Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
O wolności ludzkiej woli
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Arthur Schopenhauer (1788-1860) jest uznawany za jednego z najważniejszych filozofów niemieckich, mimo że nigdy nie założył żadnej konkretnej szkoły filozoficznej. Jego myśli mocno wpłynęły na takich myślicieli, jak Bergson, który rozwijał intuicjonizm, oraz Nietzsche, którego fascynowała filozofia życia. Neokantyści i pragmatycy również czerpali inspirację z jego idei. Schopenhauera często określa się twórcą filozoficznego pesymizmu. Jan Garewicz podkreśla, że jego pesymizm nie wiązał się z katastrofizmem ani z negacją rozwoju naukowego i technicznego. Filozof zachęcał do rezygnacji, ale nie kosztem pokory, do współczucia bez potrzeby miłości bliźniego, oraz do buntu, który nie wymagał czynnego działania. Przełożył mity religijne na świecką filozofię, a nadzieje i wątpliwości zwykłego człowieka na światopogląd mocno arystokratyczny.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Arthur Schopenhauer (1788-1860) jest uznawany za jednego z najważniejszych filozofów niemieckich, mimo że nigdy nie założył żadnej konkretnej szkoły filozoficznej. Jego myśli mocno wpłynęły na takich myślicieli, jak Bergson, który rozwijał intuicjonizm, oraz Nietzsche, którego fascynowała filozofia życia. Neokantyści i pragmatycy również czerpali inspirację z jego idei. Schopenhauera często określa się twórcą filozoficznego pesymizmu. Jan Garewicz podkreśla, że jego pesymizm nie wiązał się z katastrofizmem ani z negacją rozwoju naukowego i technicznego. Filozof zachęcał do rezygnacji, ale nie kosztem pokory, do współczucia bez potrzeby miłości bliźniego, oraz do buntu, który nie wymagał czynnego działania. Przełożył mity religijne na świecką filozofię, a nadzieje i wątpliwości zwykłego człowieka na światopogląd mocno arystokratyczny.
