Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Kształcenie słuchu klasa 3
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka oferuje obszerne omówienie zagadnień muzycznych z naciskiem na tonacje, rytmikę oraz strukturę muzyczną. Na początku poznajemy szczegóły dotyczące gamy B-dur, w tym kluczowe elementy takie jak półtony, dźwięk prowadzący oraz harmoniczne struktury triadowe. Zawiera także propozycje ćwiczeń utrwalających tę tonację.
Przechodząc do zagadnień rytmicznych, omawiane są takty ósemkowe, z naciskiem na metrum 3/8 oraz techniki związane z jego interpretacją. Różne aspekty przeplatają się z analizą zależności między tonacjami.
Książka zagłębia się również w różnorodne odmiany gamy a-moll. Czytelnik znajdzie tu szczegółowe informacje na temat gamy a-moll eolskiej oraz jej wariantów, takich jak gama harmoniczna, dorycka i melodyczna. Zawarte są również szczególne cechy, takie jak tetrachordy i dźwięki prowadzące, a także sposoby utrwalania w różnorodnych tonacjach moll.
Dalej znajduje się analiza metrum ósemkowego złożonego, z przykładami dla taktów 6/8 i 9/8, co pozwala zrozumieć złożoność różnorodnych struktur rytmicznych.
W opisie gamy e-moll można znaleźć podobnie szczegółowe badanie, które obejmuje jej różne formy oraz specyficzne elementy strukturalne. Podobna metodologia została zastosowana dla gamy d-moll, umożliwiając pełną eksplorację możliwych wariantów i ich charakterystyki.
Elementem szczegółowo opracowanym jest także pojęcie synkopy, omawiane przez pryzmat różnych form, takich jak synkopy przez łuk i wartość, a także ich zastosowanie w grupach szesnastkowych. Uzupełnienia rytmiczne oraz grupowanie wartości ósemkowych są również szczegółowo omówione.
Książka prowadzi nas przez skomplikowany świat polifonii, polimetrii i polirytmii, dostarczając wiedzy na temat ich złożoności. Niezwykle ważnym działem są interwały muzyczne, obejmujące kategorię takich interwałów jak prima, sekunda, tercja, kwarta, kwinta, aż do oktawy.
Na zakończenie prezentowane są trójdźwięki w różnych tonacjach durowych, w tym w C-dur, G-dur, F-dur, D-dur oraz B-dur, co pozwala na zrozumienie ich roli w pełnym kontekście harmonicznym. Książka jest bogatym źródłem wiedzy dla każdego, kto pragnie zgłębić teorie muzyczne oraz praktyczne zastosowania.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka oferuje obszerne omówienie zagadnień muzycznych z naciskiem na tonacje, rytmikę oraz strukturę muzyczną. Na początku poznajemy szczegóły dotyczące gamy B-dur, w tym kluczowe elementy takie jak półtony, dźwięk prowadzący oraz harmoniczne struktury triadowe. Zawiera także propozycje ćwiczeń utrwalających tę tonację.
Przechodząc do zagadnień rytmicznych, omawiane są takty ósemkowe, z naciskiem na metrum 3/8 oraz techniki związane z jego interpretacją. Różne aspekty przeplatają się z analizą zależności między tonacjami.
Książka zagłębia się również w różnorodne odmiany gamy a-moll. Czytelnik znajdzie tu szczegółowe informacje na temat gamy a-moll eolskiej oraz jej wariantów, takich jak gama harmoniczna, dorycka i melodyczna. Zawarte są również szczególne cechy, takie jak tetrachordy i dźwięki prowadzące, a także sposoby utrwalania w różnorodnych tonacjach moll.
Dalej znajduje się analiza metrum ósemkowego złożonego, z przykładami dla taktów 6/8 i 9/8, co pozwala zrozumieć złożoność różnorodnych struktur rytmicznych.
W opisie gamy e-moll można znaleźć podobnie szczegółowe badanie, które obejmuje jej różne formy oraz specyficzne elementy strukturalne. Podobna metodologia została zastosowana dla gamy d-moll, umożliwiając pełną eksplorację możliwych wariantów i ich charakterystyki.
Elementem szczegółowo opracowanym jest także pojęcie synkopy, omawiane przez pryzmat różnych form, takich jak synkopy przez łuk i wartość, a także ich zastosowanie w grupach szesnastkowych. Uzupełnienia rytmiczne oraz grupowanie wartości ósemkowych są również szczegółowo omówione.
Książka prowadzi nas przez skomplikowany świat polifonii, polimetrii i polirytmii, dostarczając wiedzy na temat ich złożoności. Niezwykle ważnym działem są interwały muzyczne, obejmujące kategorię takich interwałów jak prima, sekunda, tercja, kwarta, kwinta, aż do oktawy.
Na zakończenie prezentowane są trójdźwięki w różnych tonacjach durowych, w tym w C-dur, G-dur, F-dur, D-dur oraz B-dur, co pozwala na zrozumienie ich roli w pełnym kontekście harmonicznym. Książka jest bogatym źródłem wiedzy dla każdego, kto pragnie zgłębić teorie muzyczne oraz praktyczne zastosowania.
