Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Ziemia otworzy usta
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Publikacja oraz wspierająca ją wystawa są wynikiem dialogu, który zainicjowano w Muzeum Sztuki między twórczościami malarza z Gujany, Aubreyego Williamsa, powiązanego z Wielką Brytanią, a polską artystką żydowskiego pochodzenia, Erną Rosenstein, urodzoną we Lwowie. Ich wspólna obecność w zbiorach muzeum oraz podobieństwa w ich artystycznej działalności stały się punktem wyjścia do refleksji nad sztuką, gdzie złożona historia oraz diaspora znajdują odzwierciedlenie w abstrakcji i surrealizmie. Rozmowa ta wywołuje debatę o wpływie pozostałości po Holokauście i kolonializmie, zarówno w połowie XX wieku, jak i współcześnie, oraz ich oddziaływaniu na naszą obecność.
Konfrontacja dwóch unikalnych dróg artystycznych umożliwia nie tylko nową perspektywę na ich dorobek, ale również skłania do ponownego przemyślenia kategorii związanych z powojennym malarstwem oraz społecznej pamięci. Spotkanie to ukazuje, jak niegeometryczna abstrakcja może odzwierciedlać traumę dwóch ogromnych tragedii historycznych oraz jak tworzy się pamięć o nich i ich przedstawienie. Jednocześnie stawia pytania o związki i możliwości porównań między nimi. Autorzy rozróżniają doświadczenia Rosenstein jako świadkini Holokaustu od biografii Williamsa, potomka afrokaraibskich przodków, podkreślając jednocześnie długowieczność przemocy.
Eseje zawarte w publikacji uzupełnione są reprodukcjami wybranych obrazów i rysunków zaprezentowanych na wystawie oraz innych, które zostały omówione w treści książki.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Publikacja oraz wspierająca ją wystawa są wynikiem dialogu, który zainicjowano w Muzeum Sztuki między twórczościami malarza z Gujany, Aubreyego Williamsa, powiązanego z Wielką Brytanią, a polską artystką żydowskiego pochodzenia, Erną Rosenstein, urodzoną we Lwowie. Ich wspólna obecność w zbiorach muzeum oraz podobieństwa w ich artystycznej działalności stały się punktem wyjścia do refleksji nad sztuką, gdzie złożona historia oraz diaspora znajdują odzwierciedlenie w abstrakcji i surrealizmie. Rozmowa ta wywołuje debatę o wpływie pozostałości po Holokauście i kolonializmie, zarówno w połowie XX wieku, jak i współcześnie, oraz ich oddziaływaniu na naszą obecność.
Konfrontacja dwóch unikalnych dróg artystycznych umożliwia nie tylko nową perspektywę na ich dorobek, ale również skłania do ponownego przemyślenia kategorii związanych z powojennym malarstwem oraz społecznej pamięci. Spotkanie to ukazuje, jak niegeometryczna abstrakcja może odzwierciedlać traumę dwóch ogromnych tragedii historycznych oraz jak tworzy się pamięć o nich i ich przedstawienie. Jednocześnie stawia pytania o związki i możliwości porównań między nimi. Autorzy rozróżniają doświadczenia Rosenstein jako świadkini Holokaustu od biografii Williamsa, potomka afrokaraibskich przodków, podkreślając jednocześnie długowieczność przemocy.
Eseje zawarte w publikacji uzupełnione są reprodukcjami wybranych obrazów i rysunków zaprezentowanych na wystawie oraz innych, które zostały omówione w treści książki.
