Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Czasy i obyczaje
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Przez chwilę czuje delikatne, efemeryczne wrażenie, które szybko rozwija się w pewność, iż jego umysł obejmuje cały świat z jego cudami i cechami. To miejsce, zupełnie odizolowane, wydaje się zamieszkiwane wyłącznie przez niego. Aby się stąd wydostać, wystarczy mu łódź utkana z cienia skrzydła gawrona, rzucanego na kartkę papieru, na nieskończoną, mglistej równinę. Przeczuwa istnienie jakiegoś przyjaznego brzegu rzeki, nadwątlonego przez czas, gdzie woda niesie jego łódź przez płytkie nurty ku wydmom zapomnienia i trzcinom zastygłym w lodowatej jasności porannej gwiazdy.
Wkrótce odkrywa, że nie jest samotny w tym świecie. Obok niego pojawia się jego własny cień, zazwyczaj niewidoczny nocą. Towarzystwo to dodaje mu otuchy, choć podszyte jest subtelnym, niemal niedostrzegalnym lękiem, być może podobnym do tego, który mógł czuć Abel, widząc Kaina zbliżającego się do niego. Uświadamia sobie, że jego towarzysz reprezentuje czas, zarówno w jego liniowości, jak i kolistości, ale także w formie zastygłej w wiecznej chwili teraźniejszej, która - podzielona - staje się zalążkiem życia, substancją historii, korzeniem narracji.
Pojmuje, że lęk ten sięga czegoś głębszego niż ten odczuwany przez Abla, gdy ten stanął w cieniu brata, i jest to natychmiastowe doświadczenie siebie samego jako repliki, nieco różniącej się, może w nieistotnych szczegółach. Nawet jeśli cień ma kobiecy charakter, łączy się z nim w zgodzie bardziej przypominającej rym męski niż żeński, co daje mu satysfakcję i pozwala skupić się na samej podróży Rzeką Atramentową.
Andrzej Turczyński, urodzony w 1938 roku, to wielokrotnie nagradzany poeta, prozaik, eseista i tłumacz.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Przez chwilę czuje delikatne, efemeryczne wrażenie, które szybko rozwija się w pewność, iż jego umysł obejmuje cały świat z jego cudami i cechami. To miejsce, zupełnie odizolowane, wydaje się zamieszkiwane wyłącznie przez niego. Aby się stąd wydostać, wystarczy mu łódź utkana z cienia skrzydła gawrona, rzucanego na kartkę papieru, na nieskończoną, mglistej równinę. Przeczuwa istnienie jakiegoś przyjaznego brzegu rzeki, nadwątlonego przez czas, gdzie woda niesie jego łódź przez płytkie nurty ku wydmom zapomnienia i trzcinom zastygłym w lodowatej jasności porannej gwiazdy.
Wkrótce odkrywa, że nie jest samotny w tym świecie. Obok niego pojawia się jego własny cień, zazwyczaj niewidoczny nocą. Towarzystwo to dodaje mu otuchy, choć podszyte jest subtelnym, niemal niedostrzegalnym lękiem, być może podobnym do tego, który mógł czuć Abel, widząc Kaina zbliżającego się do niego. Uświadamia sobie, że jego towarzysz reprezentuje czas, zarówno w jego liniowości, jak i kolistości, ale także w formie zastygłej w wiecznej chwili teraźniejszej, która - podzielona - staje się zalążkiem życia, substancją historii, korzeniem narracji.
Pojmuje, że lęk ten sięga czegoś głębszego niż ten odczuwany przez Abla, gdy ten stanął w cieniu brata, i jest to natychmiastowe doświadczenie siebie samego jako repliki, nieco różniącej się, może w nieistotnych szczegółach. Nawet jeśli cień ma kobiecy charakter, łączy się z nim w zgodzie bardziej przypominającej rym męski niż żeński, co daje mu satysfakcję i pozwala skupić się na samej podróży Rzeką Atramentową.
Andrzej Turczyński, urodzony w 1938 roku, to wielokrotnie nagradzany poeta, prozaik, eseista i tłumacz.
