Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Cięcie ciał. Ruchome obrazy
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Badanie więzi między ciałami a ruchomymi obrazami stanowi kluczowy obszar zainteresowania współczesnej kultury wizualnej, obejmując zarówno teoretyczne, jak i praktyczne aspekty tego zagadnienia. Od początków chronofotografii po najnowocześniejsze media wirtualnej rzeczywistości, dynamiczne obrazy nie odnoszą się wyłącznie do wytworów kinematograficznych, ale również do szerokiej gamy technicznych przedstawień skupionych na wizualizacji ruchu oraz uchwyceniu zmieniającej się rzeczywistości w obrazach pojedynczych lub sekwencyjnych. Centralne miejsce zajmują tutaj pytania o sam ruch obrazów, ich transmedialność, mobilność oraz umiejscowienie w zmiennych kontekstach społecznych, politycznych, ekonomicznych i kulturowych. Ciało, nie tylko ludzkie, ale także inne formy cielesności, stanowi istotny punkt odniesienia i wyzwanie w sferze kultury wizualnej, mimo że historia ruchomych obrazów pozostaje w dużej mierze antropocentryczna.
Autorzy zebranych w tej publikacji tekstów badają różnorodne formy obrazów, od fotograficznych przez filmowe, zarówno analogowe, jak i cyfrowe, aż po te związane z nauką i sztuką współczesną czy popularnymi praktykami sieciowymi. Analizują one, w jaki sposób ruchome obrazy "rozcinają" ciała, jak je eksplorują, badają i przekształcają, tworząc przy tym nowe znaczenia i narracje. Oprócz tego, książka porusza kwestię "ciała" obrazu, które jest podatne na zniszczenie i rozpad, ale jednocześnie obecne i działające w realnym świecie. Zwraca także uwagę na ciało odbiorcy, na które ruchome obrazy oddziałują w sposób intensywny, wielozmysłowy, niekiedy wręcz przemocowy.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Badanie więzi między ciałami a ruchomymi obrazami stanowi kluczowy obszar zainteresowania współczesnej kultury wizualnej, obejmując zarówno teoretyczne, jak i praktyczne aspekty tego zagadnienia. Od początków chronofotografii po najnowocześniejsze media wirtualnej rzeczywistości, dynamiczne obrazy nie odnoszą się wyłącznie do wytworów kinematograficznych, ale również do szerokiej gamy technicznych przedstawień skupionych na wizualizacji ruchu oraz uchwyceniu zmieniającej się rzeczywistości w obrazach pojedynczych lub sekwencyjnych. Centralne miejsce zajmują tutaj pytania o sam ruch obrazów, ich transmedialność, mobilność oraz umiejscowienie w zmiennych kontekstach społecznych, politycznych, ekonomicznych i kulturowych. Ciało, nie tylko ludzkie, ale także inne formy cielesności, stanowi istotny punkt odniesienia i wyzwanie w sferze kultury wizualnej, mimo że historia ruchomych obrazów pozostaje w dużej mierze antropocentryczna.
Autorzy zebranych w tej publikacji tekstów badają różnorodne formy obrazów, od fotograficznych przez filmowe, zarówno analogowe, jak i cyfrowe, aż po te związane z nauką i sztuką współczesną czy popularnymi praktykami sieciowymi. Analizują one, w jaki sposób ruchome obrazy "rozcinają" ciała, jak je eksplorują, badają i przekształcają, tworząc przy tym nowe znaczenia i narracje. Oprócz tego, książka porusza kwestię "ciała" obrazu, które jest podatne na zniszczenie i rozpad, ale jednocześnie obecne i działające w realnym świecie. Zwraca także uwagę na ciało odbiorcy, na które ruchome obrazy oddziałują w sposób intensywny, wielozmysłowy, niekiedy wręcz przemocowy.
