Stan książek
Nasze książki są dokładnie sprawdzone i jasno określamy stan każdej z nich.
Nowa
Książka nowa.
Używany - jak nowa
Niezauważalne lub prawie niezauważalne ślady używania. Książkę ciężko odróżnić od nowej pozycji.
Używany - dobry
Normalne ślady używania wynikające z kartkowania podczas czytania, brak większych uszkodzeń lub zagięć.
Używany - widoczne ślady użytkowania
zagięte rogi, przyniszczona okładka, książka posiada wszystkie strony.
Status prawny twórców utworów filmowych
Masz tę lub inne książki?
Sprzedaj je u nas
Książka koncentruje się na analizie ewolucji regulacji prawnej dotyczącej statusu twórców dzieł audiowizualnych. Proces ten ma swoje początki w ustawie o prawie autorskim z 1926 roku i jest silnie powiązany z postanowieniami Konwencji berneńskiej w wersji paryskiej z 24 lipca 1971 roku. Ta międzynarodowa konwencja oraz przepisy prawa Unii Europejskiej i Rady Europy wpłynęły na ostateczny kształt regulacji. W Polsce przyjęto rozwiązania, które są zgodne zarówno z międzynarodowym prawem publicznym, jak i z regionalnymi systemami europejskimi.
Warto zauważyć, że w tych systemach prawniczych wzrasta znaczenie reżysera wśród twórców dzieła audiowizualnego. W dokumentach Konwencji berneńskiej i unijnych przepisach prawnych pojawia się określenie "główny reżyser". Choć ta terminologia nie została jeszcze formalnie przyjęta w polskim ustawodawstwie, znalazła swoje miejsce w doktrynie oraz jest często cytowana w uzasadnieniach orzeczeń sądowych w Polsce. Można przypuszczać, że w niedalekiej przyszłości polskie prawo zostanie w tej kwestii zaktualizowane zgodnie z ogólnymi trendami.
Wybierz stan zużycia:
WIĘCEJ O SKALI
Książka koncentruje się na analizie ewolucji regulacji prawnej dotyczącej statusu twórców dzieł audiowizualnych. Proces ten ma swoje początki w ustawie o prawie autorskim z 1926 roku i jest silnie powiązany z postanowieniami Konwencji berneńskiej w wersji paryskiej z 24 lipca 1971 roku. Ta międzynarodowa konwencja oraz przepisy prawa Unii Europejskiej i Rady Europy wpłynęły na ostateczny kształt regulacji. W Polsce przyjęto rozwiązania, które są zgodne zarówno z międzynarodowym prawem publicznym, jak i z regionalnymi systemami europejskimi.
Warto zauważyć, że w tych systemach prawniczych wzrasta znaczenie reżysera wśród twórców dzieła audiowizualnego. W dokumentach Konwencji berneńskiej i unijnych przepisach prawnych pojawia się określenie "główny reżyser". Choć ta terminologia nie została jeszcze formalnie przyjęta w polskim ustawodawstwie, znalazła swoje miejsce w doktrynie oraz jest często cytowana w uzasadnieniach orzeczeń sądowych w Polsce. Można przypuszczać, że w niedalekiej przyszłości polskie prawo zostanie w tej kwestii zaktualizowane zgodnie z ogólnymi trendami.
