Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Ryzykowne spotkanie teologii z nauką
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Czy współczesna nauka faktycznie nie chce nawiązać dialogu z teologią? Dominique Lambert, znany profesor filozofii nauki na Uniwersytecie w Namur, eksploruje ten złożony temat, podkreślając, że ani konkordyzm, ani dyskordyzm nie są wystarczającymi odpowiedziami. Według niego, to właśnie filozofia może być brakującym ogniwem, które zespoli te dwie dziedziny. W swoich badaniach Lambert analizuje wybory dokonywane zarówno w matematyce, astrofizyce, ewolucjonizmie, jak i biologii, które ujawniają potrzebę hermeneutyki natury oraz etycznego wymiaru nauki.
Nową, fascynującą perspektywę przynosi jego wizja teologii Stworzenia jako formy współtworzenia, inspirowana wydarzeniami od Soboru Watykańskiego I do encykliki Fides et ratio. Lambert proponuje spojrzenie, które przyznaje właściwe miejsce zarówno ludzkiemu stwarzaniu, jak i Boskiemu Stworzeniu, co jest niezwykle istotne w epoce ponownego zainteresowania nauką.
Lambert podkreśla, że szacunek dla nauki nie oznacza porzucenia wiary. Wręcz przeciwnie, wierzący naukowiec powinien otwarcie prezentować swoją wiarę, zamiast ukrywać ją z obawy przed osądem ateistycznych lub agnostycznych kolegów. Autor zachęca do szczerych rozmów, w których uczestnicy są gotowi zarówno do dzielenia się swoimi przekonaniami, jak i przyjmowania krytyki, co może prowadzić do owocnego dialogu między wiarą a nauką.
Lambert, członek Belgijskiej Akademii Królewskiej oraz laureat prestiżowych nagród, m.in. od Fundacji Georgesa Lemaitre'a i Europejskiego Towarzystwa Badań nad Nauką i Teologią, jest kluczowym głosem w dyskusji o współczesnych relacjach między nauką a teologią. Poprzez swoje prace w dziedzinie kosmologii, biologii i historii kosmologii, odkrywa nowe możliwości dla integracji tych dwóch, pozornie odmiennych, obszarów wiedzy.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Czy współczesna nauka faktycznie nie chce nawiązać dialogu z teologią? Dominique Lambert, znany profesor filozofii nauki na Uniwersytecie w Namur, eksploruje ten złożony temat, podkreślając, że ani konkordyzm, ani dyskordyzm nie są wystarczającymi odpowiedziami. Według niego, to właśnie filozofia może być brakującym ogniwem, które zespoli te dwie dziedziny. W swoich badaniach Lambert analizuje wybory dokonywane zarówno w matematyce, astrofizyce, ewolucjonizmie, jak i biologii, które ujawniają potrzebę hermeneutyki natury oraz etycznego wymiaru nauki.
Nową, fascynującą perspektywę przynosi jego wizja teologii Stworzenia jako formy współtworzenia, inspirowana wydarzeniami od Soboru Watykańskiego I do encykliki Fides et ratio. Lambert proponuje spojrzenie, które przyznaje właściwe miejsce zarówno ludzkiemu stwarzaniu, jak i Boskiemu Stworzeniu, co jest niezwykle istotne w epoce ponownego zainteresowania nauką.
Lambert podkreśla, że szacunek dla nauki nie oznacza porzucenia wiary. Wręcz przeciwnie, wierzący naukowiec powinien otwarcie prezentować swoją wiarę, zamiast ukrywać ją z obawy przed osądem ateistycznych lub agnostycznych kolegów. Autor zachęca do szczerych rozmów, w których uczestnicy są gotowi zarówno do dzielenia się swoimi przekonaniami, jak i przyjmowania krytyki, co może prowadzić do owocnego dialogu między wiarą a nauką.
Lambert, członek Belgijskiej Akademii Królewskiej oraz laureat prestiżowych nagród, m.in. od Fundacji Georgesa Lemaitre'a i Europejskiego Towarzystwa Badań nad Nauką i Teologią, jest kluczowym głosem w dyskusji o współczesnych relacjach między nauką a teologią. Poprzez swoje prace w dziedzinie kosmologii, biologii i historii kosmologii, odkrywa nowe możliwości dla integracji tych dwóch, pozornie odmiennych, obszarów wiedzy.
