Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Język i dyskurs codzienny osób z niepełn. intel.
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Dr. Dorota Krzemińska w swojej publikacji zajmuje się tematyką komunikacji osób z niepełnosprawnością intelektualną, obszarem niedostatecznie zgłębianym w literaturze pedagogiki specjalnej. Tradycyjnie, dyskusja na temat tej formy komunikacji skupiała się głównie na jej trudnościach i niedostatkach. Praca Krzemińskiej zrywa z jednostronnym spojrzeniem na tzw. „zdolności do dyskursu” tych osób, zamiast tego zagłębiając się w samą istotę komunikacji. Badaczka odchodzi od typowego, normatywnego podejścia, które koncentruje się na deficytach, na rzecz poszukiwania w niej „normalności” - odrębnego języka wspólnych znaczeń, symboli oraz emocji.
Podstawowym celem tej pracy jest zakwestionowanie przekonania o wyraźnych trudnościach osób z niepełnosprawnością intelektualną w wyrażaniu swoich myśli i rozumieniu innych. Wnioski z przeprowadzonych badań podważają powszechny pogląd, że opóźnienia w mowie uniemożliwiają tym osobom efektywne komunikowanie się z otoczeniem czy współtworzenie dyskursu. Krzemińska starannie wykazuje, że mimo ograniczonego kodu językowego, potrafią one przekazywać informacje umożliwiające zrozumienie i odbudowę obrazu otaczającej je rzeczywistości.
Badania te przekraczają granice tradycyjnej poprawności językowej, pokazując, iż poza normatywnie przyjętymi wzorcami językowymi istnieje świat komunikacji osób, które doskonale radzą sobie ze swoją niepełnosprawnością. Uznanie tej zdolności stanowi najlepszą rekomendację dla książki dr Krzemińskiej.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Dr. Dorota Krzemińska w swojej publikacji zajmuje się tematyką komunikacji osób z niepełnosprawnością intelektualną, obszarem niedostatecznie zgłębianym w literaturze pedagogiki specjalnej. Tradycyjnie, dyskusja na temat tej formy komunikacji skupiała się głównie na jej trudnościach i niedostatkach. Praca Krzemińskiej zrywa z jednostronnym spojrzeniem na tzw. „zdolności do dyskursu” tych osób, zamiast tego zagłębiając się w samą istotę komunikacji. Badaczka odchodzi od typowego, normatywnego podejścia, które koncentruje się na deficytach, na rzecz poszukiwania w niej „normalności” - odrębnego języka wspólnych znaczeń, symboli oraz emocji.
Podstawowym celem tej pracy jest zakwestionowanie przekonania o wyraźnych trudnościach osób z niepełnosprawnością intelektualną w wyrażaniu swoich myśli i rozumieniu innych. Wnioski z przeprowadzonych badań podważają powszechny pogląd, że opóźnienia w mowie uniemożliwiają tym osobom efektywne komunikowanie się z otoczeniem czy współtworzenie dyskursu. Krzemińska starannie wykazuje, że mimo ograniczonego kodu językowego, potrafią one przekazywać informacje umożliwiające zrozumienie i odbudowę obrazu otaczającej je rzeczywistości.
Badania te przekraczają granice tradycyjnej poprawności językowej, pokazując, iż poza normatywnie przyjętymi wzorcami językowymi istnieje świat komunikacji osób, które doskonale radzą sobie ze swoją niepełnosprawnością. Uznanie tej zdolności stanowi najlepszą rekomendację dla książki dr Krzemińskiej.
