Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Filozoficzne aspekty alternatywnej religijności
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka zajmuje się filozoficzną interpretacją różnorodnych podejść i ruchów religijnych, które powstają jako reakcja na tradycyjne wierzenia Kościoła katolickiego, wspólnot chrześcijańskich oraz innych głównych religii świata. Autor opisuje to zjawisko jako pojawianie się alternatywnych systemów religijnych lub form religijności, ukazując ich obecność równolegle do głównych religii od czasów ich powstania. Jednak dopiero w latach 70. XX wieku badania nad alternatywnymi formami religijności zaczęły funkcjonować jako samodzielna dziedzina naukowa, którą obecnie zgłębiają liczni badacze na całym globie.
Autor tej pracy wpisuje swoje analizy w kontekst badań prowadzonych przez takich ekspertów jak M. Introvigne, J. Gordon Melton i E. Barker. Charakterystycznym dla tej książki jest wykorzystanie realistycznej filozofii bytu jako podstawy metodologicznej. Kombinacja danych historycznych, krytycznych analiz źródeł oraz społecznych kontekstów analizowanych zjawisk oferuje solidną bazę do dalszych filozoficznych rozważań, które odbywają się w ramach realistycznej filozofii bytu, kultywowanej przez Lubelską Szkołę Filozoficzną, do której autor należy.
Struktura książki obejmuje dwie części. Pierwsza z nich systematyzuje dotychczasową wiedzę na temat alternatywnej formy religijności. Zawiera ona omówienie zagadnień terminologicznych, przyczyn oraz źródeł wyników wcześniejszych badań nad wpływem alternatywnych ruchów religijnych zarówno na jednostki, jak i społeczeństwo. Przedstawione są tu także najistotniejsze sekty i herezje w historii Europy oraz współczesne ruchy alternatywne. Druga część książki poświęcona jest analizie powiązań między filozoficznymi ideami a naukami i doktrynami alternatywnych ruchów religijnych, przy czym szczególny nacisk kładzie na kluczowe współczesne koncepcje filozoficzne, które przyczyniły się do aktualnej pozycji tych ruchów w kulturze Zachodu.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka zajmuje się filozoficzną interpretacją różnorodnych podejść i ruchów religijnych, które powstają jako reakcja na tradycyjne wierzenia Kościoła katolickiego, wspólnot chrześcijańskich oraz innych głównych religii świata. Autor opisuje to zjawisko jako pojawianie się alternatywnych systemów religijnych lub form religijności, ukazując ich obecność równolegle do głównych religii od czasów ich powstania. Jednak dopiero w latach 70. XX wieku badania nad alternatywnymi formami religijności zaczęły funkcjonować jako samodzielna dziedzina naukowa, którą obecnie zgłębiają liczni badacze na całym globie.
Autor tej pracy wpisuje swoje analizy w kontekst badań prowadzonych przez takich ekspertów jak M. Introvigne, J. Gordon Melton i E. Barker. Charakterystycznym dla tej książki jest wykorzystanie realistycznej filozofii bytu jako podstawy metodologicznej. Kombinacja danych historycznych, krytycznych analiz źródeł oraz społecznych kontekstów analizowanych zjawisk oferuje solidną bazę do dalszych filozoficznych rozważań, które odbywają się w ramach realistycznej filozofii bytu, kultywowanej przez Lubelską Szkołę Filozoficzną, do której autor należy.
Struktura książki obejmuje dwie części. Pierwsza z nich systematyzuje dotychczasową wiedzę na temat alternatywnej formy religijności. Zawiera ona omówienie zagadnień terminologicznych, przyczyn oraz źródeł wyników wcześniejszych badań nad wpływem alternatywnych ruchów religijnych zarówno na jednostki, jak i społeczeństwo. Przedstawione są tu także najistotniejsze sekty i herezje w historii Europy oraz współczesne ruchy alternatywne. Druga część książki poświęcona jest analizie powiązań między filozoficznymi ideami a naukami i doktrynami alternatywnych ruchów religijnych, przy czym szczególny nacisk kładzie na kluczowe współczesne koncepcje filozoficzne, które przyczyniły się do aktualnej pozycji tych ruchów w kulturze Zachodu.
