Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Teatrologia na rozdrożach
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Na początku XX wieku, gdy teatrologia zaczynała zdobywać uznanie jako niezależna dziedzina akademicka, kluczowym przedmiotem jej badań stało się przedstawienie teatralne. Po przeszło stu latach nie przestajemy rozważać, jaka jest prawdziwa esencja teatru. Czy wszystkie formy ekspresji można uznać za teatr, czy raczej należy je interpretować jako widowisko bądź performance? Współczesna teatrologia postmodernistyczna, poprzez swoją otwartość i elastyczność, nieustannie boryka się z pytaniami o własną tożsamość, ale jednocześnie znajduje się w stanie ciągłego rozwoju.
Prezentujemy Czytelnikom zbiór tekstów, który jest jedynie jednym z wielu etapów w podróży przez współczesną teorię widowisk. To przemyślenia zarówno pielgrzyma teatru, jak i filozofa, a także świadectwo praktyka. Ta wielogłosowa analiza koncentruje się na kilku kluczowych obszarach badań, które są istotne dla obecnej nauki o widowiskach.
Adriana Świątek, magister i doktorantka w Zakładzie Teatru i Dramatu Uniwersytetu Śląskiego, od 2011 roku prowadzi badania nad projektem SLAVDOM! EXPEDITION, zajmując się antropologicznymi aspektami widowisk, a szczególnie obrzędem weselnym w kulturze huculskiej. Jest wykładowcą na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Zdobyła uznanie za swoją działalność kulturalną, a jej praca organizacyjna zaowocowała m.in. wystawą fotografii oraz premierą spektaklu. Działa w wielu obszarach sztuki, od fotografii dokumentalnej po reżyserię filmów krótkometrażowych. Publikuje w licznych pismach kulturalnych, takich jak "Opcje" czy "Śląsk".
Piotr Tenczyk, absolwent teatrologii z Uniwersytetu Śląskiego, jest współzałożycielem Stowarzyszenia Teatralnego Dom z Jaśkowic i Otwartego Forum w Jaśkowicach. Jako aktor, reżyser i pisarz, działa na polu poezji i teatru, m.in. jako współtwórca projektu 'Kubek bez Klamek'. Jego twórczość, drukowana w takich pismach jak "Śląsk" czy "Kurier Szczeciński", skupia się na literackiej refleksji nad ludzkim doświadczeniem. Prywatnie jest pasjonatem żeglarstwa oraz miłośnikiem górskich wędrówek, dzieląc życie z rodziną i pielęgnując swoje artystyczne zainteresowania.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Na początku XX wieku, gdy teatrologia zaczynała zdobywać uznanie jako niezależna dziedzina akademicka, kluczowym przedmiotem jej badań stało się przedstawienie teatralne. Po przeszło stu latach nie przestajemy rozważać, jaka jest prawdziwa esencja teatru. Czy wszystkie formy ekspresji można uznać za teatr, czy raczej należy je interpretować jako widowisko bądź performance? Współczesna teatrologia postmodernistyczna, poprzez swoją otwartość i elastyczność, nieustannie boryka się z pytaniami o własną tożsamość, ale jednocześnie znajduje się w stanie ciągłego rozwoju.
Prezentujemy Czytelnikom zbiór tekstów, który jest jedynie jednym z wielu etapów w podróży przez współczesną teorię widowisk. To przemyślenia zarówno pielgrzyma teatru, jak i filozofa, a także świadectwo praktyka. Ta wielogłosowa analiza koncentruje się na kilku kluczowych obszarach badań, które są istotne dla obecnej nauki o widowiskach.
Adriana Świątek, magister i doktorantka w Zakładzie Teatru i Dramatu Uniwersytetu Śląskiego, od 2011 roku prowadzi badania nad projektem SLAVDOM! EXPEDITION, zajmując się antropologicznymi aspektami widowisk, a szczególnie obrzędem weselnym w kulturze huculskiej. Jest wykładowcą na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Zdobyła uznanie za swoją działalność kulturalną, a jej praca organizacyjna zaowocowała m.in. wystawą fotografii oraz premierą spektaklu. Działa w wielu obszarach sztuki, od fotografii dokumentalnej po reżyserię filmów krótkometrażowych. Publikuje w licznych pismach kulturalnych, takich jak "Opcje" czy "Śląsk".
Piotr Tenczyk, absolwent teatrologii z Uniwersytetu Śląskiego, jest współzałożycielem Stowarzyszenia Teatralnego Dom z Jaśkowic i Otwartego Forum w Jaśkowicach. Jako aktor, reżyser i pisarz, działa na polu poezji i teatru, m.in. jako współtwórca projektu 'Kubek bez Klamek'. Jego twórczość, drukowana w takich pismach jak "Śląsk" czy "Kurier Szczeciński", skupia się na literackiej refleksji nad ludzkim doświadczeniem. Prywatnie jest pasjonatem żeglarstwa oraz miłośnikiem górskich wędrówek, dzieląc życie z rodziną i pielęgnując swoje artystyczne zainteresowania.
