Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
O podstawie moralności
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Arthur Schopenhauer często bywa określany jako inicjator pesymistycznej filozofii, chociaż według Jana Garewicza, jego podejście do pesymizmu nie ma nic wspólnego z katastrofizmem. Chociaż Schopenhauer odrzucał postęp, nie oznaczało to, że nie dostrzegał wartości w nauce i technice. Uczył raczej rezygnacji, która nie wymaga pokory, współczucia bez konieczności miłości bliźniego oraz buntu, który nie wiąże się z działaniem.
Filozof ten z jednej strony neguje rzeczywistość, lecz z drugiej strony uznaje ją za jedyną możliwą. Podejmuje takie stanowisko z powodu przyjętych zasad aksjologicznych. Jak wskazuje Garewicz, etyka Schopenhauera, mimo że posiada wymiar normatywny, omija się bez pojęcia obowiązku. Filozof określa, czym jest dobro, jednakże nie próbuje nakłaniać nikogo do moralnych czynów.
Co więc stanowi podstawę moralności, skoro w koncepcji Schopenhauera nie ma uniwersalnie obowiązujących wartości? Niemiecki myśliciel podkreśla różnorodność, indywidualność oraz wiedzę jako fundamenty etyczne.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Arthur Schopenhauer często bywa określany jako inicjator pesymistycznej filozofii, chociaż według Jana Garewicza, jego podejście do pesymizmu nie ma nic wspólnego z katastrofizmem. Chociaż Schopenhauer odrzucał postęp, nie oznaczało to, że nie dostrzegał wartości w nauce i technice. Uczył raczej rezygnacji, która nie wymaga pokory, współczucia bez konieczności miłości bliźniego oraz buntu, który nie wiąże się z działaniem.
Filozof ten z jednej strony neguje rzeczywistość, lecz z drugiej strony uznaje ją za jedyną możliwą. Podejmuje takie stanowisko z powodu przyjętych zasad aksjologicznych. Jak wskazuje Garewicz, etyka Schopenhauera, mimo że posiada wymiar normatywny, omija się bez pojęcia obowiązku. Filozof określa, czym jest dobro, jednakże nie próbuje nakłaniać nikogo do moralnych czynów.
Co więc stanowi podstawę moralności, skoro w koncepcji Schopenhauera nie ma uniwersalnie obowiązujących wartości? Niemiecki myśliciel podkreśla różnorodność, indywidualność oraz wiedzę jako fundamenty etyczne.
