Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Złota era kina węgierskiego
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Nasza książka ma na celu przybliżenie zjawiska węgierskiego kina poprzez dwa różnorodne spojrzenia. Z jednej strony przedstawiamy krytyczną perspektywę, zawartą w esejach autorstwa węgierskich badaczy filmowych, takich jak Gyrgy Bron, Gbor Gelencsr, Lórnt Sthr i Balzs Varga. W swoich pracach skupiają się oni na analizie kluczowych aspektów politycznych, historycznych i stylistycznych w twórczości filmowej tamtych lat. Ponadto badają, jak Nowa Fala wpłynęła na odradzające się węgierskie kino. Jednak artystyczne ramy nie wyczerpują tematu. Istotnym elementem budującym legendę złotej ery węgierskiej kinematografii jest także specyficzny środkowoeuropejski kontekst, w którym kolejne produkcje znalazły oddźwięk w Polsce i ówczesnej Czechosłowacji.
Z kolei opowieści Jiriego Krlka, Radima Valaka i Andrzeja Wernera oferują wgląd w nie tak odległy, choć częściowo zapomniany świat. Pokazują one, jak film mógł być nie tylko artystycznym czy intelektualnym zjawiskiem, lecz także istotnym wydarzeniem społecznym i politycznym. Przywołują czasy, kiedy udział w seansie filmowym był świadomym wyborem, mającym znaczący wpływ na umysłowość i postawy widzów.
Robert Kardzis, Jan Topolski
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Nasza książka ma na celu przybliżenie zjawiska węgierskiego kina poprzez dwa różnorodne spojrzenia. Z jednej strony przedstawiamy krytyczną perspektywę, zawartą w esejach autorstwa węgierskich badaczy filmowych, takich jak Gyrgy Bron, Gbor Gelencsr, Lórnt Sthr i Balzs Varga. W swoich pracach skupiają się oni na analizie kluczowych aspektów politycznych, historycznych i stylistycznych w twórczości filmowej tamtych lat. Ponadto badają, jak Nowa Fala wpłynęła na odradzające się węgierskie kino. Jednak artystyczne ramy nie wyczerpują tematu. Istotnym elementem budującym legendę złotej ery węgierskiej kinematografii jest także specyficzny środkowoeuropejski kontekst, w którym kolejne produkcje znalazły oddźwięk w Polsce i ówczesnej Czechosłowacji.
Z kolei opowieści Jiriego Krlka, Radima Valaka i Andrzeja Wernera oferują wgląd w nie tak odległy, choć częściowo zapomniany świat. Pokazują one, jak film mógł być nie tylko artystycznym czy intelektualnym zjawiskiem, lecz także istotnym wydarzeniem społecznym i politycznym. Przywołują czasy, kiedy udział w seansie filmowym był świadomym wyborem, mającym znaczący wpływ na umysłowość i postawy widzów.
Robert Kardzis, Jan Topolski
