Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Mutyzm wybiórczy. Poradnik dla rodziców, nauczycieli i specjalistów
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka ta jest skierowana przede wszystkim do rodziców dzieci z mutyzmem wybiórczym, ale także do nauczycieli i specjalistów pracujących z takimi dziećmi. W Polsce wciąż brakuje publikacji oferujących nowoczesne spojrzenie na to zaburzenie, podczas gdy literatura angielska i amerykańska jest często niedostępna dla szerokiego grona odbiorców. W wyniku tego wielu rodziców, nauczycieli i specjalistów nie zdaje sobie sprawy, że dziecko, które swobodnie rozmawia w domu, może mieć trudności w komunikowaniu się w innych miejscach, takich jak szkoła czy gabinet terapeutyczny.
Rodzice często zastanawiają się, dlaczego ich dziecko nagle przestaje mówić po wejściu do przedszkola czy szkoły, mimo że w domu jest wesołe i rozmowne. Zrozumienie i zaakceptowanie tej sytuacji bywa dla nich trudne, zwłaszcza że spotykają się z różnymi, często niesprawiedliwymi komentarzami. Często są oskarżani o niewłaściwe zachowania wychowawcze lub manipulowanie dzieckiem. Nawet najbliżsi mogą nie zdawać sobie sprawy z prawdziwej natury tego zaburzenia, przypisując je kaprysom dziecka. Wszyscy powinni zrozumieć, na czym polega mutyzm wybiórczy, aby nie szkodzić dziecku, lecz je wspierać.
Dla nauczycieli i specjalistów, znajomość objawów wskazujących na rozwój nieprawidłowości jest kluczowa. Specjaliści, tacy jak psychiatrzy, psychologowie, logopedzi i pedagodzy, często nie spotykają się z mutyzmem wybiórczym w swojej praktyce i mogą nie wiedzieć, jak go prawidłowo rozpoznać i leczyć. Właściwa diagnoza wymaga zrozumienia tego zaburzenia oraz metod terapii. Ponadto, niektórzy nauczyciele mogą błędnie interpretować zachowanie ucznia, który na lekcjach milczy, ale w innych sytuacjach potrafi się komunikować. Często myślą, że uczeń świadomie manipuluje rozmowami, mówiąc tylko wtedy, gdy ma na to ochotę lub potrzebę przekazania informacji.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka ta jest skierowana przede wszystkim do rodziców dzieci z mutyzmem wybiórczym, ale także do nauczycieli i specjalistów pracujących z takimi dziećmi. W Polsce wciąż brakuje publikacji oferujących nowoczesne spojrzenie na to zaburzenie, podczas gdy literatura angielska i amerykańska jest często niedostępna dla szerokiego grona odbiorców. W wyniku tego wielu rodziców, nauczycieli i specjalistów nie zdaje sobie sprawy, że dziecko, które swobodnie rozmawia w domu, może mieć trudności w komunikowaniu się w innych miejscach, takich jak szkoła czy gabinet terapeutyczny.
Rodzice często zastanawiają się, dlaczego ich dziecko nagle przestaje mówić po wejściu do przedszkola czy szkoły, mimo że w domu jest wesołe i rozmowne. Zrozumienie i zaakceptowanie tej sytuacji bywa dla nich trudne, zwłaszcza że spotykają się z różnymi, często niesprawiedliwymi komentarzami. Często są oskarżani o niewłaściwe zachowania wychowawcze lub manipulowanie dzieckiem. Nawet najbliżsi mogą nie zdawać sobie sprawy z prawdziwej natury tego zaburzenia, przypisując je kaprysom dziecka. Wszyscy powinni zrozumieć, na czym polega mutyzm wybiórczy, aby nie szkodzić dziecku, lecz je wspierać.
Dla nauczycieli i specjalistów, znajomość objawów wskazujących na rozwój nieprawidłowości jest kluczowa. Specjaliści, tacy jak psychiatrzy, psychologowie, logopedzi i pedagodzy, często nie spotykają się z mutyzmem wybiórczym w swojej praktyce i mogą nie wiedzieć, jak go prawidłowo rozpoznać i leczyć. Właściwa diagnoza wymaga zrozumienia tego zaburzenia oraz metod terapii. Ponadto, niektórzy nauczyciele mogą błędnie interpretować zachowanie ucznia, który na lekcjach milczy, ale w innych sytuacjach potrafi się komunikować. Często myślą, że uczeń świadomie manipuluje rozmowami, mówiąc tylko wtedy, gdy ma na to ochotę lub potrzebę przekazania informacji.
