Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Encyklopedia Prawo nie tylko dla prawników
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Shmuel N. Eisenstadt, urodzony w 1923 roku w Warszawie, jest uznawany za jednego z czołowych socjologów na świecie. Jego badania znacząco wpłynęły na redefinicję teorii socjologicznych, wprowadzając jedne z najważniejszych koncepcji w socjologii historycznej. Mimo że w Polsce jego prace nie zdobyły szerokiego uznania, ich znaczenie akademickie przewyższa nawet takich autorów jak Huntington czy Fukuyama. Eisenstadt w szerokiej gamie swoich badań analizował wielkie cywilizacje oraz ekonomiczne orientacje znaczących religii świata. Podważył on klasyczne koncepcje modernizacji, które postrzegały Europę jako szczyt nowoczesności. Według jego analiz ani „konwergencja cywilizacji”, ani dominacja którejkolwiek z nich, ani „koniec historii” nie są możliwe. Cywilizacje, w ujęciu Eisenstadta, nie są stabilne i ustalone, lecz wciąż przechodzą przemiany, będące wynikiem ich wewnętrznej dynamiki oraz interakcji z innymi cywilizacjami. W tej różnorodnej panoramie szczególne miejsce zajmują cywilizacje osiowe, które rozwinęły „wizje transcendentalne” - w tym religie, ideologie, oraz utopie, a także herezje i ruchy protestu, tworząc w ten sposób napięcia między istniejącym porządkiem a normatywnymi ideałami.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Shmuel N. Eisenstadt, urodzony w 1923 roku w Warszawie, jest uznawany za jednego z czołowych socjologów na świecie. Jego badania znacząco wpłynęły na redefinicję teorii socjologicznych, wprowadzając jedne z najważniejszych koncepcji w socjologii historycznej. Mimo że w Polsce jego prace nie zdobyły szerokiego uznania, ich znaczenie akademickie przewyższa nawet takich autorów jak Huntington czy Fukuyama. Eisenstadt w szerokiej gamie swoich badań analizował wielkie cywilizacje oraz ekonomiczne orientacje znaczących religii świata. Podważył on klasyczne koncepcje modernizacji, które postrzegały Europę jako szczyt nowoczesności. Według jego analiz ani „konwergencja cywilizacji”, ani dominacja którejkolwiek z nich, ani „koniec historii” nie są możliwe. Cywilizacje, w ujęciu Eisenstadta, nie są stabilne i ustalone, lecz wciąż przechodzą przemiany, będące wynikiem ich wewnętrznej dynamiki oraz interakcji z innymi cywilizacjami. W tej różnorodnej panoramie szczególne miejsce zajmują cywilizacje osiowe, które rozwinęły „wizje transcendentalne” - w tym religie, ideologie, oraz utopie, a także herezje i ruchy protestu, tworząc w ten sposób napięcia między istniejącym porządkiem a normatywnymi ideałami.
