Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Autobusem i trolejbusem przez lubelskie osiedla 1945-1989
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Lublin, leżący we wschodniej części Polski, doświadczył znaczącego rozwoju po II wojnie światowej. Miasto szybko powiększyło się przez utworzenie nowych dzielnic mieszkalnych. Rozkwitł także system dróg oraz miejskiej komunikacji, która stała się istotnym elementem życia mieszkańców. Choć autobusy i trolejbusy takie jak Ikarus, Jelcz, San, Skoda i ZIU już zniknęły z miejskiego krajobrazu, wciąż budzą nostalgię, przypominając czasy, gdy były podstawowym środkiem transportu do pracy i szkoły.
Książka, o której mowa, stanowi efekt dogłębnego badania setek nieznanych wcześniej dokumentów archiwalnych, co zaowocowało fascynującą opowieścią o dynamicznym rozwoju Lublina. Fakty i liczby są w niej uzupełnione wciągającymi anegdotami z prasy tamtych lat. Publikacja ta stanowi pierwsze pełne opracowanie historii komunikacji miejskiej Lublina w czasach PRL-u, rok po roku, dostarczając bogatych informacji na temat linii, taboru i ewolucji transportu. Uwzględnia również rozbudowę sieci ulicznej, która od skromnych brukowanych dróg przeszła metamorfozę do asfaltowych arterii.
W książce omówiono także rozwój osiedli mieszkaniowych, ukazując proces powstawania takich miejsc jak ZOR, LSM, Kalinowszczyzna, Czechów i Czuby. Opisano budowlane przemiany – od cegieł po nowoczesne bloki wielkopłytowe systemów OWT i W-70. Dla pasjonatów komunikacji miejskiej i transportu interesujące będą unikalne, wcześniej niepublikowane zdjęcia lubelskiego taboru z lat 70. i 80., wykonane przez zagranicznych fotografów. Z kolei dla miłośników historii urbanizacji cenne okażą się archiwalne fotografie dokumentujące budowę osiedli, takich jak LSM, Czechów i Czuby.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Lublin, leżący we wschodniej części Polski, doświadczył znaczącego rozwoju po II wojnie światowej. Miasto szybko powiększyło się przez utworzenie nowych dzielnic mieszkalnych. Rozkwitł także system dróg oraz miejskiej komunikacji, która stała się istotnym elementem życia mieszkańców. Choć autobusy i trolejbusy takie jak Ikarus, Jelcz, San, Skoda i ZIU już zniknęły z miejskiego krajobrazu, wciąż budzą nostalgię, przypominając czasy, gdy były podstawowym środkiem transportu do pracy i szkoły.
Książka, o której mowa, stanowi efekt dogłębnego badania setek nieznanych wcześniej dokumentów archiwalnych, co zaowocowało fascynującą opowieścią o dynamicznym rozwoju Lublina. Fakty i liczby są w niej uzupełnione wciągającymi anegdotami z prasy tamtych lat. Publikacja ta stanowi pierwsze pełne opracowanie historii komunikacji miejskiej Lublina w czasach PRL-u, rok po roku, dostarczając bogatych informacji na temat linii, taboru i ewolucji transportu. Uwzględnia również rozbudowę sieci ulicznej, która od skromnych brukowanych dróg przeszła metamorfozę do asfaltowych arterii.
W książce omówiono także rozwój osiedli mieszkaniowych, ukazując proces powstawania takich miejsc jak ZOR, LSM, Kalinowszczyzna, Czechów i Czuby. Opisano budowlane przemiany – od cegieł po nowoczesne bloki wielkopłytowe systemów OWT i W-70. Dla pasjonatów komunikacji miejskiej i transportu interesujące będą unikalne, wcześniej niepublikowane zdjęcia lubelskiego taboru z lat 70. i 80., wykonane przez zagranicznych fotografów. Z kolei dla miłośników historii urbanizacji cenne okażą się archiwalne fotografie dokumentujące budowę osiedli, takich jak LSM, Czechów i Czuby.
