Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Sześciolatek w szkolnej ławce
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka przedstawia analizę zagadnień związanych z obniżeniem wieku obowiązku szkolnego dzieci w Polsce do sześciu lat, w kontekście okresu tymczasowych regulacji prawnych, które umożliwiały rodzicom podjęcie decyzji o wcześniejszym rozpoczęciu nauki przez dziecko. Autor dokonał przeglądu zmian, jakie zaszły na przestrzeni lat w zakresie wieku szkolnego oraz struktury systemu edukacji w Polsce. Porównano także rozwiązania przyjęte w innych krajach europejskich, dotyczące wieku rozpoczęcia edukacji oraz organizacji instytucji edukacyjnych, a także przedstawiono konkretne zmiany wprowadzone w ramach proponowanej reformy edukacyjnej.
Część empiryczna publikacji obejmuje różnorodne badania, w tym analizę ogólnopolskich badań opinii społecznej dotyczących akceptacji dla pomysłu obniżenia obowiązkowego wieku szkolnego. Zawiera także wywiad z ówczesną minister edukacji narodowej przeprowadzony w 2013 roku, w którym oceniła ona sytuację społeczną oraz odniosła się do projektowanych zmian w systemie oświaty. Praca zawiera również wywiady z dyrektorami wybranych szkół podstawowych w Katowicach, które miały doświadczenie w pracy z sześciolatkami, oraz prezentuje wyniki ankiet wśród rodziców tych dzieci, które już rozpoczęły naukę.
Intencją autora nie jest opowiedzenie się po jednej ze stron politycznego sporu, ale pokazanie perspektyw osób bezpośrednio zaangażowanych w dyskusję o zmianach w edukacji – dyrektorów szkół i rodziców. Książka jest skierowana głównie do rodziców dzieci sześcioletnich, stojących przed decyzją o edukacji swoich dzieci, a także do dyrektorów szkół, nauczycieli i władz lokalnych. Autorka, licząc na ożywioną dyskusję i poszukiwanie logicznych rozwiązań, wyraża nadzieję, że publikacja przyczyni się do konstruktywnej debaty na temat obniżenia obowiązkowego wieku szkolnego, z pominięciem politycznych wpływów. Rozważania te zmierzają ku ustaleniu, czy taka zmiana stanie się możliwością daną rodzicom czy też będzie wymuszona przez czynniki ekonomiczne, polityczne i społeczne.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka przedstawia analizę zagadnień związanych z obniżeniem wieku obowiązku szkolnego dzieci w Polsce do sześciu lat, w kontekście okresu tymczasowych regulacji prawnych, które umożliwiały rodzicom podjęcie decyzji o wcześniejszym rozpoczęciu nauki przez dziecko. Autor dokonał przeglądu zmian, jakie zaszły na przestrzeni lat w zakresie wieku szkolnego oraz struktury systemu edukacji w Polsce. Porównano także rozwiązania przyjęte w innych krajach europejskich, dotyczące wieku rozpoczęcia edukacji oraz organizacji instytucji edukacyjnych, a także przedstawiono konkretne zmiany wprowadzone w ramach proponowanej reformy edukacyjnej.
Część empiryczna publikacji obejmuje różnorodne badania, w tym analizę ogólnopolskich badań opinii społecznej dotyczących akceptacji dla pomysłu obniżenia obowiązkowego wieku szkolnego. Zawiera także wywiad z ówczesną minister edukacji narodowej przeprowadzony w 2013 roku, w którym oceniła ona sytuację społeczną oraz odniosła się do projektowanych zmian w systemie oświaty. Praca zawiera również wywiady z dyrektorami wybranych szkół podstawowych w Katowicach, które miały doświadczenie w pracy z sześciolatkami, oraz prezentuje wyniki ankiet wśród rodziców tych dzieci, które już rozpoczęły naukę.
Intencją autora nie jest opowiedzenie się po jednej ze stron politycznego sporu, ale pokazanie perspektyw osób bezpośrednio zaangażowanych w dyskusję o zmianach w edukacji – dyrektorów szkół i rodziców. Książka jest skierowana głównie do rodziców dzieci sześcioletnich, stojących przed decyzją o edukacji swoich dzieci, a także do dyrektorów szkół, nauczycieli i władz lokalnych. Autorka, licząc na ożywioną dyskusję i poszukiwanie logicznych rozwiązań, wyraża nadzieję, że publikacja przyczyni się do konstruktywnej debaty na temat obniżenia obowiązkowego wieku szkolnego, z pominięciem politycznych wpływów. Rozważania te zmierzają ku ustaleniu, czy taka zmiana stanie się możliwością daną rodzicom czy też będzie wymuszona przez czynniki ekonomiczne, polityczne i społeczne.
