160 × 240 mm
ID: 9788324240401
Autorzy:
Wydawnictwo:

Inne książki: Anna Seretny

Podobne produkty

Może Ci się spodobać

Inne książki z tej samej kategorii

Opinie użytkowników
0.0
0 ocen i 0 recenzji
Reviews Reward Icon

Napisz opinię o książce i wygraj nagrodę!

W każdym miesiącu wybieramy najlepsze opinie i nagradzamy recenzentów.

Dowiedz się więcej

Wartość nagród w tym miesiącu

880 zł

Napisz opinię i wygraj nagrodę!
Twoja ocena to:
wybierz ocenę 0
Treść musi mieć więcej niż 50 i mniej niż 20000 znaków

Dodaj swoją opinię

Zaloguj się na swoje konto, aby mieć możliwość dodawania opinii.

Czy chcesz zostawić tylko ocenę?

Dodanie samej oceny o książce nie jest brane pod uwagę podczas losowania nagród. By mieć szansę na otrzymanie nagrody musisz napisać opinię o książce.

Już oceniłeś/zrecenzowałeś te książkę w przeszłości.

Możliwe jest dodanie tylko jednej recenzji do każdej z książek.

Sposoby dostawy

Płatne z góry

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

ORLEN Paczka

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty DHL BOX 24/7 i punkty POP

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

DPD Pickup Automaty i Punkty Odbioru

9.99 zł

Darmowa od 190 zł

Automaty Orlen Paczka, sklepy Żabka i inne

12.99 zł

Darmowa od 190 zł

GLS U Ciebie - Kurier

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DPD

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier InPost

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Pocztex Kurier

13.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier DHL

14.99 zł

Darmowa od 190 zł

Kurier GLS - kraje UE

69.00 zł

Punkt odbioru (Dębica)

2.99 zł

Darmowa od 190 zł

Płatne przy odbiorze

Kurier GLS pobranie

23.99 zł

Sposoby płatności

Płatność z góry

Przedpłata

platnosc

Zwykły przelew info