Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Między Zachodem a Wschodem. To samo i inne
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
W monografii "Między Zachodem a Wschodem. To samo i inne" Beata Szymańska podejmuje ważny temat, który od wieków fascynuje ludzi — jak pogłębić zrozumienie między różnorodnymi kulturami, co je łączy, a co dzieli, oraz jak kształtuje się ich współistnienie. Autorka z dużą erudycją analizuje literaturę i sztuki wizualne, rozważając relacje między naturą a człowiekiem, przywołując obrazy takie jak ogrody chińskie i japońskie oraz ogrod Claude'a Moneta. Rozważa również zagadnienia takie jak pustka, cierpienie i empatia, prezentując je z perspektywy porównawczej między Wschodem a Zachodem.
W ośmiu rozdziałach autorka omawia różne aspekty kultury, które pomagają jej zidentyfikować i analizować kluczowe kwestie związane ze spotkaniem Wschodu i Zachodu, uwydatniając podobieństwa i różnice w ich zrozumieniu. W swych rozważaniach odnosi się do bogatych tekstów źródłowych, od haiku po poezję Bolesława Leśmiana, oraz dzieł sztuki, takich jak "Dziesięć obrazów z wołami" mistrza Kuoana. Analizę wzbogaca niezbędnymi odniesieniami do tradycji filozoficznych obu regionów oraz literatury przedmiotu, zapewniając obszerną bibliografię dla czytelników pragnących zgłębić temat bardziej szczegółowo.
Eseistyczna forma książki, razem z innowacyjnym, a zarazem konkretnym podejściem sprawia, że jest to istotny wkład w dyskusję na temat relacji między kulturami Wschodu a Zachodu, szczególnie między tradycjami Japonii, Chin a europejskim światopoglądem. Książka oferuje unikalną perspektywę na sztukę, literaturę i filozofię zakorzenione w tradycjach kulturowych Wschodu i Zachodu, pozwalając czytelnikowi lepiej zrozumieć otaczający świat, który można porównać do ogrodu pełnego różnorodności.
Sztuka w dziele Szymańskiej stanowi formę wyrażania tego, co trudno uchwycić w filozofii. Artysta ma możliwość patrzenia na świat takim, jaki jest - w jego zmienności i ulotności. Dzieło sztuki jest niejako momentem uchwyconym w czasie, raportem z podróży, którą można traktować zarówno dosłownie, jak i metaforycznie. Tak właśnie człowiek doświadczy świata i kształtuje swoją relację z naturą, a życie jawi się jako podróż przez rzeczywistość, która nas otacza.
Pisanie o kulturze japońskiej, jak każdej innej, w sposób zwięzły i ogólny jest prawie niemożliwe, ale Szymańska analizuje kluczowe problemy, zachęcając do głębszego zrozumienia tego, co oznacza kultura konkretnego kraju. Choć istnieje niezliczona ilość definicji kultury, autorka unika przyjęcia jednej, preferując szerokie spojrzenie na omawiane zagadnienia.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
W monografii "Między Zachodem a Wschodem. To samo i inne" Beata Szymańska podejmuje ważny temat, który od wieków fascynuje ludzi — jak pogłębić zrozumienie między różnorodnymi kulturami, co je łączy, a co dzieli, oraz jak kształtuje się ich współistnienie. Autorka z dużą erudycją analizuje literaturę i sztuki wizualne, rozważając relacje między naturą a człowiekiem, przywołując obrazy takie jak ogrody chińskie i japońskie oraz ogrod Claude'a Moneta. Rozważa również zagadnienia takie jak pustka, cierpienie i empatia, prezentując je z perspektywy porównawczej między Wschodem a Zachodem.
W ośmiu rozdziałach autorka omawia różne aspekty kultury, które pomagają jej zidentyfikować i analizować kluczowe kwestie związane ze spotkaniem Wschodu i Zachodu, uwydatniając podobieństwa i różnice w ich zrozumieniu. W swych rozważaniach odnosi się do bogatych tekstów źródłowych, od haiku po poezję Bolesława Leśmiana, oraz dzieł sztuki, takich jak "Dziesięć obrazów z wołami" mistrza Kuoana. Analizę wzbogaca niezbędnymi odniesieniami do tradycji filozoficznych obu regionów oraz literatury przedmiotu, zapewniając obszerną bibliografię dla czytelników pragnących zgłębić temat bardziej szczegółowo.
Eseistyczna forma książki, razem z innowacyjnym, a zarazem konkretnym podejściem sprawia, że jest to istotny wkład w dyskusję na temat relacji między kulturami Wschodu a Zachodu, szczególnie między tradycjami Japonii, Chin a europejskim światopoglądem. Książka oferuje unikalną perspektywę na sztukę, literaturę i filozofię zakorzenione w tradycjach kulturowych Wschodu i Zachodu, pozwalając czytelnikowi lepiej zrozumieć otaczający świat, który można porównać do ogrodu pełnego różnorodności.
Sztuka w dziele Szymańskiej stanowi formę wyrażania tego, co trudno uchwycić w filozofii. Artysta ma możliwość patrzenia na świat takim, jaki jest - w jego zmienności i ulotności. Dzieło sztuki jest niejako momentem uchwyconym w czasie, raportem z podróży, którą można traktować zarówno dosłownie, jak i metaforycznie. Tak właśnie człowiek doświadczy świata i kształtuje swoją relację z naturą, a życie jawi się jako podróż przez rzeczywistość, która nas otacza.
Pisanie o kulturze japońskiej, jak każdej innej, w sposób zwięzły i ogólny jest prawie niemożliwe, ale Szymańska analizuje kluczowe problemy, zachęcając do głębszego zrozumienia tego, co oznacza kultura konkretnego kraju. Choć istnieje niezliczona ilość definicji kultury, autorka unika przyjęcia jednej, preferując szerokie spojrzenie na omawiane zagadnienia.
