Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.






Nowa
Książka nowa.





Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.





Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.





Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Być gościem w katastrofie
DODAJ DO LISTY ŻYCZEŃ
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Wojna jest, jak mówił Goya, zjawiskiem, które dociera do nas przede wszystkim przez wzrok, co artysta uchwycił w swoich słynnych "Okropnościach wojny". Współcześnie możemy dodać, że obrazy ukazujące cierpienie nie tylko je przekazują, ale także powodują, że stajemy się na nie odporni.
Od inwazji Rosji na Ukrainę 24 lutego 2022 roku, docierają do nas nieprzerwanie obrazy ukazujące ludzkie cierpienie na niespotykaną dotąd skalę. Co właściwie widzimy w tych obrazach, a co nam umyka? Czy sposób, w jaki patrzymy, rzeczywiście coś zmienia, czy też przybiera formę niezdrowej ciekawości wglądania tam, gdzie nie powinniśmy? Kim jesteśmy w tej wizualnej narracji: świadkami niesprawiedliwości, uczestnikami medialnego spektaklu czy po prostu przypadkowymi oglądaczami?
Książka "Być gościem w katastrofie" to antropologiczny esej, który bada sposób, w jaki patrzymy na wojnę w Ukrainie poprzez pryzmat jej obrazów i sztuki. Zastanawia się, co dzisiaj oznacza pojęcia takie jak patrzeć, zaczynać, uciekać, doświadczać bólu, przeżywać emocje, nienawidzić, dokumentować, przekraczać granice, dekolonizować, a także pisać o tym. Oprócz tego, książka snuje refleksję nad charkowskim Domem "Słowo", w którym odbijają się losy ukraińskiej kultury ostatnich stu lat. Jest to także opowieść o poszukiwaniu miejsca w tej wojennej rzeczywistości, o próbie pogodzenia bezstronnego badawczego podejścia z emocjonalnym zaangażowaniem.
Jak zauważa prof. Roch Sulima, Tomasz Szerszeń stworzył wyjątkową książkę, proponując nowatorską perspektywę antropologiczną na temat wojny, a może nawet nowy sposób wyrażania się, który poszerza dotychczasowe granice tego, co kiedyś wydawało się niemożliwe.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Wojna jest, jak mówił Goya, zjawiskiem, które dociera do nas przede wszystkim przez wzrok, co artysta uchwycił w swoich słynnych "Okropnościach wojny". Współcześnie możemy dodać, że obrazy ukazujące cierpienie nie tylko je przekazują, ale także powodują, że stajemy się na nie odporni.
Od inwazji Rosji na Ukrainę 24 lutego 2022 roku, docierają do nas nieprzerwanie obrazy ukazujące ludzkie cierpienie na niespotykaną dotąd skalę. Co właściwie widzimy w tych obrazach, a co nam umyka? Czy sposób, w jaki patrzymy, rzeczywiście coś zmienia, czy też przybiera formę niezdrowej ciekawości wglądania tam, gdzie nie powinniśmy? Kim jesteśmy w tej wizualnej narracji: świadkami niesprawiedliwości, uczestnikami medialnego spektaklu czy po prostu przypadkowymi oglądaczami?
Książka "Być gościem w katastrofie" to antropologiczny esej, który bada sposób, w jaki patrzymy na wojnę w Ukrainie poprzez pryzmat jej obrazów i sztuki. Zastanawia się, co dzisiaj oznacza pojęcia takie jak patrzeć, zaczynać, uciekać, doświadczać bólu, przeżywać emocje, nienawidzić, dokumentować, przekraczać granice, dekolonizować, a także pisać o tym. Oprócz tego, książka snuje refleksję nad charkowskim Domem "Słowo", w którym odbijają się losy ukraińskiej kultury ostatnich stu lat. Jest to także opowieść o poszukiwaniu miejsca w tej wojennej rzeczywistości, o próbie pogodzenia bezstronnego badawczego podejścia z emocjonalnym zaangażowaniem.
Jak zauważa prof. Roch Sulima, Tomasz Szerszeń stworzył wyjątkową książkę, proponując nowatorską perspektywę antropologiczną na temat wojny, a może nawet nowy sposób wyrażania się, który poszerza dotychczasowe granice tego, co kiedyś wydawało się niemożliwe.