Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Mors immatura. Dziecko i śmierć w literaturze i kulturze drugiej połowy XIX i w początkach XX wieku (na tle europejskim)
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka wnika w tematykę utraty dziecka, jaką rozpowszechniano w kulturze drugiej połowy XIX i początku XX wieku. Zawiera ona nowatorską perspektywę analizy takich doświadczeń, łącząc inspiracje z badań nad dziećmi, psychoanalizy i teorii afektywnej. Autorka przedstawia w polskiej literaturze kategorię książek pocieszenia, zaczerpniętą z tradycji anglosaskiej. Bazując na bogatej polskiej literaturze, takiej jak dzieła Marii Konopnickiej, Aleksandra Świętochowskiego i Stefana Żeromskiego, które dokumentują doświadczenie straty, autorka kreuje mit konsolacyjny. Pokazuje on, jak w sytuacjach dotkliwego cierpienia postać zmarłego dziecka inicjuje proces refleksji nad wiarą i niewiarą oraz na nowo kształtuje pojęcie sensu życia. Staje się to podstawą dla egzystencjalnych i literackich wyborów dokonywanych przez twórców.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka wnika w tematykę utraty dziecka, jaką rozpowszechniano w kulturze drugiej połowy XIX i początku XX wieku. Zawiera ona nowatorską perspektywę analizy takich doświadczeń, łącząc inspiracje z badań nad dziećmi, psychoanalizy i teorii afektywnej. Autorka przedstawia w polskiej literaturze kategorię książek pocieszenia, zaczerpniętą z tradycji anglosaskiej. Bazując na bogatej polskiej literaturze, takiej jak dzieła Marii Konopnickiej, Aleksandra Świętochowskiego i Stefana Żeromskiego, które dokumentują doświadczenie straty, autorka kreuje mit konsolacyjny. Pokazuje on, jak w sytuacjach dotkliwego cierpienia postać zmarłego dziecka inicjuje proces refleksji nad wiarą i niewiarą oraz na nowo kształtuje pojęcie sensu życia. Staje się to podstawą dla egzystencjalnych i literackich wyborów dokonywanych przez twórców.
