Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Miasto opowiedziane. Powojenny kraków w świetle żydowskiej literatury dokumentu osobistego
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Kraków, miasto znane z bogatego życia artystycznego, od dawna przyciąga twórców, stając się bohaterem licznych dzieł literackich. Miasto to, często opisywane przez pisarzy i wychwalane przez poetów, weszło do świadomości wielu jako centrum artystyczne i kulturowe skarby. Jego urok jest niemal magiczny, nasycony historią, sztuką i narodowymi pamiątkami. Chociaż istnieje wiele literackich portretów Krakowa, rzadko kiedy uwzględniają one perspektywę żydowskich artystów. Zazwyczaj pojawiają się jedynie wyrywkowo, jak w przypadku Mordechaja Gebirtiga, barda Kazimierza, czy też poetów krakowskiego getta. Ich twórczość, obok tekstów pisarzy takich jak Miriam Akavia, Natan Gross czy Roma Ligocka, zazwyczaj rozważana jest w kontekście wielokulturowości przedwojennego Krakowa i dramatu Holokaustu.
Wydawać by się mogło, że opowiadania żydowskich autorów o mieście ograniczają się do mrocznego rozdziału Zagłady. Jednak jest to mylne założenie. Po wojennych doświadczeniach nastąpiły kolejne epizody, które nadal czekają na swoje odkrycie i dokładniejsze zrozumienie. Te późniejsze narracje pokazują, że historia krakowskich Żydów nie kończy się na tragedii, ale rozwija przez lata, otwierając nowe perspektywy do rozważań i analiz.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Kraków, miasto znane z bogatego życia artystycznego, od dawna przyciąga twórców, stając się bohaterem licznych dzieł literackich. Miasto to, często opisywane przez pisarzy i wychwalane przez poetów, weszło do świadomości wielu jako centrum artystyczne i kulturowe skarby. Jego urok jest niemal magiczny, nasycony historią, sztuką i narodowymi pamiątkami. Chociaż istnieje wiele literackich portretów Krakowa, rzadko kiedy uwzględniają one perspektywę żydowskich artystów. Zazwyczaj pojawiają się jedynie wyrywkowo, jak w przypadku Mordechaja Gebirtiga, barda Kazimierza, czy też poetów krakowskiego getta. Ich twórczość, obok tekstów pisarzy takich jak Miriam Akavia, Natan Gross czy Roma Ligocka, zazwyczaj rozważana jest w kontekście wielokulturowości przedwojennego Krakowa i dramatu Holokaustu.
Wydawać by się mogło, że opowiadania żydowskich autorów o mieście ograniczają się do mrocznego rozdziału Zagłady. Jednak jest to mylne założenie. Po wojennych doświadczeniach nastąpiły kolejne epizody, które nadal czekają na swoje odkrycie i dokładniejsze zrozumienie. Te późniejsze narracje pokazują, że historia krakowskich Żydów nie kończy się na tragedii, ale rozwija przez lata, otwierając nowe perspektywy do rozważań i analiz.
