Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Ibsen w Polsce 1879-2006
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka ta stanowi próbę zgłębienia tematyki obecności dramatów Henrika Ibsena na polskich scenach. Badania obejmują okres od XIX wieku, kiedy twórczość Ibsena zaczęła odnosić sukcesy w teatrach europejskich, przez czas dwudziestolecia międzywojennego, aż po epokę PRL-u i okres transformacji. Rok 2006, będący setną rocznicą śmierci tego norweskiego pisarza, wyznacza granicę końcową analiz. Autorka dokumentuje premiery, śledzi historię "polskiego Ibsena" i opracowuje różnorodne oceny jego dzieł. Opisuje również starania ludzi teatru, którzy propagowali sztuki Ibsena, zarówno tych znanych, jak Leon Schiller i Karol Adwentowicz, jak i tych mniej pamiętanych pasjonatów. Wnioski płynące z książki ukazują złożony obraz polskiej publiczności oraz krytyki teatralnej, analizują, jak dramaty Ibsena wkomponowały się w konteksty polskiej kultury, ujawniając jej mocne i słabe strony.
Bogata dokumentacja przemawia językiem swojej epoki, ukazuje wartości estetyczne krytyki teatralnej oraz relacje twórców do prezentowanego materiału. Choć niektóre aspekty recepcji Ibsena były już badane, autorka nie poddaje się wpływowi wcześniejszych prac, lecz tworzy indywidualną narrację. Rzetelne badania pozwoliły jej odkryć nowe dokumenty dotyczące recepcji, rzucając nowe światło na sposób, w jaki Ibsen został przyswojony przez polską kulturę.
Relacje zawarte w książce przyciągną nie tylko skandynawistów, gdyż osadzone są w szerokim kontekście historii polskiego teatru, uwikłanego w narodowe debaty i polityczne perturbacje. Dr Katarzyna Maćkała, będąca autorką tej pracy, studiowała filologię norweską, filmoznawstwo oraz teatrologię na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytecie w Oslo oraz Polskiej Akademii Nauk w Warszawie. Publikowała swoje prace w licznych czasopismach naukowych i literackich, zarówno w Polsce, jak i za granicą, koncentrując się głównie na literaturze skandynawskiej i jej polskich odniesieniach oraz sztuce przekładu. Obecnie współpracuje z Uniwersytetem Gdańskim i WSB we Wrocławiu.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka ta stanowi próbę zgłębienia tematyki obecności dramatów Henrika Ibsena na polskich scenach. Badania obejmują okres od XIX wieku, kiedy twórczość Ibsena zaczęła odnosić sukcesy w teatrach europejskich, przez czas dwudziestolecia międzywojennego, aż po epokę PRL-u i okres transformacji. Rok 2006, będący setną rocznicą śmierci tego norweskiego pisarza, wyznacza granicę końcową analiz. Autorka dokumentuje premiery, śledzi historię "polskiego Ibsena" i opracowuje różnorodne oceny jego dzieł. Opisuje również starania ludzi teatru, którzy propagowali sztuki Ibsena, zarówno tych znanych, jak Leon Schiller i Karol Adwentowicz, jak i tych mniej pamiętanych pasjonatów. Wnioski płynące z książki ukazują złożony obraz polskiej publiczności oraz krytyki teatralnej, analizują, jak dramaty Ibsena wkomponowały się w konteksty polskiej kultury, ujawniając jej mocne i słabe strony.
Bogata dokumentacja przemawia językiem swojej epoki, ukazuje wartości estetyczne krytyki teatralnej oraz relacje twórców do prezentowanego materiału. Choć niektóre aspekty recepcji Ibsena były już badane, autorka nie poddaje się wpływowi wcześniejszych prac, lecz tworzy indywidualną narrację. Rzetelne badania pozwoliły jej odkryć nowe dokumenty dotyczące recepcji, rzucając nowe światło na sposób, w jaki Ibsen został przyswojony przez polską kulturę.
Relacje zawarte w książce przyciągną nie tylko skandynawistów, gdyż osadzone są w szerokim kontekście historii polskiego teatru, uwikłanego w narodowe debaty i polityczne perturbacje. Dr Katarzyna Maćkała, będąca autorką tej pracy, studiowała filologię norweską, filmoznawstwo oraz teatrologię na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytecie w Oslo oraz Polskiej Akademii Nauk w Warszawie. Publikowała swoje prace w licznych czasopismach naukowych i literackich, zarówno w Polsce, jak i za granicą, koncentrując się głównie na literaturze skandynawskiej i jej polskich odniesieniach oraz sztuce przekładu. Obecnie współpracuje z Uniwersytetem Gdańskim i WSB we Wrocławiu.
