Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Nagość i odzienie
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
W sferze symboli oraz znaków kulturowych szczególne miejsce zajmuje odzież lub jej brak. Od swojego zarania odzież pełniła potrójną rolę, podlegając zmianom w kontekście kulturowym, estetycznym oraz technologicznym. Historia mody to opowieść o kreatorach i dawnych arbitrach elegancji, którzy wyznaczali trendy i adaptowali odzież do nowego poczucia estetyki.
Moda odzwierciedla powszechne uznanie pewnych trendów, kolorów i form, które znajdują swoje odzwierciedlenie nie tylko w architekturze, malarstwie czy rzeźbie, ale także w przemysłowych formach, w tym w odzieży. Nowoczesne technologie wprowadziły innowacyjne rozwiązania w świecie mody, dodając jej nieznane dotąd możliwości.
Odzież może być również nośnikiem komunikacji - zamierzonej lub nie. Jako strój, wyraża płeć, status społeczny, majątek, pochodzenie czy religijność. Aby sygnały te były czytelne, istotne jest doprecyzowanie kodu kulturowego, który pozwala je zrozumieć.
Odzież pełni również rolę kostiumu, umożliwiając wejście w konkretną rolę, co naturalnie kojarzy się z teatrem czy filmem, ale zasada ta ma zastosowanie również w ceremoniale czy próbach oszustwa. Podobnie nagość, która może być odczytywana różnorako: jako wyraz erotyczności, symbol prawdy i czystości zamiaru, lub jako kara i obnażenie z godności.
Te zagadnienia bada interdyscyplinarny zespół naukowców z różnych ośrodków w Polsce i poza jej granicami. Książka prezentuje ujęcie odzienia i nagości w kontekstach historycznym, kulturowym, artystycznym oraz społecznym, pokazując te kategorie zarówno w przestrzeni sacrum, jak i profanum, w codzienności oraz ceremoniałach. Dodatkowo, oferuje alegoryczne spojrzenie na relację nagości i odzienia z naturą. Jest to kolejny tom wynikający z długoletniej współpracy pomiędzy ośrodkami akademickimi Krakowa i Preszowa.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
W sferze symboli oraz znaków kulturowych szczególne miejsce zajmuje odzież lub jej brak. Od swojego zarania odzież pełniła potrójną rolę, podlegając zmianom w kontekście kulturowym, estetycznym oraz technologicznym. Historia mody to opowieść o kreatorach i dawnych arbitrach elegancji, którzy wyznaczali trendy i adaptowali odzież do nowego poczucia estetyki.
Moda odzwierciedla powszechne uznanie pewnych trendów, kolorów i form, które znajdują swoje odzwierciedlenie nie tylko w architekturze, malarstwie czy rzeźbie, ale także w przemysłowych formach, w tym w odzieży. Nowoczesne technologie wprowadziły innowacyjne rozwiązania w świecie mody, dodając jej nieznane dotąd możliwości.
Odzież może być również nośnikiem komunikacji - zamierzonej lub nie. Jako strój, wyraża płeć, status społeczny, majątek, pochodzenie czy religijność. Aby sygnały te były czytelne, istotne jest doprecyzowanie kodu kulturowego, który pozwala je zrozumieć.
Odzież pełni również rolę kostiumu, umożliwiając wejście w konkretną rolę, co naturalnie kojarzy się z teatrem czy filmem, ale zasada ta ma zastosowanie również w ceremoniale czy próbach oszustwa. Podobnie nagość, która może być odczytywana różnorako: jako wyraz erotyczności, symbol prawdy i czystości zamiaru, lub jako kara i obnażenie z godności.
Te zagadnienia bada interdyscyplinarny zespół naukowców z różnych ośrodków w Polsce i poza jej granicami. Książka prezentuje ujęcie odzienia i nagości w kontekstach historycznym, kulturowym, artystycznym oraz społecznym, pokazując te kategorie zarówno w przestrzeni sacrum, jak i profanum, w codzienności oraz ceremoniałach. Dodatkowo, oferuje alegoryczne spojrzenie na relację nagości i odzienia z naturą. Jest to kolejny tom wynikający z długoletniej współpracy pomiędzy ośrodkami akademickimi Krakowa i Preszowa.
