Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Nauka a kreacjonizm
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
W lipcu 2005 roku na łamach "New York Timesa" kardynał Christoph Schönborn, arcybiskup Wiednia, wyraził stanowisko Kościoła katolickiego przeciwko teorii ewolucji przez dobór naturalny. Jego artykuł wywołał falę dyskusji w prasie na całym świecie. Niedługo potem prezydent USA, George W. Bush, w trakcie konferencji prasowej wyraził poparcie dla edukacji, która obejmuje nauczanie teorii inteligentnego projektu, co spotkało się z podobnym wsparciem ze strony senatora Frosta. W odpowiedzi na te wypowiedzi, niektóre amerykańskie okręgi szkolne postanowiły wprowadzić alternatywne teorie doboru naturalnego do programów nauczania, co doprowadziło do licznych debat i spraw sądowych.
Podobne tendencje można było zaobserwować również w Europie; od 2003 roku państwa takie jak Bułgaria, Serbia, Turcja i Polska podjęły próby wprowadzenia teorii alternatywnych w swoich systemach edukacyjnych. Niektórzy naukowcy ostrzegają, że lista państw podejmujących takie kroki może się jeszcze wydłużyć. Kontrowersje te stanowiły podstawę refleksji nad rzeczywistą rolą teorii ewolucji we współczesnej nauce oraz nad potencjalnymi konfliktami ideologicznymi między nauką a religią.
Książka "Nauka a kreacjonizm" pod redakcją Johna Brockmana zgłębia te zagadnienia, prezentując bogate spektrum perspektyw pochodzących od szesnastu eminentnych uczonych z różnych dziedzin, takich jak fizyka i filozofia. Jerry A. Coyne, Daniel C. Dennett i Richard Dawkins krytycznie analizują teorię inteligentnego projektu, pokazując jej nienaukowy charakter. Lisa Randall, Leonard Susskind i Scott Atran rozważają szerzej relacje między nauką a wiarą, podkreślając jej znaczenie w dzisiejszym świecie.
Dodatkowo, książka obejmuje eseje badaczy takich jak Lee Smolin, który omawia ewolucyjną kosmologię, Steven Pinker bada ewolucyjne korzenie moralności, Tim D. White opisuje nowe odkrycia w paleoantropologii, a Nicholas Humphrey skupia się na ewolucji świadomości. Te różnorodne analizy prowadzą do głębszego zrozumienia zarówno koncepcji ewolucji, jak i poszerzają naszą wiedzę o związku nauki z szerszymi kontekstami społecznymi i ideologicznymi.
Wydana przez CiS w listopadzie 2007 roku, książka ta nie tylko przedstawia współczesny ewolucjonizm, ale także zachęca do refleksji nad aktualnymi wyzwaniami i prawdami, z którymi zmaga się nauka. Polskie wydanie wzbogacone zostało o specjalne posłowie, dodając dodatkowy kontekst dla polskich czytelników.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
W lipcu 2005 roku na łamach "New York Timesa" kardynał Christoph Schönborn, arcybiskup Wiednia, wyraził stanowisko Kościoła katolickiego przeciwko teorii ewolucji przez dobór naturalny. Jego artykuł wywołał falę dyskusji w prasie na całym świecie. Niedługo potem prezydent USA, George W. Bush, w trakcie konferencji prasowej wyraził poparcie dla edukacji, która obejmuje nauczanie teorii inteligentnego projektu, co spotkało się z podobnym wsparciem ze strony senatora Frosta. W odpowiedzi na te wypowiedzi, niektóre amerykańskie okręgi szkolne postanowiły wprowadzić alternatywne teorie doboru naturalnego do programów nauczania, co doprowadziło do licznych debat i spraw sądowych.
Podobne tendencje można było zaobserwować również w Europie; od 2003 roku państwa takie jak Bułgaria, Serbia, Turcja i Polska podjęły próby wprowadzenia teorii alternatywnych w swoich systemach edukacyjnych. Niektórzy naukowcy ostrzegają, że lista państw podejmujących takie kroki może się jeszcze wydłużyć. Kontrowersje te stanowiły podstawę refleksji nad rzeczywistą rolą teorii ewolucji we współczesnej nauce oraz nad potencjalnymi konfliktami ideologicznymi między nauką a religią.
Książka "Nauka a kreacjonizm" pod redakcją Johna Brockmana zgłębia te zagadnienia, prezentując bogate spektrum perspektyw pochodzących od szesnastu eminentnych uczonych z różnych dziedzin, takich jak fizyka i filozofia. Jerry A. Coyne, Daniel C. Dennett i Richard Dawkins krytycznie analizują teorię inteligentnego projektu, pokazując jej nienaukowy charakter. Lisa Randall, Leonard Susskind i Scott Atran rozważają szerzej relacje między nauką a wiarą, podkreślając jej znaczenie w dzisiejszym świecie.
Dodatkowo, książka obejmuje eseje badaczy takich jak Lee Smolin, który omawia ewolucyjną kosmologię, Steven Pinker bada ewolucyjne korzenie moralności, Tim D. White opisuje nowe odkrycia w paleoantropologii, a Nicholas Humphrey skupia się na ewolucji świadomości. Te różnorodne analizy prowadzą do głębszego zrozumienia zarówno koncepcji ewolucji, jak i poszerzają naszą wiedzę o związku nauki z szerszymi kontekstami społecznymi i ideologicznymi.
Wydana przez CiS w listopadzie 2007 roku, książka ta nie tylko przedstawia współczesny ewolucjonizm, ale także zachęca do refleksji nad aktualnymi wyzwaniami i prawdami, z którymi zmaga się nauka. Polskie wydanie wzbogacone zostało o specjalne posłowie, dodając dodatkowy kontekst dla polskich czytelników.
