Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Studia filologiczne w Polsce z perspektywy studenta
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Monografia „Studia filologiczne w Polsce z perspektywy studenta” powstała w ramach projektu badawczego zatytułowanego „Filologia obca w perspektywie studenta. Diagnoza reprezentacji i oczekiwań a modelowanie procesu kształcenia neofilologicznego w Polsce”, zrealizowanego między 2019 a 2023 rokiem pod egidą Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego. Celem projektu było dogłębne poznanie studentów filologii obcych w Polsce - ich potrzeb, oczekiwań, marzeń oraz powodów zadowolenia lub rozczarowania studiami. Badania objęły 4893 studentów z pierwszego i ostatniego roku studiów licencjackich i magisterskich na 43 kierunkach filologicznych w 13 polskich uczelniach publicznych.
Książka ta jest skierowana do szerokiego kręgu odbiorców, w tym pracowników dydaktycznych i władz jednostek językowych, władz uczelni, decydentów związanych ze szkolnictwem wyższym oraz interesariuszy zewnętrznych. Co więcej, może okazać się wartościowa również dla samych studentów kierunków językowych, którzy są jej najważniejszymi beneficjentami.
Autorami monografii są uznani eksperci: Monika Grabowska, adiunkt w Instytucie Filologii Romańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego, której główne zainteresowania obejmują nieformalne nauczanie języków obcych; Magdalena Sowa, profesor Katedry Lingwistyki Stosowanej na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, zajmująca się głównie dydaktyką języków dla celów zawodowych oraz kształceniem nauczycieli języków obcych; oraz Maciej Smuk, profesor w Instytucie Romanistyki na Uniwersytecie Warszawskim, specjalizujący się w psychologicznych i społecznych aspektach nauki języków obcych.
Monografia stanowi istotny wkład w dyskusję dotyczącą roli i przyszłości studiów filologicznych w Polsce, wypełniając istniejącą w tej dziedzinie lukę badawczą. Oferuje ona szerokie spojrzenie na różnorodne filologiczne kierunki, dając wgląd w literaturę przedmiotu. Dodatkowo, autorzy formułują wartościowe rekomendacje dotyczące przyszłych kierunków rozwoju tych studiów. Jak zauważa dr hab. Jacek Makowski, projekt umożliwił rozważenie, w jakim stopniu filologiczne studia przygotowują studentów do współczesnych wyzwań, takich jak rozwój nowych dyscyplin, zmiany geopolityczne, czy mobilność na rynku pracy. Wnioski te powinny być brane pod uwagę w planowaniu przyszłości kształcenia filologicznego w Polsce.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Monografia „Studia filologiczne w Polsce z perspektywy studenta” powstała w ramach projektu badawczego zatytułowanego „Filologia obca w perspektywie studenta. Diagnoza reprezentacji i oczekiwań a modelowanie procesu kształcenia neofilologicznego w Polsce”, zrealizowanego między 2019 a 2023 rokiem pod egidą Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego. Celem projektu było dogłębne poznanie studentów filologii obcych w Polsce - ich potrzeb, oczekiwań, marzeń oraz powodów zadowolenia lub rozczarowania studiami. Badania objęły 4893 studentów z pierwszego i ostatniego roku studiów licencjackich i magisterskich na 43 kierunkach filologicznych w 13 polskich uczelniach publicznych.
Książka ta jest skierowana do szerokiego kręgu odbiorców, w tym pracowników dydaktycznych i władz jednostek językowych, władz uczelni, decydentów związanych ze szkolnictwem wyższym oraz interesariuszy zewnętrznych. Co więcej, może okazać się wartościowa również dla samych studentów kierunków językowych, którzy są jej najważniejszymi beneficjentami.
Autorami monografii są uznani eksperci: Monika Grabowska, adiunkt w Instytucie Filologii Romańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego, której główne zainteresowania obejmują nieformalne nauczanie języków obcych; Magdalena Sowa, profesor Katedry Lingwistyki Stosowanej na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, zajmująca się głównie dydaktyką języków dla celów zawodowych oraz kształceniem nauczycieli języków obcych; oraz Maciej Smuk, profesor w Instytucie Romanistyki na Uniwersytecie Warszawskim, specjalizujący się w psychologicznych i społecznych aspektach nauki języków obcych.
Monografia stanowi istotny wkład w dyskusję dotyczącą roli i przyszłości studiów filologicznych w Polsce, wypełniając istniejącą w tej dziedzinie lukę badawczą. Oferuje ona szerokie spojrzenie na różnorodne filologiczne kierunki, dając wgląd w literaturę przedmiotu. Dodatkowo, autorzy formułują wartościowe rekomendacje dotyczące przyszłych kierunków rozwoju tych studiów. Jak zauważa dr hab. Jacek Makowski, projekt umożliwił rozważenie, w jakim stopniu filologiczne studia przygotowują studentów do współczesnych wyzwań, takich jak rozwój nowych dyscyplin, zmiany geopolityczne, czy mobilność na rynku pracy. Wnioski te powinny być brane pod uwagę w planowaniu przyszłości kształcenia filologicznego w Polsce.
