Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Polityka wielkich obszarów. Wojna i władza
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
W europejskim krajobrazie historycznym, dla niektórych przedstawicieli elit nie było czymś niezwykłym poszukiwanie sukcesu osobistego na zagranicznych dworach. Jednakże podejście polskiego szlachty do obrony ich złotej wolności było kwestią wyjątkową. Zamiast opierać się na rodzimych tradycjach i duchu przodków, swoje gwarancje szukali w stolicach obcych państw. To paradoks, który inne narody ominął, przepełniony goryczą i ironią. Świadomość tej sytuacji nadeszła dopiero w epoce napoleońskiej, niosąc ze sobą iskierkę nadziei na odwrócenie historii poprzez osobiste poświęcenie nielicznych.
Gdy Polska szukała swojej tożsamości w cudzych ideach, w III Rzeczpospolitej pojawia się obawa, że ponownie wracają demony Targowicy. Idea wolności, gdzie każdy ma prawo żyć według własnych upodobań, zdobywa znaczące poparcie, osłabiając polskiego ducha narodowego. W celu zrozumienia polskiej sceny politycznej, warto dokonać refleksji na polu historiozofii i geopolityki.
Indie, mimo obranej ścieżki modernizacji przez dziesięciolecia, pozostają społeczeństwem z unikalną strukturą etniczną i kulturową, różnią się od Chin i krajów atlantyckich. W ich dynamicznie rozwijającej się klasie średniej, tradycje przodków wciąż odgrywają znaczącą rolę. Warto zatem zastanowić się, czy Zachód nadal jest kluczem do zrozumienia globalnej przyszłości? Dlaczego odwieczne cywilizacje spoza Atlantyku nie wykształciły własnych idei postępu społecznego? Czy wszystko, co uchodzi za innowacyjne, jest jedynie importem z Zachodu?
Piotr Zych, urodzony w 1964 roku, to uznany publicysta, eseista i felietonista, autor licznych publikacji, w tym „Druga reaktywacja Młodzieży Wszechpolskiej po 1945 roku” czy „Powrót prawicy narodowej – wycinki z historii”. Interesuje się polityczną filozofią, teologią polityczną, geopolityką i historią. Był aktywnie zaangażowany w publikacje drugiego obiegu, jak Filareta i Młodzież Wszechpolska. Jego prace ukazywały się w takich wydawnictwach, jak „Mysl.pl”, „Polityka Polska”, czy „Glaukopis”. W 2019 roku zebrano jego eseje we wspólnym wydaniu „Z narodowodemokratycznej perspektywy”. Zych jest także autorem „Powrotu Templariuszy”, gdzie porusza alegorie średniowiecza i krytykę oświecenia oraz liberalizmu.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
W europejskim krajobrazie historycznym, dla niektórych przedstawicieli elit nie było czymś niezwykłym poszukiwanie sukcesu osobistego na zagranicznych dworach. Jednakże podejście polskiego szlachty do obrony ich złotej wolności było kwestią wyjątkową. Zamiast opierać się na rodzimych tradycjach i duchu przodków, swoje gwarancje szukali w stolicach obcych państw. To paradoks, który inne narody ominął, przepełniony goryczą i ironią. Świadomość tej sytuacji nadeszła dopiero w epoce napoleońskiej, niosąc ze sobą iskierkę nadziei na odwrócenie historii poprzez osobiste poświęcenie nielicznych.
Gdy Polska szukała swojej tożsamości w cudzych ideach, w III Rzeczpospolitej pojawia się obawa, że ponownie wracają demony Targowicy. Idea wolności, gdzie każdy ma prawo żyć według własnych upodobań, zdobywa znaczące poparcie, osłabiając polskiego ducha narodowego. W celu zrozumienia polskiej sceny politycznej, warto dokonać refleksji na polu historiozofii i geopolityki.
Indie, mimo obranej ścieżki modernizacji przez dziesięciolecia, pozostają społeczeństwem z unikalną strukturą etniczną i kulturową, różnią się od Chin i krajów atlantyckich. W ich dynamicznie rozwijającej się klasie średniej, tradycje przodków wciąż odgrywają znaczącą rolę. Warto zatem zastanowić się, czy Zachód nadal jest kluczem do zrozumienia globalnej przyszłości? Dlaczego odwieczne cywilizacje spoza Atlantyku nie wykształciły własnych idei postępu społecznego? Czy wszystko, co uchodzi za innowacyjne, jest jedynie importem z Zachodu?
Piotr Zych, urodzony w 1964 roku, to uznany publicysta, eseista i felietonista, autor licznych publikacji, w tym „Druga reaktywacja Młodzieży Wszechpolskiej po 1945 roku” czy „Powrót prawicy narodowej – wycinki z historii”. Interesuje się polityczną filozofią, teologią polityczną, geopolityką i historią. Był aktywnie zaangażowany w publikacje drugiego obiegu, jak Filareta i Młodzież Wszechpolska. Jego prace ukazywały się w takich wydawnictwach, jak „Mysl.pl”, „Polityka Polska”, czy „Glaukopis”. W 2019 roku zebrano jego eseje we wspólnym wydaniu „Z narodowodemokratycznej perspektywy”. Zych jest także autorem „Powrotu Templariuszy”, gdzie porusza alegorie średniowiecza i krytykę oświecenia oraz liberalizmu.
