Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Wielojęzyczność jako wyzwanie społeczne, kulturowe i edukacyjne
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka jest wynikiem intensywnych dyskusji toczonych podczas spotkań Zespołu Języka Polskiego poza Granicami Rady Języka Polskiego przy Prezydium PAN, które miały miejsce w latach 2021-2022. W spotkaniach uczestniczyli różnorodni naukowcy z kraju i zagranicy, a ich rozmowy miały na celu zbadanie współczesnych trendów w polonistyce, koncentrując się na wielojęzyczności jako wyzwaniu społecznym, kulturowym, językowym i edukacyjnym. Monografia przybliża różnorodność podejść badawczych i podkreśla interdyscyplinarny charakter zjawiska wielojęzyczności.
Zawartość książki obejmuje badania nad kontaktami języka polskiego w różnych kontekstach, takich jak relacje polsko-portugalskie w Brazylii, polsko-ukraińskie w Polsce, oraz polsko-angielskie w Wielkiej Brytanii. Porusza również kwestie wielojęzyczności w rodzinach polsko-egipskich oraz sytuacje językowe w kontekście rumuńsko-ukraińsko-rosyjsko-polskim. Ostatni rozdział prezentuje prace Zespołu Języka Polskiego poza Granicami oraz cykl, który zaowocował powstaniem tej książki.
Wyniki badań przedstawionych w tej publikacji są istotne dla dziedzin takich jak lingwistyka, glottodydaktyka, logopedia i socjolingwistyka. Prezentowane teksty wskazują na wiele tematów wymagających dalszej eksploracji, zwłaszcza w kontekście dynamicznie zmieniającej się sytuacji językowej Polski, która z kraju monolingwalnego przekształca się w państwo wielojęzyczne. Jak zauważyli recenzenci, profesor Elżbieta Sękowska z Uniwersytetu Warszawskiego i dr hab. Michał Głuszkowski z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, poruszane zagadnienia są aktualne i nadal mało opisane w polskim językoznawstwie, co czyni je interesującymi nie tylko dla językoznawców, ale również dla przedstawicieli innych dziedzin badawczych.
Redaktorką tej serii wydawniczej jest dr hab. Anna Żurek, związana z Uniwersytetem Wrocławskim, gdzie prowadzi Szkołę Języka Polskiego i Kultury dla Cudzoziemców. Jest inicjatorką serii "Glotto-Logo", która zajmuje się tematyką nauczania języka polskiego, wielojęzycznością i logopedią. Jej naukowe zainteresowania obejmują m.in. teorię akwizycji języka, bilingwizm, etykietę językową, dydaktykę języka polskiego jako obcego oraz edukację dzieci z doświadczeniem migracyjnym.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka jest wynikiem intensywnych dyskusji toczonych podczas spotkań Zespołu Języka Polskiego poza Granicami Rady Języka Polskiego przy Prezydium PAN, które miały miejsce w latach 2021-2022. W spotkaniach uczestniczyli różnorodni naukowcy z kraju i zagranicy, a ich rozmowy miały na celu zbadanie współczesnych trendów w polonistyce, koncentrując się na wielojęzyczności jako wyzwaniu społecznym, kulturowym, językowym i edukacyjnym. Monografia przybliża różnorodność podejść badawczych i podkreśla interdyscyplinarny charakter zjawiska wielojęzyczności.
Zawartość książki obejmuje badania nad kontaktami języka polskiego w różnych kontekstach, takich jak relacje polsko-portugalskie w Brazylii, polsko-ukraińskie w Polsce, oraz polsko-angielskie w Wielkiej Brytanii. Porusza również kwestie wielojęzyczności w rodzinach polsko-egipskich oraz sytuacje językowe w kontekście rumuńsko-ukraińsko-rosyjsko-polskim. Ostatni rozdział prezentuje prace Zespołu Języka Polskiego poza Granicami oraz cykl, który zaowocował powstaniem tej książki.
Wyniki badań przedstawionych w tej publikacji są istotne dla dziedzin takich jak lingwistyka, glottodydaktyka, logopedia i socjolingwistyka. Prezentowane teksty wskazują na wiele tematów wymagających dalszej eksploracji, zwłaszcza w kontekście dynamicznie zmieniającej się sytuacji językowej Polski, która z kraju monolingwalnego przekształca się w państwo wielojęzyczne. Jak zauważyli recenzenci, profesor Elżbieta Sękowska z Uniwersytetu Warszawskiego i dr hab. Michał Głuszkowski z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, poruszane zagadnienia są aktualne i nadal mało opisane w polskim językoznawstwie, co czyni je interesującymi nie tylko dla językoznawców, ale również dla przedstawicieli innych dziedzin badawczych.
Redaktorką tej serii wydawniczej jest dr hab. Anna Żurek, związana z Uniwersytetem Wrocławskim, gdzie prowadzi Szkołę Języka Polskiego i Kultury dla Cudzoziemców. Jest inicjatorką serii "Glotto-Logo", która zajmuje się tematyką nauczania języka polskiego, wielojęzycznością i logopedią. Jej naukowe zainteresowania obejmują m.in. teorię akwizycji języka, bilingwizm, etykietę językową, dydaktykę języka polskiego jako obcego oraz edukację dzieci z doświadczeniem migracyjnym.
