Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Erystyka, czyli sztuka prowadzenia sporów
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Tadeusz Kotarbiński podkreśla znaczenie świadomości potencjalnych strategii używanych w sporach z ludźmi nieuczciwymi i zachęca do zapoznania się z myślami Schopenhauera. Dialektyka erystyczna dotyczy sztuki prowadzenia dyskusji tak, aby zawsze wydawać się mieć rację, nawet jeśli obiektywnie jej nie mamy. Często zdarza się, że choć nasze argumenty są logiczne, nie są one uznawane za takie przez publiczność ani nawet przez nas samych, gdy nasz przeciwnik skutecznie odpiera nasze tezy. Różnica między obiektywną prawdą a postrzeganą siłą argumentu jest kluczowa i to właśnie na tej różnicy opiera się dialektyka erystyczna.
Gdyby zło nie istniało w ludzkiej naturze i gdybyśmy prowadząc dialog, zawsze byli całkowicie uczciwi, to dążylibyśmy wyłącznie do odkrycia prawdy, niezależnie od tego, czy pierwotnie była ona częścią naszego stanowiska, czy stanowiska oponenta. W takim przypadku osobiste korzyści z wygrania sporu byłyby dla nas drugorzędne, ponieważ bardziej zależałoby nam na obiektywnej prawdzie. Jednak ludzka pycha, zwłaszcza związana z poczuciem własnej wartości intelektualnej, niechętnie akceptuje sytuację, w której okazuje się, że nasze przekonania były błędne, a to, co mówił przeciwnik — prawdziwe.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Tadeusz Kotarbiński podkreśla znaczenie świadomości potencjalnych strategii używanych w sporach z ludźmi nieuczciwymi i zachęca do zapoznania się z myślami Schopenhauera. Dialektyka erystyczna dotyczy sztuki prowadzenia dyskusji tak, aby zawsze wydawać się mieć rację, nawet jeśli obiektywnie jej nie mamy. Często zdarza się, że choć nasze argumenty są logiczne, nie są one uznawane za takie przez publiczność ani nawet przez nas samych, gdy nasz przeciwnik skutecznie odpiera nasze tezy. Różnica między obiektywną prawdą a postrzeganą siłą argumentu jest kluczowa i to właśnie na tej różnicy opiera się dialektyka erystyczna.
Gdyby zło nie istniało w ludzkiej naturze i gdybyśmy prowadząc dialog, zawsze byli całkowicie uczciwi, to dążylibyśmy wyłącznie do odkrycia prawdy, niezależnie od tego, czy pierwotnie była ona częścią naszego stanowiska, czy stanowiska oponenta. W takim przypadku osobiste korzyści z wygrania sporu byłyby dla nas drugorzędne, ponieważ bardziej zależałoby nam na obiektywnej prawdzie. Jednak ludzka pycha, zwłaszcza związana z poczuciem własnej wartości intelektualnej, niechętnie akceptuje sytuację, w której okazuje się, że nasze przekonania były błędne, a to, co mówił przeciwnik — prawdziwe.
