Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Materializm, ateizm, immanencja. Notatki do przyszłej heteroontologii
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka Szymona Wróbla skupia się na trzech fundamentalnych pojęciach - materializmie, ateizmie oraz immanencji, które stanowią główną osią jego dyskusji. Materializm jest tu przedstawiony jako kluczowa zasada ontologiczna, będąca obroną przed koncepcjami spirytualizmu, idealizmu czy konstruktywizmu. Odnosząc się do ateizmu, autor przedstawia go jako kontrę wobec tradycyjnych form teizmu, panteizmu i deizmu, kwestionując jednocześnie znaczenie filozofii bliskiej teologii. Zadaje pytanie o to, jaka powinna być współczesna forma ateizmu. Wreszcie, immanencja to przestrzeń, w której Wróbel postuluje uniknięcie używania w myśleniu pojęć transcendencji, nawet jeśli zdaje się to niezbędne do tłumaczenia zjawisk jak ruch czy zmiany.
W książce poruszane są różne kwestie – od życia i myślenia po sztukę i naukę – które autor analizuje za pomocą dostępnych zasobów pojęciowych. Materializm w tej pracy wyzwala sceptycyzm wobec utartych pojęć, sugerując, że wszelkie idee winny być zakorzenione w realnym świecie. Ateizm jest tu nie tylko zaprzeczeniem istnienia bóstwa, ale także wyrazem czujności wobec jego konceptualnych odpowiedników. Immanencja natomiast podkreśla potrzebę pozostania w granicach tego, co naturalne, odrzucając poszukiwanie nieistniejącej transcendencji. Wróbel proponuje koncepcję heteroontologii jako przyszłościowego, ateistycznego materializmu immanentnego.
Dzieło to łączy w sobie autorską perspektywę Wróbla, która nie tylko krytycznie odnosi się do szerokiego spektrum problemów filozoficznych, ale i wskazuje potencjalne kierunki ich rozwiązania. Uwzględniając wysiłek intelektualny i analityczny, książka ta jest traktatem zasługującym na uznanie. Prof. Paweł Pieniążek z Uniwersytetu Łódzkiego wyraża podziw dla tego ambitnego projektu, podkreślając jego znaczenie i wartość w kontekście przyszłej filozofii.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka Szymona Wróbla skupia się na trzech fundamentalnych pojęciach - materializmie, ateizmie oraz immanencji, które stanowią główną osią jego dyskusji. Materializm jest tu przedstawiony jako kluczowa zasada ontologiczna, będąca obroną przed koncepcjami spirytualizmu, idealizmu czy konstruktywizmu. Odnosząc się do ateizmu, autor przedstawia go jako kontrę wobec tradycyjnych form teizmu, panteizmu i deizmu, kwestionując jednocześnie znaczenie filozofii bliskiej teologii. Zadaje pytanie o to, jaka powinna być współczesna forma ateizmu. Wreszcie, immanencja to przestrzeń, w której Wróbel postuluje uniknięcie używania w myśleniu pojęć transcendencji, nawet jeśli zdaje się to niezbędne do tłumaczenia zjawisk jak ruch czy zmiany.
W książce poruszane są różne kwestie – od życia i myślenia po sztukę i naukę – które autor analizuje za pomocą dostępnych zasobów pojęciowych. Materializm w tej pracy wyzwala sceptycyzm wobec utartych pojęć, sugerując, że wszelkie idee winny być zakorzenione w realnym świecie. Ateizm jest tu nie tylko zaprzeczeniem istnienia bóstwa, ale także wyrazem czujności wobec jego konceptualnych odpowiedników. Immanencja natomiast podkreśla potrzebę pozostania w granicach tego, co naturalne, odrzucając poszukiwanie nieistniejącej transcendencji. Wróbel proponuje koncepcję heteroontologii jako przyszłościowego, ateistycznego materializmu immanentnego.
Dzieło to łączy w sobie autorską perspektywę Wróbla, która nie tylko krytycznie odnosi się do szerokiego spektrum problemów filozoficznych, ale i wskazuje potencjalne kierunki ich rozwiązania. Uwzględniając wysiłek intelektualny i analityczny, książka ta jest traktatem zasługującym na uznanie. Prof. Paweł Pieniążek z Uniwersytetu Łódzkiego wyraża podziw dla tego ambitnego projektu, podkreślając jego znaczenie i wartość w kontekście przyszłej filozofii.
