Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Dualizm w dawnych literaturach romańskich
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Historia cywilizacji pełna jest przykładów ukazujących powtarzalność zarówno na poziomie indywidualnym, jak i społecznym. Kultury od zawsze czerpią inspirację z replik, kopii, imitacji czy odbić lustrzanych, oraz efektu mise en abyme. Choć dzisiaj kojarzymy to zjawisko z epoką współczesną, kiedy to mnożenie różnych form stało się kluczowym narzędziem kreacji i interpretacji, jego korzenie sięgają starożytnych czasów. Dualizm, jako pojęcie filozoficzne (łac. dualis), pobudza do rozmyślań nad różnorodnością zjawisk filozoficzno-metafizycznych. Problematykę tę można zobaczyć w myśli Platona, stawiającego duszę ponad ciałem, czy Kartezjusza, który oddzielił substancję duchową (res cogitans) od materialnej (res extensa), a także w kontekście teologicznym rozważającym napięcia pomiędzy ludzkim a boskim, piekłem a niebem.
Na gruncie literatury, dualizm manifestuje się w istnieniu dwóch odrębnych zasad, takich jak duch i materia czy ciało i dusza. Może również ukazywać się jako pluralizm, przejawiający się w różnorodnych interakcjach komponentów, co stymuluje nieustanny rozwój i ewolucję. Dualizm przenika także formy wypowiedzi, przejawiając się w tekstach, które łączą cechy różnych gatunków, tworząc dzieła o charakterze hybrydowym. Dyskusje o podobieństwie, tożsamości czy różnicach często odwołują się do rzeczywistości historyczno-empirycznej oraz tradycji pełnej kodów, topoi i kanonów.
Sztuka, język i literatura bogate są w możliwości interpretacyjne, które oferuje ten temat. Od transformacji mimetycznych po metatekstualność i tematykę sobowtórów, literackie eksperymentowanie z odbiciami i deformacjami otwiera przed twórcami nowe perspektywy. Również retoryka bazująca na podwojeniu, jak metafory, metonimie, chiazmy czy antytezy, wskazuje, jak teksty czerpią swoje znaczenia z oryginałów, przekształcając je poprzez parodię, groteskę, aluzje czy adaptacje.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Historia cywilizacji pełna jest przykładów ukazujących powtarzalność zarówno na poziomie indywidualnym, jak i społecznym. Kultury od zawsze czerpią inspirację z replik, kopii, imitacji czy odbić lustrzanych, oraz efektu mise en abyme. Choć dzisiaj kojarzymy to zjawisko z epoką współczesną, kiedy to mnożenie różnych form stało się kluczowym narzędziem kreacji i interpretacji, jego korzenie sięgają starożytnych czasów. Dualizm, jako pojęcie filozoficzne (łac. dualis), pobudza do rozmyślań nad różnorodnością zjawisk filozoficzno-metafizycznych. Problematykę tę można zobaczyć w myśli Platona, stawiającego duszę ponad ciałem, czy Kartezjusza, który oddzielił substancję duchową (res cogitans) od materialnej (res extensa), a także w kontekście teologicznym rozważającym napięcia pomiędzy ludzkim a boskim, piekłem a niebem.
Na gruncie literatury, dualizm manifestuje się w istnieniu dwóch odrębnych zasad, takich jak duch i materia czy ciało i dusza. Może również ukazywać się jako pluralizm, przejawiający się w różnorodnych interakcjach komponentów, co stymuluje nieustanny rozwój i ewolucję. Dualizm przenika także formy wypowiedzi, przejawiając się w tekstach, które łączą cechy różnych gatunków, tworząc dzieła o charakterze hybrydowym. Dyskusje o podobieństwie, tożsamości czy różnicach często odwołują się do rzeczywistości historyczno-empirycznej oraz tradycji pełnej kodów, topoi i kanonów.
Sztuka, język i literatura bogate są w możliwości interpretacyjne, które oferuje ten temat. Od transformacji mimetycznych po metatekstualność i tematykę sobowtórów, literackie eksperymentowanie z odbiciami i deformacjami otwiera przed twórcami nowe perspektywy. Również retoryka bazująca na podwojeniu, jak metafory, metonimie, chiazmy czy antytezy, wskazuje, jak teksty czerpią swoje znaczenia z oryginałów, przekształcając je poprzez parodię, groteskę, aluzje czy adaptacje.
