Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Nie tylko Wiedźmin - Marcin Kosman
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Dwadzieścia lat temu młodzi miłośnicy programowania zaczynali swoją przygodę z tworzeniem gier na komputerach kolegów po szkole. Ci sami pasjonaci, którzy kiedyś eksperymentowali w domowych zaciszach, dziś stoją za jednymi z najbardziej rozpoznawalnych gier na świecie. W okresie transformacji III RP, niektórzy przedsiębiorcy zyskiwali, kopiując gry z giełd komputerowych, a ich firmy rosły na tyle dynamicznie, że teraz znajdują się w czołówce najbogatszych w Polsce. To, co kiedyś było branżą skupioną na sprzedaży kilkuset egzemplarzy, dziś przekształciło się w rynek generujący milionowe zyski.
"Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych" to książka, która przybliża kulisy powstawania tych wirtualnych dzieł i opowiada o ludziach stojących za ich sukcesami. Historia rozpoczyna się w erze PRL-u, gdzie przestrzeganie praw autorskich nie było priorytetem, a twórcy musieli radzić sobie z licznymi trudnościami, jak na przykład brak dostępu do czystych kaset magnetofonowych. Książka pokazuje, jak polska branża gier przezwyciężała przeszkody, by stanąć na równi z zachodnimi produkcjami i zdobyć międzynarodową renomę.
Odpowiada na intrygujące pytania: która polska firma jako pierwsza zdobyła uznanie poza granicami kraju? Dlaczego historia polskich gier zaczęła się na stadionie Legii? Jak doszło do sprzedaży sprzętu wojskowego do USA w kontekście dystrybucji gier? Co doprowadziło do upadku znanego studia Metropolis? W jaki sposób film "Gliniarz z Beverly Hills" łączy się z grą Jack Orlando? Czemu Dariusz Szpakowski odrzucił możliwość udziału w serii FIFA? Jak wydarzenia z 11 września 2001 roku wpłynęły na jeden z najlepszych polskich tytułów strategicznych? Dlaczego pierwsza gra oparta na Wiedźminie miała formę gry SMS-owej?
Marcin Kosman, autor książki, przeprowadził ponad 60 wywiadów z kluczowymi postaciami polskiego przemysłu gier, w tym z Adrianem Chmielarzem, Maciejem Miąsikiem, Michałem Kicińskim z CD Projektu, Pawłem Marchewką z Techlandu, Markiem Tymińskim z CI Games i wieloma innymi. Z tej różnorodnej kolekcji wspomnień wyłania się obraz branży, która nie tylko pokonała wiele przeszkód, ale również osiągnęła międzynarodowy sukces, a jej historia wciąż pisze się na nowo.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Dwadzieścia lat temu młodzi miłośnicy programowania zaczynali swoją przygodę z tworzeniem gier na komputerach kolegów po szkole. Ci sami pasjonaci, którzy kiedyś eksperymentowali w domowych zaciszach, dziś stoją za jednymi z najbardziej rozpoznawalnych gier na świecie. W okresie transformacji III RP, niektórzy przedsiębiorcy zyskiwali, kopiując gry z giełd komputerowych, a ich firmy rosły na tyle dynamicznie, że teraz znajdują się w czołówce najbogatszych w Polsce. To, co kiedyś było branżą skupioną na sprzedaży kilkuset egzemplarzy, dziś przekształciło się w rynek generujący milionowe zyski.
"Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych" to książka, która przybliża kulisy powstawania tych wirtualnych dzieł i opowiada o ludziach stojących za ich sukcesami. Historia rozpoczyna się w erze PRL-u, gdzie przestrzeganie praw autorskich nie było priorytetem, a twórcy musieli radzić sobie z licznymi trudnościami, jak na przykład brak dostępu do czystych kaset magnetofonowych. Książka pokazuje, jak polska branża gier przezwyciężała przeszkody, by stanąć na równi z zachodnimi produkcjami i zdobyć międzynarodową renomę.
Odpowiada na intrygujące pytania: która polska firma jako pierwsza zdobyła uznanie poza granicami kraju? Dlaczego historia polskich gier zaczęła się na stadionie Legii? Jak doszło do sprzedaży sprzętu wojskowego do USA w kontekście dystrybucji gier? Co doprowadziło do upadku znanego studia Metropolis? W jaki sposób film "Gliniarz z Beverly Hills" łączy się z grą Jack Orlando? Czemu Dariusz Szpakowski odrzucił możliwość udziału w serii FIFA? Jak wydarzenia z 11 września 2001 roku wpłynęły na jeden z najlepszych polskich tytułów strategicznych? Dlaczego pierwsza gra oparta na Wiedźminie miała formę gry SMS-owej?
Marcin Kosman, autor książki, przeprowadził ponad 60 wywiadów z kluczowymi postaciami polskiego przemysłu gier, w tym z Adrianem Chmielarzem, Maciejem Miąsikiem, Michałem Kicińskim z CD Projektu, Pawłem Marchewką z Techlandu, Markiem Tymińskim z CI Games i wieloma innymi. Z tej różnorodnej kolekcji wspomnień wyłania się obraz branży, która nie tylko pokonała wiele przeszkód, ale również osiągnęła międzynarodowy sukces, a jej historia wciąż pisze się na nowo.
